سیستم تمیزکننده In Floor استخر شنا

سیستم تمیزکننده In Floor استخر شنا

سیستم تمیزکننده In Floor استخر شنا

همه منتظر شنا کردن در استخر هستند، اما چه کسی به دنبال تمیز کردن آن است؟

خوب، برخی از شما دوست دارید استخر را تمیز کنید (شاید حتی شما)، اما اغلب مردم تمیز کردن استخر را یک کار سخت و طاقت فرسا و ترجیح می‌دهند یک نفر یا چیزی دیگر این کار را برای آن‌ها انجام دهند. بسیاری از صاحبان استخر قبل از استفاده از مجموعه از یک ربات اتوماتیک برای تمیز کردن دیوارها و کف استخر خود استفاده می کنند، همانند Roomba رباتی که کف خانه را جارو می زند.

تمیز کننده‌های هوشمند بسیار عالی هستند، اما استفاده از آن ها کمی تلاش نیاز دارد و کاملا اتوماتیک نیستند. سیستم تمیز کردن استخر روی کف را انتخاب کنید، تمیز کردن اتوماتیک. این تکنولوژی چندین دهه است که در اطراف ما بوده ‌است، اما در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته ‌است.

ما به عنوان شرکت مجری و طراح استخرهای شنا در ایران در نظر داریم تا در ادامه به طور کلی مزایا و معایب استفاده از این سیستم را بررسی نماییم.

سیستم تمیز کننده استخر In Floor چیست ؟

سیستم های تمیزکننده in floor استخر برای تمیز کردن کف و کثیفی های موجود از قطعات بازشونده (پاپ آپ) استفاده می کنند. به ان ها پاپ آپ گفته می شود چون به معنای واقعی کلمه برای تمیز کردن باز می شوند و سپس مجددا بعد از اتمام کار بسته می شوند.

این ها معمولا هنگام ساخت استخر شنا نصب می شوند و در اطراف سطح استخر از جمله کف ، دیوار ها و پله ها قرار می گیرند.

عملکرد سیستم تمیز کننده in floor استخر شنا

عملکرد سیستم تمیز کننده in floor استخر شنا

یک استخر معمولی ممکن است ۱۵ یا تعداد بیشتری پاپ آپ داشته باشد که در مناطق استراتژیک پراکنده شده‌ اند. این قطعات ممکن است برای بسیاری از افراد به عنوان جسمی سخت به نظر برسد، اما شما نیازی به نگرانی ندارید ، پاپ آپ ها زمان استفاده از استخر جمع می شوند، به سطح استخر وصل می‌شوند، و آن‌ها در مسیر شنا کردن یا بازی کردن قرار نمی ‌گیرند.

اما این قطعات بازشونده چگونه کار می کنند؟

بیایید نگاهی بندازیم.

سیستم های تصفیه استخر In Floor چگونه کار می کنند ؟

هر پاپ یک مکانیزم ساده دارد : خود تحت فشار قرار می ‌گیرد و آب فیلتر شده را در یک جهت هدایت می‌کند تا کثیفی و خاک را به سمت تخلیه اصلی استخر حرکت دهد. سپس فاضلاب و کثیفی ها را به دریچه مخصوص که در آن می ‌توانید به راحتی آن ها را از بین ببرید، می مکد.

به جای اینکه بصورت تکی کار کنند، پاپ آپ ها برای تمیز کردن سریع تر و موثرتر به صورت گروهی کار می کنند. تعداد مشخص در هر گروه از 2 تا 10 عدد است که هر گروه مسئول تمیز کردن بخشی از کف استخر شنا است.

جزئیات پاپ آپ (باز شونده) تمیز کننده استخر

جزئیات پاپ آپ (باز شونده) تمیز کننده استخر

با این حال، همه گروه ‌ها یکباره عمل نمی‌ کنند، همان طور که ممکن است تصور کرده باشید. آن‌ها نوبت به نوبت عمل می ‌کنند تا به طور موثر ضایعات را به بخش تخلیه منتقل کنند، به گونه‌ ای که چگونه از یک جارو برای جاروب کردن تمام کثیفی ها در یک اتاق استفاده می کنید.

پاپ آپ ها ممکن است کثیفی ها را در یک خط مستقیم از انتهای کم‌ عمق تا انتهای عمیق استخر حرکت دهند، یا آن‌ ها می‌توانند مسیر دیگری را بگیرند، بسته به استخر شما و سیستمی که از آن استفاده می‌کنید. سرهای پاپ آپ ها نیز می‌چرخند تا بتوانند آب را در جهت مختلف هدایت کنند تا آشغال ها را از زمین دور کنند و حرکت دهند.

