ساخت استخر عمومی

ساخت استخر عمومی

ساخت استخر عمومی

همانطور که می دانید ساخت استخر عمومی بسیار پیچیده و نیاز به سرمایه کلان می باشد و اغلب بخشی از یک مرکز تفریحی بزرگتر هستند. این مراکز غالباً بیش از یک قسمت دارند ، مانند استخر سرپوشیده ، روباز (کلر ، آب شور یا ازن) ، استخر کم عمق کودکان و آب درمانی. همچنین ممکن است یک سونا و یک یا چند جکوزی وجود داشته باشد.

بسیاری از قسمت های ساختمان و بخش های بهداشتی دارای قوانین و استانداردهای اجباری برای ساخت استخرهای عمومی هستند. قوانینی در مورد حداقل استانداردهای شیمی ، پوشش ها ، تجهیزات ایمنی و نرخ گردش مالی که توسط حوزه های قضایی و محلی اعمال می شود ، وجود دارد. استخرهای شنای عمومی معمولاً توسط موسسات دولتی و خصوصی اداره می شوند و بطور مداوم تحت نظارت نهادهای بهداشت قرار دارند.

بازرسان بهداشت حداقل سالی یک بار در بیشتر مناطق از استخرها بازدید می کنند. به دلیل مشکلات مسئولیتی ، بازرسان ممکن است یک استخر عمومی را تا زمان اصلاح تخلفات بسته و یا در صورت عدم رعایت موارد جریمه ای را اعمال کنند. ما در شرکت آکام استخر با آشنایی تمامی قوانین شهرسازی و بهداشت این دغدغه را از شما صلب می کنیم.

تعریف استخر عمومی

یک مجموعه آبی یا استخر عمومی محیطی است که توسط مردم استفاده می شود ، ممکن است آنها اعضای یک باشگاه یا هر موسسه مسکونی یا اجتماعات و مدارس باشند. تجهیزات خاص ، استانداردهای طراحی و نگهداری برای استخرهای تجاری اجباری است.

بسیاری از هتل ها و استراحتگاه های مجلل دارای استخر شنا برای استفاده مهمانان خود هستند. این ساختمان ممکن است گاهی اوقات دارای امکاناتی برای فعالیت های مرتبط مانند محل غواصی باشد. در ساخت استخر هتل ها گاهی اوقات بخش های رفاهی و تفریحی همچون حمام ترکی ، خدمات اسپا و ماساژ نیز قرار داده می شود.

نما استخر عمومی هتل از بالا

نما استخر عمومی هتل از بالا

طول بسیاری از استخرهای شنای عمومی مستطیل 25 متر یا 50 متر است ، اما می توانند به هر اندازه و شکلی باشند. همچنین استخرهای مفصلی با آبشارهای مصنوعی ، چشمه ها ، دستگاه های امواج ، اعماق مختلف آب ، پل ها وجود دارد.

 

انواع استخرهای عمومی

ساخت استخر عمومی از بسیاری جهات با استخرهای خانگی متفاوت هستند. اگرچه شیمی آب معمولاً یکسان است. تفاوت ها بیشتر در انواع تجهیزات و استانداردهای بهداشتی است که باید رعایت شوند. در ادامه تفاوت بین انواع استخرهای عمومی را بررسی می کنیم.

به طور کلی در صنعت مجموعه های آبی انواع استخرها را بر اساس مکان ، اندازه ، نوع استفاده و کیفیت ساخت آنها متمایز می کنند. ما شخصاً دوست داریم استخرهای تجاری را در چهار طبقه سازماندهی کنیم ، اما همه این کار را نمی کنند.

گروه 1 : مکان هایی مانند پارک آبی ، استخرهای مسابقه به اندازه المپیک برای میزبانی مسابقات شنای قهرمانی و استراحتگاه ها.

این استخرهای عمومی همان هایی هستند که خودنمایی می کنند. دارای امکانات برجسته ای هستند که اتفاقات بزرگی مانند مسابقات شنا و غواصی در سطح کشور را برگزار می کنند. برای شنای رقابتی ، دانشگاه های بزرگ در این گروه قرار می گیرند ، همچنین برخی از مکانهای خصوصی که به طور واضح برای میزبانی مسابقات بزرگ شنا ساخته شده اند جز این دسته هستند.

همچنین در این گروه پارک های آبی و استراحتگاه های بزرگ قرار دارند که استخر شنا بخشی اصلی از امکانات رفاهی است. برخلاف استخرهای استاندارد هتل در ردیف 4 ، استخرهای تفریحی به عنوان جاذبه اصلی طراحی شده اند و نه امکانات رفاهی اجباری. استخرهای تفریحی در لاس وگاس ، هاوایی و اورلاندو فلوریدا به فراوانی دیده می شوند.

گروه 2 : استخرهای مسابقه ، استخرهای دامان ، سکوهای پاششی ، مدارس شنا ، مراکز تفریحی، کلوپ های بهداشتی خصوصی و امکانات آبی شهری.

در حالی که گروه 4 بالاترین تعداد استخر عمومی را دارد ، گروه 2 همان چیزی است که اکثر افراد وقتی در مورد شنای رقابتی ، غواصی فکر می کنند، هستند. اینها سالن های سرپوشیده ، کلوپ های سلامتی و مدارس شنا هستند. بسیاری از آنها متعلق به دانشگاه ها و دبیرستان ها است.

گروه 3 : مراکز اجتماعی ، استخرهای فصلی عمومی در فضای باز بدون سرسره ها و جاذبه های بزرگ.

بیشتر استخرهای این گروه روباز هستند. مطمئناً ، برخی از مراکز اجتماعات انجمن صاحبان خانه (HOA) نیز می توانند در منازل داخلی وجود داشته باشند ، اما این موارد استثنا هستند ، نه یک قاعده. به یک مجموعه در حومه شهر یا استخر محله خود فکر کنید که در زمان ساخت خانه های اصلی بنا شده است. این همان چیزی است که در این ردیف قرار می گیرد. آنچه این استخرها را شگفت انگیز می کند ، طول عمر و توانایی آنها در گردهم آوردن جوامع در طول تابستان است. تیم های شنای لیگ تابستان و انواع رویدادهای دیگر جامعه اغلب در استخر محله برگزار می شود.

گروه 4 : استخرهای “HMAC” که مخفف هتل ، متل ، مجتمع های آپارتمانی است.

تصویر استخر نیمه عمومی

تصویر استخر نیمه عمومی

این استخرهای عمومی که به اندازه استخرهای خانگی می باشند و از تجهیزات بسیار مشابهی استفاده می کنند. آنها به طور متوسط ​​ورودی کمتری دارند ، اما گاهی اوقات شاهد استفاده بسیار زیاد در بازه های زمانی کوتاه هستند. همچنین کوچکترین و پرتعداد ترین نوع استخر عمومی در سراسر جهان می باشند.

هزینه ساخت استخر عمومی

در نظر داشته باشید برآورد هزینه ساخت استخر عمومی در ایران به عوامل مختلفی همچون وسعت ، نوع سازه (سرپوشیده یا روباز) ، قسمت های مختلف (مانند سونا ، جکوزی و…) ، سیستم تصفیه (کلر ، ازن ، نمکی) ، امکانات تفریحی (سرسره ها) بستگی خواهد داشت. همچنین استخرهای عمومی با توجه به پیچیدگی های بیشتر از نظر تاسیسات ، لوله کشی ، سیستم تصفیه نیاز به صرف دقت و هزینه بالاتری می باشند.

از این رو دقت کنید که قبل از شروع پروژه از یک شرکت معتبر با سوابق کاری درخشان کمک بگیرید تا بتوانید سرمایه لازم برای ساخت استخر عمومی را محاسبه نمایید. ولی در حالت کلی اگر هزینه زمین احداث را کنار بگذاریم برای اجرا یک پروژه با ابعاد 10 در 20 متر می بایست حدود 2 الی 3 میلیارد تومان بودجه در نظر بگیرید.

 

طراحی استخر شنا عمومی

الزامات طراحی و ساخت استخر عمومی زیبا ، سرگرم کننده و ایمن بسیار پیچیده تر از حتی مجلل ترین یا پیچیده ترین استخرهای خانگی است. نه تنها مقیاس های طراحی استخرهای شنای عمومی بسیار بزرگتر هستند ، بلکه باید نیازهای متنوع مهمانان را نیز برآورده کنند.

 اگرچه یک طراحی اولیه استخر عمومی ممکن است نیازهای ورزش ، تفریح ​​و آرامش ساده را برآورده کند ، اما بهترین طرح های استخر نیز با ارائه مجموعه ای از فعالیت های تفریحی کاملاً با منظره و معماری اطراف ترکیب می شود. سرانجام ، روش های بازسازی استخرهای شنا تجاری باید از استانداردهای جدی ایمنی و قانونی پیروی کنند.

 

تفاوت استخرهای عمومی با استخرهای خصوصی

در مقایسه با استخر در یک خانه تک خانواده ، یک استخر عمومی به همین اندازه دارای :

  • افزایش سرانه استفاده
  • هزینه نگهداری بیشتر برای هر فوت مربع
  • مشخصات دقیق طراحی و اطلاعات کتبی
  • مجوزها و انطباق ها
  • سیستم تصفیه حرفه ای با ظرفیت بالا
  • برنامه ریزی پیچیده برای لوله کشی
  • تجهیزات و لوازم بزرگتر

 

مزایای استفاده از استخرهای عمومی

در پارک های آبی چندین استخر و ویژگی های مرتبط وجود دارد ، در حالی که اکثر سالن های ورزشی و باشگاه های بدنسازی حداقل یک استخر دارند. یک مجموعه آبی زیبا می تواند به ارزش املاک تجاری بیفزاید و به افزایش درآمد آنها کمک کند.

احساس آرامش بخش

از جمله خواص آب می توان به ایجاد آرامش در انسان اشاره داشت. اکثر هتل ها و محل های اقامتی که به استخر مجهز هستند باعث احساس آرامش و فراغت می شوند و هر ساله مهمانان بیشتری را پذیرا هستند.

ایجاد انگیزه ورزش

هر روز دیدن استخر در محل کار می تواند به کارمندان شما انگیزه بهتری برای آموزش بیشتر بدهد. آنها می توانند در طول تعطیلات یک جلسه شنا داشته باشند. بعد از کار بمانند تا از این مزیت لذت ببرند. کسانی که مراجعه می کنند می توانند عادات سالم تری پیدا کنند و از نظر جسمی فعالیت بیشتری داشته باشند و در نتیجه بازدهی شرکت بالاتر رود.

رضایت کارمندان

در دنیای امروز ، رقابت بین شرکت ها برای استخدام بهترین کارمندان افزایش یافته است. آنها مرخصی های با حقوق ، مراقبت های بهداشتی و انگیزه های زیادی را برای جذب استعدادهای جدید ارائه می دهند. داشتن استخرهای عمومی می تواند استخدام های بالقوه را افزایش دهد و به حفظ کارمندان برتر شما کمک کند.

استخر عمومی چیست

استخر عمومی محیطی است که تعدادی از افراد خواه بزرگسال و کودک بتوانند از آن استفاده نمایند. همچنین می تواند در محیط مسکونی یا تجاری (مانند هتل ها ، باشگاه ورزشی) ساخته شود. همراه آن می بایست خدمات بهداشتی و تفریحی نیز ارائه گردد.

انواع استخر عمومی

استخرهای عمومی را از لحاظ کاربرد می توان به انواع مسابقه ای (المپیک ، قهرمانی) ، آموزشی (مانند مدارس و دانشگاه ها) ، هتل ها و استراحت گاه ها ، مسکونی و تجاری (پارک آبی ها) تقسیم نمود.

سرمایه لازم برای ساخت استخر عمومی

با توجه به گستردگی استخرهای عمومی شما در مرحله اول نیاز به یک زمین با وسعت بالا و یا ساختمانی بزرگ (ترجیحا سوله) نیاز خواهید داشت که اگر هزینه های مربوط به زمین را کسر کنیم ، حدود 5 میلیارد تومان به بالا نیاز به سرمایه گذاری خواهید داشت.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید