سیستم های تصفیه آب فرابنفش UV استخر

سیستم های تصفیه آب فرابنفش UV استخر

سیستم های تصفیه آب فرابنفش UV استخر

همه ما میدانیم که یکی از مهم ترین بخش های داشتن یک استخر شنا تمیز نگه داشتن و نظافت کردن آن است. پشت گوش انداختن تعمیر و نگهداری می تواند به استخر شما آسیب بزند. هیچ کس نمی خواهد که آب درخشان و شفاف استخرش کثیف و تیره شود. برای تصفیه آب شما چندین گزینه دارید.

ممکن است به این موضوع فکر کنید که حفظ استخر از تبدیل شدن آن به یک مرداب سبز سخت نیست. درست است اما واقعیت این است که استخر شما می تواند کثیف باشد حتی اگر سبز نباشد. آب تیره می تواند نشان دهنده عدم تعادل شیمیایی باشد و حتی آب شفاف هم می تواند دارای مشکلاتی نهفته باشد.

یک راه حل موثر برای تصفیه آب استخر استفاده از سیستم های نور فرابنفش است. در این نوع نگهداری دیگر مقدار زیادی مواد شیمیایی وارد استخر شما نمی شود و برخی می گویند که آن ها نسبت به روش های قدیمی مثلا استفاده از کلر برتری دارند.

در شرکت آکام استخر ما در حال طراحی و ساخت استخرهای شنا با استانداردهای روز هستیم و تلاش می کنیم تا بهترین اطلاعات را در اختیار شما دوستداران برای انتخاب بهترین نوع استخر قرار دهیم. در ادامه مطلب سیستم گندزدایی استخر را با استفاده از نور فرابنفش بررسی می کنیم.

سیستم تصفیه استخر با نور فرا بنفش UV چیست ؟

سیستم ضد عفونی کننده فرابنفش استخر شما را به تنهایی بدون نیاز به مواد شیمیایی تمیز می کند. اساسا همچون یک میکروب کش کار می کند تا شما را از شر میکرو ارگانیسم ها خلاص کند.

اشعه‌های نور UV باکتری ‌های مضر و میکرو ارگانیسم‌ های موجود در آب استخر شما را هدف قرار می‌دهند، DNA آن ها را تغییر می‌دهند، بنابراین آن‌ها نمی ‌توانند تکثیر شوند و سپس نوبت آن است که میکروب ها را از بین ببرید. در مورد تکنولوژی برتر صحبت می کنیم.

عکس دستگاه تصفیه آب فرابنفش UV استخر شنا

عکس دستگاه تصفیه آب فرابنفش UV استخر شنا

نور یو وی و فرابنفش به شناگران هرگز آسیبی نمی رساند. همچنین زمانی که از این روش استفاده میکنبد نیازی به مواد شیمیایی همچون کلر نخواهید داشت و نور فرابنفش از سایر روش ها بهتر است. در حقیقت پس از اینکه آب از طریق سیستم UV تصفیه شد قابل نوشیدن خواهد بود ام توصیه نمی کنیم که این آب را بنوشید …!

بسته به اندازه و حجم استخر شنا خود و میزان استفاده افراد از ان شما شاید نیاز خیلی کمی به مواد شیمیایی پیدا کنید ولی در شرایط خیلی خاص ؛ حال در ادامه جزئیات این روش را بررسی می کنیم.

سیستم تصفیه آب فرابنفش UV چگونه کار می کند ؟

مخزن فرا بنفش UV طوری نصب می‌ شود که آب ابتدا از سیستم فیلتراسیون مخزن عبور کند و سپس به وسیله نور فرا بنفش ضد عفونی می شود. آب از بین شبکه های گرافیت عبور می‌ کند که در آن نور UV منجر به نابودی باکتری ‌ها، جلبک‌ ها، ویروس‌ ها و میکروارگانیسم‌ های دیگر می‌شود.

بیشتر استخرها دارای این سیستم نیز کلرین را استفاده می‌کنند (فقط برای حفظ تمیز نگه داشتن استخر در مواقع عدم استفاده)، اما حتی در آن زمان، آن‌ها خیلی کم ‌تر از استخرهای شنا که به تنهایی بر مواد شیمیایی تکیه می ‌کنند، مصرف می‌ کنند.

عکس عملکرد سیستم تصفیه آب فرابنفش استخر

عکس عملکرد سیستم تصفیه آب فرابنفش استخر

اما شما از خود می پرسید … آیا این روش امن است ؟ نور فرابنفش UV محفظه گرافیت را ترک نمی‌ کند، که باعث می‌شود این راه امن و ایمن برای تمیز کردن استخر شما باشد. به عبارت دیگر، شما قرار نیست در معرض نور قرار بگیرید. تقریبا کل فرآیند در خود سیستم اتفاق می‌افتد و همچنین این روش نیاز به نگهداری خاصی هم ندارد.

 

قیمت سیستم های تصفیه آب استخر فرابنفش UV چقدر است ؟

برای استخر شما در خانه ، قیمت های سیستم های تصفیه فرا بنفش متفاوت است. کمترین مقدار ان ها از 350 دلار شروع می شود و بسته به نوع و برند تا 2000 دلار هم می تواند هزینه داشته باشد. به طور متوسط یک سیستم 500 تا 600 دلاری می تواند برای شما مناسب باشد و تا سال ها کار شما رو انجام دهد.

نرخ هر برند می تواند متفاوت باشد و بنابراین بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چه مدلی را بخرید به چند نکته دقت کنید :

اندازه لامپ

چند گالون در دقیقه نیاز دارید تا سیستم فرابنفش شما تصفیه انجام دهد.

به خاطر داشته باشید که سیستم‌ هایی که سریع‌ تر اجرا می‌ شوند ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سیستم‌ هایی داشته باشند که آب را آهسته‌ تر فیلتر می ‌کنند. بسیاری از شرکت‌ ها نیز ضمانت خود را به مدت ۲ سال، به اضافه چند مدل برای انتخاب از آن‌ها ارائه می‌دهند.

این قیمت‌ها فقط به استخرهای خانگی اعمال می‌ شوند و ارزان‌ تر از سیستمی هستند که برای یک استخر صنعتی ساخته شده ‌است. برای مجموعه های آبی، از ۵۰۰۰۰ دلار به ۱۰۰۰۰۰ دلار سرمایه برای پیاده سازی سیستم تصفیه فرابنفش نیاز خواهید داشت.

 

مزایا و معایب سیستم های تصفیه فرابنفش UV

سیستم های تصفیه آب استخر فرابنفش ممکن است مناسب باشند، اما ان ها نیز معایب خود را دارند، درست مانند سایر روش های بهداشتی. ما برخی از مزایا و معایب استفاده از این روش را کنار هم قرار داده ایم تا شما بتوانید تشخیص دهید که این بهترین انتخاب برای شما است یا خیر.

 

مزایا

  • مطمئن هستید که استخر از انگل های خطرناک پاک است
  • به مواد شیمیایی خیل کمتری نیاز خواهید داشت
  • می تواند بسته به برند مقرون به صرفه باشد
  • ممکن است امن تر از مواد شیمیایی باشد
  • به عنوان یکی از بهترین تکنولوژی تمیز کردن آب استخر در نظر گرفته می شود
  • نیاز به نگهداری و پشتیبانی کمی دارند

 

معایب

  • با تمام مزایا گفته شده سیستم های نور فرابنفش عاری از خطا نیستند ، برخی از مسائلی را که باید از ان ها اطلاعات داشته باشید را به شما شرح می دهیم.
  • از بین بردن میکروب ها زمانی اتفاق می افتد که آب زیر نور فرابنفش قرار بگیرد. اگر نور به برخی از باکتری ها نرسد آن ها می توانند به استخر برگردند و ایجاد آلودگی کنند بنابراین نوع اجرا این سیتم خیلی مهم می باشد.
  • لامپ نور فرابنفش به مرور زمان کم اثرتر می شود و بنابراین باید آن را تعویض نمایید.

 

بازبینی استفاده از سیستم های تصفیه استخر با نور فرابنفش UV

اگر به دنبال صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها هستید و از لحاظ زیست‌ محیطی می خواهید دوستانه تر باشید، ممکن است یک سیستم تصفیه استخر ماورا بنفش انتخاب خوبی باشد. شما هنوز به ضد عفونی ‌کننده شیمیایی مانند کلر برای مراقبت از باکتری هایی در استخر که آهسته ‌تر به فیلتر می رسند نیاز دارید، اما خیلی کم ‌تر از این که مواد شیمیایی روش تمیز کردن اولیه شما باشند.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید