ترک استخر و راه های ترمیم آن

ترک استخر و راه های ترمیم آن

ترک استخر و راه های ترمیم آن

آسیب سطحی به یک استخر شنا بتنی می ‌تواند آزار دهنده باشد. خسارت ساختاری به یک استخر بتنی همچنین می‌تواند یک فاجعه باشد.

به نظر ما این آسیب ها به اندازه کافی می توانند جدی باشند و لازم است قبل از ساخت استخرهای بتنی مواردی را در نظر بگیرید. (توصیه می کنیم که اگر صاحب یک استخر شنا هستید تا دیر نشده شما نیز مسائل مطرح شده را جدی بگیرید.)

اغلب آسیب‌ های جدی زمانی اتفاق می‌افتد که استخر به طور نادرست طراحی، ساخته و نگهداری می ‌شود و بسیاری از مشکلات که می خواهیم راجع به آن ها شرح دهیم ، به راحتی می توانند جلوگیری شوند. ما در شرکت آکام استخر دوستدار کسانی هستیم که از شنا در استخرهای شنا لذت می برند و می خواهیم تا حد امکان برای پیشگیری از مشکلات به شما کمک کنیم.

برخی از مشکلاتی که ممکن است برای استخر شما اتفاق بیفتد چه چیزهایی هستند و نشانه های وجود این مشکلات چیست ؟

چه زمانی این مشکلات پایان می پذیرد و چه زمانی می توانیم بگوییم که خرابی برطرف شده. ما به همه این پرسش ها در بخش های بعدی پاسخ خواهیم داد.

شکاف ها و ترک های استخرهای بتنی

هر استخر شنا دارای دو بخش اصلی است :

سطح و رویه استخر (رنگ ، کاشی و…)

پوسته داخلی استخر (بتن ، فایبرگلاس و…)

ترک در استخر شنا بتنی شما همیشه نشان نمی ‌دهد که پوسته استخر ترکیده است. بیشتر اوقات، آن شکاف‌ ها به لایه سطحی محدود می‌شوند و از روکش رنگ و کاشی عمیق‌ تر نیستند. این به این معنی است که آن‌ها به طور معمول موجب نشت آب نمی ‌شوند، اما آن‌ها هنوز هم می ‌توانند مشکلات جلبک شما را بدتر کرده و یا به گره‌ های کلسیم و کدورت آب منجر شوند.

پر کردن ترک های استخر شنا با چسب مخصوص

پر کردن ترک های استخر شنا با چسب مخصوص

شکاف های ظاهری استخر تا حد زیادی قابل تعمیر خواهند بود و اگر خیلی بد باشند باید به فکر بازسازی کل کاشی ها یا رنگ باشید که بسیار گران قیمت خواهد بود.

ترک ها و شکاف های ساختاری

ترک‌ های ساختاری می ‌توانند در هر جایی روی استخر ظاهر شوند و می ‌توانند در هر الگو یا جهت رشد کنند. شما ممکن است آن‌ها را در گوشه استخر یا اطراف آن ببینید، اما می ‌توانند در هر مکانی توسعه پیدا کنند. بسیاری اوقات، ترک سازه یک نشتی را ایجاد می ‌کند و شما ممکن است توجه داشته باشید که بیشتر اوقات به محض این که شکاف را ببینید، باید آب را در استخر خود تخلیه کنید.

چه چیزی باعث ترک در استخرهای بتنی می شوند ؟

  • سازه و مهندسی ضعیف
  • حرکت های زمین
  • آب های زیرزمینی
  • فرسایش و حرکت خاک اطراف پوسته استخر (عدم فشرده سازی خاک در طول ساخت و ساز)
  • یخ زدگی و گرم شدن (انقباض و انبساط)

 

اگر استخر به طور نادرستی ساخته شده ‌باشد یا با مواد با کیفیت پایین اجرا شود، ممکن است برخی از شکاف ‌های ساختاری را در استخر خود مشاهده کنید. این ممکن است حتی اگر در نقطه بد نصب شده‌ باشد (برای مثال به ساختار دیگری نزدیک باشد). حرکت زمینی همانند یک زلزله می‌تواند باعث ایجاد ترک و نیز فشار هیدرواستاتیک از آب‌های زیر زمینی شود.

ترمیم ترک استخر شنا

ترمیم ترک استخر شنا

اگر پیمانکار شما در فشرده سازی صحیح خاک اطراف استخر شما شکست خورد، استخر شما می‌ تواند در طول زمان تغییر کرده و ساکن شود که به طور اجتناب ‌ناپذیری منجر به آسیب ساختاری می ‌شود. در نهایت، انجماد و ذوب شدن آب‌ های زیرزمینی در اطراف استخر شنا باعث می‌شود که زمین در ماه‌ های سرد گسترش یابد و منقبض شود. این هم چنین می ‌تواند باعث ایجاد ترک بتون در استخر شنا شما شود.

نکته: اگر با یک ترک مواجه شدید، استخر خود را در سریع‌ ترین زمان ممکن تعمیر کنید. هرچه بیشتر صبر کنید، مشکل شما بدتر می ‌شود. و مهم نیست که کدام قسمت را تعمیر کنید، سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث ایجاد ترک می‌ شود تا شما بتوانید از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

چگونه شکاف و ترک های یک استخر شنا را ترمیم کنیم ؟

زمانی که تصمیم به ترمیم ترک های ساختاری در یک پوسته بتنی استخر دارید، چند گزینه خواهید داشت :

  • تزریق اپوکسی و پلی اورتان به ترک ها برای مهر و موم کردن آن ها
  • استفاده از سیمان هیدرولیک بر روی شکاف ها
  • بستن شکاف ها با بست های مخصوص Staple

اپوکسی یا پلی اورتان بهترین راه‌ حل بلند مدت نیستند، اما ممکن است در کوتاه ‌مدت مقرون ‌به‌ صرفه باشند. استفاده از سیمان هیدرولیکی مشابه به تزریق اپوکسی به لحاظ دوام است. این می‌ تواند یک راه‌ حل موقت خوب باشد، اما به ریشه مساله توجه نمی‌ کند.

وصله زدن ترک های استخر Staple

وصله زدن ترک های استخر Staple

یادتان باشد که اول از همه دلیل ترک خوردن را باید پیدا کنید و استفاده از بست های مخصوص (Staple) می تواند از شکاف های بیشتر جلوگیری کند و آن قسمت را از ترک خوردن مجدد برطرف سازد. البته که استفاده از این روش برای ترمیم ترک ها کمی گران تر از روش اول است و در مقابل هزینه بازسازی کل استخر می تواند عقلانی باشد. در نظر داشته باشید که تلفیق روش های موجود می تواند بهترین راه برای ترک های استخر شما باشد.

چگونگی تشخیص ترک سطحی از ترک درونی استخر

اگر ترک درون استخر مشاهده کردید ، ممکن است در نگاه اول قادر به تشخیص سطحی و عمقی بودن آن نباشید. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که بهترین راه کمک گرفتن از یک متخصص است، اما چند روش وجود دارد که با استفاده از ان ها بفهمید ترک سطحی است یا درونی ؟

  • ترک درونی روی استخرعمیق تر از ترک ظاهری به نظر می رسد.
  • اگر متوجه به کم شدن آب استخر خود شدید بدانید که دارای یک شکاف داخلی هستید.
  • ترک های سطحی اغلب کوچک تر هستند و بصورت خوشه ای دیده می شوند.
  • ترک های سطحی به صورت پوسته پوسته دیده می شوند ولی بتن زیر آن ها سالم است.

در نهایت تماس با یک متخصص و مهندس برای تعمیر استخر ایده خوبی می باشد تا شکاف موجود را بررسی کند و توضیح دهد به چه نوع تعمیری نیاز خواهید داشت.

بدون نظر

  1. مهدی دی 6, 1400

    با سلام و خسته نباشید
    ضمن تشکر از مساعدتی که هموتره در مورد مشکل استخر می فرمایید.
    بنده یک استخر کشاورزی در باغادارم .اول این استخر از بلوک سیمانی ساخته شد و چند سال نشتی نداشن تا اینکه با توجه به نیاز اب بیشتر در باغ قسمتی مجبور شدم ان را بزرگتر نمایم ، ولی به دلیل عدم حضور در ضمن ساخت به دلیل عمل در بیمارستان سازنده استخر دقت لازم را نداشته و همواره از دیوار های استخر کمی اب کم می شود ( در هر 2 ماه نزدیک یک متر ) سئوالم. از محضر کارشناس محترم اینست که آیا بنده با میلگرد کردن دیوار داخل استخر میتوانم این مشکل را حل نمایم ، شایان ذکر است محل استخر نزدیک ساختمان است و میترسم به ساختمان صدمه زده شود . استدعا دارم سریعتر مساعدت فرمایی

    1. کارشناس آکام استخر اسفند 15, 1400

      سلام
      خیلی راحت نمیشه نظر داد باید حتما بررسی بشه تا مشکل پیدا بشه.

  2. کریم اسماعیلی آبان 12, 1400

    با سلام اسماعیلی هستم از ماکو
    در ساختمان خودم در طبقه همکف استخر و جکوزی دارم سازه استخر من از نوع بتنی کف و دیوارها طبق نقشه اجرا شده و بفرموده شرکت محترم کوبیاکس در زمان بتن ریزی کف و دیواره های استخر از ژل میکرو سیلیس RB-MS 386 طبق فرمول به داخل میکسر ریختیم وبرای استخرمان که ابعاد 9×6×1.60 میباشد تعداد 29 سطل حدودا به وزن 800 کیلو ژل مصرف کردیم بعد از این مرحله سیمانکاری بصورت لیزری اجرا شده که سطح دیوارها و کف بصورت تراز و یکنواخت باشد و بعد از اجرای سیمانکاری از چسب ایزوپل در 6 مرحله بصورت کامل اجرا گردیده و بعد از اجرا چسب ایزوپل توسط تور مرغی پلاستیکی سیمانکاری مجدد مثل اولیه اجرا شده و بعد از اجرای سیمانکاری با تور مرغی سرامیک البرز را طبق فرموده شرکت محترم البرز یعنی با مخلوط چسب شیمی ساختمان AS12 و پودر اجرا شده حالا یک هفته هست استخر ابگیری شده و در طی این یک هفته یا 8 روز فقط دو روز یا سه روز استخر ترموستاتش را نزدیم یعنی بطور معمول ۵ روز ترموستات زده شده و اب استخر بطور قابل توجهی گرم هستش حالا با این اوصاف در طول این مدت آب استخر حدود 3 الی 4 سانتیمتر پایین اومده از محضرتون استدعا دارم که راهنماییم کنین که ایا استخر من نشتی دارد یا نه ممنونم از شما و یه عرصی هم دارم اینکه لوله های اب پرتابی به بیرون از سطح کاشی نرسیده و چند سانتی داخلتر از سطح کاشی هستن و با چسب مزدا و سبلیکون ابتدا اببند کردیم و اب را باز کردیم حالا از همان دیوار حدود ۴ متر بند کاشی از هم جدا شده بصورت افقی هستش از وسط دیواره و باد کرده این را چکار کنیم بلخشین مزاحمتون شدم ممنون از لطفتان

    1. کارشناس آکام استخر اسفند 15, 1400

      سلام
      یک تشت اب کنار استخر قرار بدید
      از استخر استفاده نکنید
      بعد دوروز تغییر سطح آب استخر و تشت رو مقایسه کنید.
      اگر سطح آب استخر بیشتر از سطح آب تشت کم شده باشه استخر شما نشتی داره

  3. رویا شهنواز شهریور 31, 1400

    سلام روزتون بخیر
    یک استخر به ابعاد ۷در ۴ به عمق ، جای کم عمق ۱و۶۰ و در جای عمیق ۲و۴۰ بنا کردیم . استخر در باغ ساخته شده بدنه استخر ابتدا آجر چینی شد و سپس سیمان شد و کف استخر هم آماتور بندی شد ، ولی بدنه استخر رو آماتور بندی نکردیم . سپس کف استخر رو روی آماتور بتن ریزی کردیم . الان در این مرحله قبل از ایزوگام ، استخر رو آب کردیم ولی سطح آب پایین آمد ، الان میخوام بدونم طبیعی هست قبل ایزوگام و z90 سطح آب پایین بیاد ؟؟، یا باید کار دیگه ای کنیم ممنون اگر راهنمایی بفرمائید ??

  4. احمدی مرداد 28, 1400

    سلام و خسته نباشید و تشکر از اینکه وقت میگذارید و با حوصله و دقت جواب می دهید
    من تازگی یک استخر به ابعاد 5.4*7.7*2.6 در زمین کشاورزی احداث کردم ؛ موقع خاکبرداری در 2.5 متری به شن برخوردم و دیگر ادامه ندادم و با توصیه افراد با تجربه حدود 40 سانتیمتر شفته انداختم و پس از سه هفته یک لایه بتن همراه با چسب بتن به ضخامت 25 سانتیمتر روی شفته انداختم و سپس روی آن یک دیوار با بلوک 30 سانتیمتری کشیدم و پس از آن دوباره یک لایه بتن به ضخامت 25 سانتیمتر با چسب استحکامی بتن قبلی را پوشش دادم و سپس دیوارها را با نرمه و چسب آبگریز پلاستر نمودم و سپس استخر را آبگیری نمودم که متاسفانه چاله کف کش شکست و نشست نمود و تمام آب استخر ظرف 4 ساعت در زمین فرو رفت و اطراف دیوارها نیز (محل تماس دیوارها با کف اسخر ) هم ترک خورده خوشحال می شوم راهنمایی بفرمایید که چگونه امکان ترمیم چاله کف کش استخر وجود دارد و با ترکها چگونه برخورد کنم

  5. میلاد وفا مرداد 6, 1400

    با سلام
    بنده استخر روباز با ابعاد 5*5 *1/5 متر دارم که در ساخت آن از شفته مناسب و دیوار آجری 20 سانتی همینطور بتن ریزی و شبکه میلگرد مش در کف استفاده شد. بعداز سیمان کاری دیواره ها در زمان کاشی کاری از چسب بتن آبگریز استفاده گردید. بعد از آب گیری نیز هیچ گونه ترک یا ایراد سازه ای تا کنون مشاهده نشده اما روزانه به میزان زیادی حدود 10 سانتی متر کم شدن آب دارد. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید آیا متریالی برای آبگریز شدن سرامیک وجود دارد یا خیر و علت احتمالی چه می تواند باشد.
    با تشکر

    1. کارشناس آکام استخر مرداد 8, 1400

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون
      در درجه اول اجرا غیر اصولی سازه استخر شما می تواند دچار اشکال باشد و در مراتب بعد اطراف لوله های ورودی و خروجی به احتمال زیاد منشا نشت باشند. حتما بررسی بفرمایید.

    2. کاوه آذر 18, 1400

      کف استخر کشاورزی1.6*7*12 ترکهای کوچک و3 میلی متری برداشته چسب ویا وسیله ترمیم میخوام لطفا

      1. کارشناس آکام استخر اسفند 15, 1400

        سلام
        ترمیم کننده بتن جزو محصولات ما نیست متاسفانه.

  6. زری تیر 22, 1400

    باسلام و ارزوی تندرستی و ریشه گنی کرونا و ایرانی اباد و پر برکت
    استخر باغی با سازه بلوک دیواره طولی از دو طرف ترک خورده اما زیاد نیست ولی اب نشت میدهد اگر امکان دارد لطف کنید و بفرمایید ارزان ترین و بهترین راه جلوگیری از نشت اب و رفع ترک در این اوضاع بی ابی و گرانی چیست با تشکر از پاسخگویتون

    1. کارشناس آکام استخر تیر 27, 1400

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون
      متاسفانه طبق گفته های قبلی و هشدار به خریداران و سازندگان استخر ، هیچ راه حلی جز ایجاد یک شبکه میلگرد و بتن وجود ندارد.

  7. امیر خرداد 21, 1400

    سلام وقت بخیر
    استخر تازه ساخت ما با ابعاد15/5*5/5 در عمق270 بنا کردیم.دیوار آجری 20 سانتی که یک لایه 2یا 3سانتی بالای آجر سیمان شده و پشت دیوارآجری شفته شده-بعد از گذشت یک ماه از اتمام کار بنایی استخر عایق کاری استخر با عایق های ایرانی با چدکه رنگ و عایق کاری شد بعد از گذشت 3 روز که عایق خشک شد استخر رو پر آب کردیم که متاسفانه بعد از گذشت یک روز استخر چندین ترک عمقی برداشت که در فاصله3 روز آب استخر نصفه شد.و بعد از گذشت یک هفته آب استخر کلا خالی شد و چندین ترک سطحی و عمقی دیگه ملاحضه شد حتی در کف استخر دو ترک سطحی افتاده.با این تفاصیل و مشکلات پیش آمده چه راه حلی پیشنهاد میکنید تا رک های استخر رو بگیریم و مجدد به این مشکل بر نخوریم مهندس

    نگفته نماند که چندتا از بناها که سوال کردیم نظرات متفاوتی بعد دیدن استخر داشتن

    اینکه شفته خوبی نکردید
    و اینکه شفته تون هنوز خشک نبوده و استخر رو پر آب کردید

    1. کارشناس آکام استخر خرداد 26, 1400

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون
      متاسفانه سازنده های غیر حرفه ای بدون تعهد ، جهت پایین نشان دادن قیمت ها اقدام به تشویق مشتری جهت ساخت استخر با آجر و بلوک می کنند و در کلام نمونه های فراوان از کارهای قبلی خود ارائه میکنند.
      پیشنهاد می شود حداقل داخل همین کاسه موجود یک شبکه میلگرد ببندید ، قالب بندی و بتن ریزی نمایید و بدون استرس و نگرانی از استخر خود استفاده نمایید.

  8. ناصر نخعی اردیبهشت 29, 1400

    با سلام م ممنون از سایت خوبتون
    من یه استخر تو ویلا دارم که ابعادش ۱۰ در ۴ با عمق ۱.۵ متر هست
    سازه استخر بتنی هست و بعد از بتن ایزوگام شده و بعد از اون کاشیکاری انجام دادیم
    وقتی استخر رو کامل پر میکنیم طی ۱ هفته حدود ۱۰ سانتی متر آب کم میکنه و بعد ثابت میمونه
    دلیلش چی میتونه باشه؟
    مورد بعدی هم اینه که بند کاشیا خورد میشن و از بین میرن
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. کارشناس آکام استخر اردیبهشت 30, 1400

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون
      ایزوگام روش مناسبی برای اب بندی نیست.
      در درجه اول شما نیاز به سازه با میلگرد بافته در کف و دیوار همراه نوار واتراستاپ دارید.
      و در مراحل بعد روی سطح سیمانکاری و به کمک چسب، مواد آب بند و سیمان آب بندی انجام می شود.
      برای بند کشی ها می توانید از پودره های مخصوص بند کشی با برند Cemix استفاده کنید.
      برای خرید محصول فوق می توانید با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

  9. حسین اردیبهشت 28, 1400

    سلام خسته نباشید ما یک استخر 950000 متر مربعی دارم که در اثر کرونا بلا استفاده هست و آب داخل آن را تخلیه نکردیم به مدت یکسال هست و به همین خاطر داخل آب کثیفی و سیاهی مشاهده میشه سوال اینه که میخواهیم آب داخل استخر را خالی کنیم و دوستان میگن اگه آب خالی بشه کاشی ها و سرامیک های کف میزنه بیرون و میشکنه به نظر شما این حرف عقلانیه؟؟؟؟ آیا نگهداری کاشی ها در سطح استخر توسط آب انجام میشه؟ این حرف مورد قبول بنده نیست که در اثر تخلیه آب استخر، کاشی ها و سرامیک ها بیرون بزنه و بیاد بالا

    1. کارشناس آکام استخر اردیبهشت 28, 1400

      با سلام
      خالی موندن کاسه استخر در مدت طولانی این احتمال رو به وجود میاره که فشار خاک مجاور به کاسه استخر وارد شود.
      اگر کاسه استخر بتنی باشد مشکلی از این بابت پیش نخواهد آمد.
      اما در صورت روباز بودن استخر در فصل سرما خالی بودن استخر موجب آسیب رسیدن به سرامیک ها می شود.

  10. جواد اردیبهشت 2, 1400

    سلام استخر باغی که خریدم بلوکی و سیمان هست ده سال پیش ساخته شده. نشتی کمی داره به غیر از بتن و میلگرد راهی هست آب بندی بشه کاشی با ملات و چسب بتن جواب میده یا فقط میلگرد و بتن بزنم ممنون

    1. کارشناس آکام استخر اردیبهشت 3, 1400

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون
      دقت نمایید که نشتی آب بسته به مقدار آن می تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد. اگر کم باشد می تواند به خاطر خوب آب بندی نشدن باشد. اگر زیاد امکان نشست زمین و ترک های اساسی وجود خواهد داشت.
      در صورت نبود ترک های اساسی می توانید از مواد آب بند نانو قبل از کاشی کاری استفاده نمایید و بسته به شرایط موجود می توانید تصمیم درست را اخذ کنید.

  11. مهدی عباسی فروردین 28, 1400

    سلام
    استخر بتنی در ابعاد 4*7 و عمق2مترسرامیک شده روباز توی باغ هست. توی 48 ساعت 30 سانت آب کم کرده. لطفا “راهنمایی بفرمایید و در صورت نیازبه بازدید هماهنگ بفرمایید. ممنونم

    1. کارشناس آکام استخر فروردین 29, 1400

      سلام ، ممنون از دیدگاهتون
      کم کردن آب استخر به نوع سازه استخر شما مربوط می گردد و احتمال زیاد مخرن شما دارای ترک و شکاف به دلیل نشست زمین ، نداشتن محاسبات مناسب و… باشد.
      شرکت آکام استخر در حال حاضر خدماتی در زمینه رفع ترک و ترمیم استخر انجام نمی دهد.

  12. محمد اسفند 12, 1399

    سلام.منبع سنگی برای ذخیره آب در روستا بنا کردیم..به ابعاد۶در۱۰..وسقف تیرجه زده شده.تا ساختمان بنا شود.ولی دیواره وکف منبع ترک خورده..راهکار چیست..آیا با چسب بتون میتوان ترکها را چسباند

    1. admin اسفند 22, 1399

      با سلام ، ممنون از سوالتان
      اظهار نظر بدون بازدید نمی تواند دقیق باشد.
      ولی بنظر نمی آید چسب بتن به شما کمک کند.
      بهتر است از سازنده های مخازن مشابه درخواست کنید که از محل شما بازدید کنند.
      مطمئن ترین راه برای ساخت مخازن آب ، استفاده از میلگرد و بتن مسلح ( کف و دیوار ) همراه نوار آب بند ، و بکارگیری روش های ساخت علمی می باشد.

  13. حمید پورعبدالعلی آذر 13, 1399

    با سلام و خسته نباشید.
    سوالی داشتم خواستم بدونم چسبی به بصورت ورقه ای هست که بشه کف استخر در حالی که
    آب در استخر هست بچسبونم .
    جایی در کف استخر هست که احتمال نشتی داره ولی قبل از اینکه آب استخر رو تخلیه کنم میخواستم مطمئن شم که از اون نقطه است . بعدن آب رو تخلیه کنم و اساسیش کنم .
    ممنون و از بزرگواریتون .

    1. کارشناس آکام استخر دی 5, 1399

      با سلام
      خیر متاسفانه همچین محصولی نداریم.

  14. محمد آذر 6, 1399

    سلام
    استخر بتنی ما جهت آبیاری قطره ای روی زمین درست شده و مدتی است یک طرفش کج شده و قسمتی از آن فرو رفته است ترک ندارد ولی یک طرفش به ساختمان وصل است و خانه نیز که بتنی است درگیر است. چاره چیست

    1. کارشناس آکام استخر دی 5, 1399

      با سلام
      نیاز به بازدید و کارشناسی دارد.

  15. خلج مهر 15, 1399

    سلام استخر ما اندازه ٤ متر در ١٠ متر ميباشد كاملا سازه قوي دارد و قبل از كاشي هم آب انداختيم متوجه نشت نشديم الان كاشي شده و بعد از ٤٠ روز ١٥ سانت از آب استخر كم شده البته استخر رو باز است سوال اين است كه استخر نشتي دارد با اينقدر طبيعي است

    1. کارشناس آکام استخر مهر 17, 1399

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون
      کم شدن آب استخر شنا شما به فاکتورهای مهمی از جمله آب و هوا منطقه ، محیطی که استخر در آن ساخته شده (چند ساعت تابش مستقیم آفتاب داشته باشد) ، نوع کاشی استفاده شده ، خصوصیات آب آن منطقه و… می تواند بستگی داشته باشد.

      برای مطمئن شدن نشتی می توانید در این فصل که هوا خنک تر می باشد ، مدت بیشتری استخر خود را آب اندازی نمایید و مجددا نشتی را چک کنید. احتمال وجود نشتی بالاست.

    2. محمود اسفند 6, 1400

      سلام وقت بخیر استخری بتنی بستیم با قالب داخل قالبها هم سنگ وسیمان ریختیم به ابعاد۱۵در۲۰ وعمق ۴متر که سه متر آن در زمین هست امروز که آب کردیم یه طرف دیوار شکاف ایجاد شده وآب میدهد ودر کف استخر نیز شکاف ایجاد شده باید چیکار کنیم

      1. کارشناس آکام استخر اسفند 15, 1400

        سلام
        برای همچین استخری حتما باید از سازه بتن مسلح استفاده بشه.

  16. زیبا خضری شهریور 28, 1399

    سلام خسته نباشید،
    ما یک استخر قدیمی بتنی داریم که در منطقه ای صخره ای بنا شده. که تقریبا 35 تا 40 سال قدمت دارد.
    چند تا ترک عمق طولی داره.
    آیا متخصصی در رامسر دارید که به ما اطلاعات و یا در ترمیمش کمک کنه.

    تشکر خضری هستم

    1. کارشناس آکام استخر مهر 17, 1399

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون

      با توجه به سال ساخت استخرتان و هزینه تعمیرات و ترمیم آن ، پیشنهاد می گردد به فکر بازسازی استخر خود باشید و بودجه خود را هدر ندهید.

      برای اطلاع از هزینه بازسازی استخر شنا خود می توانید با شماره 44692280 تماس حاصل فرمایید.

  17. علی رحیمی تیر 29, 1399

    با سلام
    بنده یک استخر 9*7*3.5 متر دارم که در اولین آبگیری از گوشه ها ترک مویی برداشته از یک سمت سمت پایین دیوار ( دقیقا اون قسمتی که دیوار به کف استخر می رسد ) یک ترک تقریبا” دو میلیمتری ایجاد شده که باعث شد نزدیک 208 هزار لیتر آب در عرض 12 ساعت تخلیه و نشت کند.
    خواهشمندم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید که چکار کنم.
    ممنون

    1. کارشناس آکام استخر تیر 31, 1399

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون

      در صورتی که سازه استخر شما بتنی باشد امکان تعمیر آن وجود خواهد داشت. همراه نوار واتر استاپ. سازه های بلوکی یا آجری مناسب این کار نیستند.

      اگر چنانچه طبق گفته از سازه بتونی استفاده نموده اید برای ترمیم استخر خود می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید