لوله کشی استخر

لوله کشی استخر

لوله کشی استخر

لوله کشی استخر از مهم ترین قسمت تجهیزات و ساخت استخر است و مهم ترین آن انتخاب نوع لوله کشی استخر به شمار می رود و در کنار آن طول عمر لوله و استخر است .

باید بدانید که لوله کشی استخر در خاک و بتن دفن می شود و دیگر قابل تغییر و تعویض و سرویس دهی نمی باشد و نکته مهم اینجاست که نشتی بسیار کوچک هم در لوله های استخر باعث مشکلی بزرگ و از کار افتادن سیستم کلی استخر می شود .

متدها و مواد مختلفی برای لوله کشی انواع استخر وجود دارد و برای انجام بهترین حالت آن استانداردهایی برای نصب آن وجود دارد که باید بصورت دقیق رعایت شود .

بهترین متریال لوله برای لوله کشی استخر :

لوله UPVC

لوله کشی استخر

لوله upvc

 

لوله کشی استخر

لوله UPVC

حال به اختصار توضیح می دهیم :

لوله upvc استخر :

بهترین نوع لوله کشی از نوع upvc  یا پی وی سی سخت می باشد. این لوله ها در کلاس PN10  و PN16  تولید می شوند که اصطلاحا به لوله های 10 بار (10Bar)  و 16 بار (16Bar) معروف هستند که بیانگر تحمل فشار این لوله ها در برابر فشار می باشد. قطر خارجی لوله ها 10 بار و 16 بار در سایزهای مشابه برابر است و فقط ضخامت این لوله متفاوت خواهد بود. با توجه به فشار کاری در سیستم های تصفیه استخر و جکوزی که حداکثر به حدود 3 بار خواهد رسید می توان گفت هر دو لوله های  PN10  و PN16 در استخر و جکوزی قابل استفاده می باشند.

مزیت های مهم لوله یو پی وی سی استخر :

تحمل فشار بالا

حمل و نقل آسان

نصب راحتتر

مقاومت شیمیایی بالا

لوله های فلزی:

لوله های از جنس مس و گالوانیزه برای استخر و جکوزی قابل استفاده می باشند .بعضی استخر ها از پمپ و فیلترهای فلزی در  تصفیه استخر استفاده می کنند و باید بدانید که استخر های با لوله کشی فلزی حتما بعد یک تا دو سال کاملا بی استفاده میشوند و تمام هزینه ای که برای ساخت این نوع استخر کرده اید به هدر رفته و متحمل خسارت بالایی می شوید.

لوله های استنلس استیل:

لوله های استلس استیل با توجه به مقاومت آنها در برابر خوردیک ناشی از مواد شیمیایی استخر و جکوزی برای این کاربرد مناسب هستند اما استفاده از این متریال بسیار پر هزینه خواهد بود. بنابراین برای کارفرمایان مقرون به صرفه نیست.

 

لوله های پلی اتیلن PE  و پلی پروپیلن PP:

این لوله ها بین بسیاری از مجریان استخر رواج دارد ولی به دلایل فنی و اجرایی خیلی توصیه نمی شود.

کلمات کلیدی را وارد نمایید