همچنین شما باید قادر به تنظیم سرعتی باشید که گروه‌های پاپ آپ را فعال کرده و کف را تمیز می‌ کنند. زمانی که هر بخش تمیز می‌شود، ممکن است بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه متفاوت باشد، و زمان های کوتاه تر برای حالات عادی استفاده می شود و زمان های بیشتر برای وقتی که استخر بیش از حد معمول دارای کثیفی است.

 

آیا سیستم های تصفیه استخر In Floor قابل استفاده  در هر نوع استخری است ؟

عملکرد پاپ آپ (باز شونده) تمیز کننده In Floor استخر

عملکرد پاپ آپ (باز شونده) تمیز کننده In Floor استخر

پاسخ ساده بله است. سیستم‌ های تمیز کردن استخر روی کف را می توان با فایبرگلاس، بتن و وینیل مورد استفاده قرار داد. مجموعه تنظیمات ممکن است برای هر یک کمی متفاوت باشد، بنابراین یک ایده خوب برای مشورت با انواع تولید کنندگان و نصب کنندگان در حین برنامه‌ ریزی پروژه استخر خودتان است.

 

هزینه سیستم های تمیز کننده In Floor استخر چقدر است ؟

سیستم‌های خودکار تصفیه از حدود 5 هزار دلار شروع می ‌شوند و بسته به اندازه و شکل استخر شما می‌تواند بیش از 10 هزار دلار هزینه داشته باشند. این یک هزینه اولیه است که به احتمال زیاد به قیمت نهایی پروژه استخر شما اضافه خواهد شد، بنابراین اگر واقعا می‌خواهید این ویژگی را اضافه کنید، باید در بودجه خود کمی انعطاف ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که این سیستم‌ ها نمی‌ توانند به راحتی با هم یکپارچه شوند، بنابراین مهم است که به دقت در نظر بگیرید که آیا این یک ضرورت برای شما است، در حالی که هنوز در مراحل اولیه برنامه ‌ریزی و خریدن استخر شنا هستید.

 

مشکلات سیستم تمیز کننده In Floor

در حالی که این سیستم ها مناسب هستند، می توانند چند مشکل را به عنوان یک مالک استخر به شما تحمیل کنند.

برای شروع ممکن است یکی از سرهای بازشونده درست عمل نکند و کل سیستم شما را با مشکل روبرو سازد. و از آن بدتر زمانی که یکی از این قطعات خراب می شوند شما قادر به تشخیص آن نباشید.

همچنین مسائل مربوط به فشار آب را برای تمیز کردن توسط پاپ آپ ها می توانید تجربه کنید.

به طور خلاصه گرچه سیستم های تمیز کننده استخر می توانند زندگی شما را آسان تر کنند، اما اگر ان ها خراب شوند باعث سرگردانی می شوند و برای تعمیر هزینه بالایی را خواهند گرفت.

 

تفاوت تمیز کننده های رباتیک با تمیز کننده های In Floor چیست ؟

حالا که کمی راجع به تمیزکننده های خودکار استخرهای شنا اطلاعات دارید، ممکن است از خود این سوال را بپرسید که چگونه ممکن است که شخصی از سیستم In Floor برای تمیز کردن کف استخر خود استفاده کند در حالی که تمیز کننده های رباتیک وجود دارند.

عکس تمیز کننده رباتیک استخر

عکس تمیز کننده رباتیک استخر

این یک تفکر درست است ولی باید بگوییم که تفاوت هایی نیز در استفاده از این روش ها وجود خواهد داشت :

  • تمیزکننده های رباتیک ، اتوماتیک نیستند باید برداشته ، جا به جا ، و تمیز شوند.
  • سیستم های تمیز کننده کف استخر کاملا خودکار هستند و بدون تعامل زیاد می توانند کف استخر را تمیز نمایند.
  • تمیز کننده های رباتیک بسیار مقرون به صرفه هستند و از چند صد تا چند هزار دلار ارزش دارند.
  • در حالی که سیستم های تمیز کننده In Floor از 5 هزار تا 10 هزار دلار قیمت دارند.
  • سیستم های تمیز کننده کف استخر به توزیع آب در استخر کمک می کنند که برای تمیز نگه داشتن و پخش گرما مفید است.
  • سیستم های تمیز کننده کف (In Floor) به طور معمول بی سر و صدا هستند در حالی که تمیز کننده های رباتیک گاهی اوقات صداهای ناخوشایندی دارند.
  • سیستم های تمیز کننده کف ممکن است از نظر مصرف انرژی بسته به نوع استفاده در مقایسه با رباتیک ها به صرفه تر باشند.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید