نگهداری از استخر پیش ساخته فایبر گلاس

نگهداری از استخر پیش ساخته فایبر گلاس

نگهداری از استخر پیش ساخته فایبر گلاس

استخرهای فایبر گلاس به عنوان استخرهای به روز و جدیدی است که طراحی منحصر به فردی دارد. این استخرها در سه مدل و سه سایز مختلف اولین بار در کشورمان طراحی و تولید شده است. استخر فایبر گلاس مزایای منحصر به فردی دارد و از طرفی دارای تجهیزات جانبی پیشرفته ای است. صنعت استخر سازی و نگهداری استخر پیش ساخته فایبر گلاس با توجه به استقبال بی نظیر مردم  این روزها رشد چشم گیری داشته است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و نگهداری از استخر پیش ساخته فایبر گلاس بپردازیم و با ارائه این مقاله اطلاعات مفیدی را برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم ما را تا انتها همراهی کنید.

استخر پیش ساخته فایبر گلاس

همان طور که از نام این استخر پیداست از مواد فایبر گلاس ساخته شده است. این استخر برخلاف استخرهای فلزی و بتنی که از فلز و بتن ساخته شده است از مواد اولیه ای همچون فایبرگلاس تولید شده که دوام و استحکام بالایی دارد. ناگفته نماند که استخر فایبر گلاس ساختار یک تکه و یکپارچه ای دارد که در نگاه اول متوجه ظاهر شیک آن خواهید شد. تولید کننده ها و کارگاه های معتبر در ساخت استخر فایبرگلاس از مواد اولیه با کیفیتی استفاده می کنند جالب است بدانید پوسته های استخر فایبر گلاس از شش لایه مختلف فایبر گلاس تشکیل شده است که همه لایه ها به طور دقیق و منظم به هم چسبانده شده اند. ساخت استخر بتنی همیشه برای سازندگان و مالکان با دردسرهایی همراه بوده است اما در استخر فایبرگلاس وضعیت کمی متفاوت است به این دلیل که ساخت این مدل استخر در کارگاه به صورت یکجا در زمین جاسازی می شود.

مزایای استخر پیش ساخته فایبر گلاس

با توجه به قابلیت های بالای استخر فایبرگلاس این روزها اکثر افراد تمایل دارند به جای خرید و راه اندازی استخر بتنی و فلزی از استخر فایبرگلاس بهره مند شوند. استخر فایبر گلاس دارای مزایای زیادی است که همین مزیت ها خود به تنهایی موجب استفاده رایج این محصول در بازار شده است. مزیت های استخر پیش ساخته فایبر گلاس عبارت اند از :

استخر پیش ساخته فایبر گلاس دوام و ماندگاری بالایی دارد

نصب، راه اندازی و نگهداری از آن بسار راحت و کم هزینه است

در مدت زمان کمتری نصب و راه اندازی می شود

در زمان نصب به نیروی کارگر زیادی نیاز ندارد و از طرفی ریخت و پاش آنچنانی هم ندارد

با توجه به ساختار استخر فایبر گلاس، جلبک ها در آن دوام نخواهند آورد.

بدنه استخر پیش ساخته فایبر گلاس نسبت  به تغییرات دمایی آب و هوا مقاومت بالایی دارد

قابلیت جابه جایی دارد و برای استفاده در یک مکان دیگر به راحتی جابه جا می شود.

اگر نشتی و مشکلی در استخر مشاهده شود به راحتی ترمیم خواهد شد به این دلیل که از قابلیت بالای ترمیم بسیار بالایی برخوردار است.

در همه استخرها جلبک ها رشد بالایی دارند که تمیز کردن این استخرها هزینه بالایی را به همراه دارد اما در استخر پیش ساخته فایبر گلاس این جلبک های سبز دوام چندانی ندارند به همین خاطر هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند.

استخر پیش ساخته فایبر گلاس در برابر کلر نمک مقاومت بالایی دارد از طرفی این استخر در مواجه با مواد شیمیایی نیز دوام و ماندگاری بالایی هم دارد.

این استخر انعطاف بالایی دارد و به راحتی خم می شود و احتمال شکستن آن پایین است.

استخر پیش ساخته فایبر گلاس دارای امکاناتی همچون محل نشستن دارد به همین دلیل هزینه های مربوط به خرید صندلی نیز کاهش می یابد.

استخر فایبر گلاس دارای سطح صاف و صیقلی است که در زمان شنا کردن  بر خلاف استخرهای بتنی هیچ آسیبی به پوست بدنتان وارد نمی کند.

این استخر قابلیت نصب روکار و توکار را دارد و در همه شرایط و مکان به راحتی نصب و راه اندازی می شود.

 

مراقبت و نگهداری از استخر فایبر گلاس

مراقبت و نگهداری از استخر فایبر گلاس به راحتی و با هزینه پایین تری انجام می شود در واقع ساختار استخر فایبر گلاس به گونه ای است که جلبک ها در آن جایگاهی ندارند و اگر هم جلبکی در آن دیده شود به راحتی از استخر پاک می شود به همین دلیل نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد. استخر بتنی سطح صاف و یکدستی ندارد بلکه دارای درزها و شکاف هایی است که ساختار استخر را متخلخل کرده است به همین دلیل این درزها و شکاف ها جایگاه خوبی برای محل رشد جلبک ها است که در نتیجه افزایش هزینه نگهداری و مراقبت از آن را در پی خواهد داشت.

نکات نگهداری از استخر فایبر گلاس

استخر فایبر گلاس اگر چه دارای مزیت های بیشماری است که به عنوان بهترین جایگزین برای استخرهای بتنی محسوب می شود اما باید برای نگهداری درست از آن به برخی از نکات مهم و ضروری توجه داشته باشید این نکات عبارت اند از :

اگر استخر فایبر گلاس را در مکان روباز در داخل باغ یا حیاط نصب کرده اید احتمال وارد شدن فضولات پرندگان، گرد و خاک و برگ های خشک درختان هست. برای اینکه همیشه استخر تمیز و زیبایی داشته باشید بهتر است در پایان روز مواد اضافی را از آب خارج کنید تا مواد اضافی در آب استخر تجمع پیدا نکنند.

اگر چه سطوح فایبر گلاس مقاومت و استحکام بالایی دارد اما برای ماندگاری هر چه بیشتر این استخرها بهتر است برای تمیز کردن آن از مواد شوینده با کیفیتی مناسب استخر استفاده کنید. شوینده های خشن موجب سایش استخر فایبر گلاس می شوند و طول عمر این استخرها نیز با استفاده مداوم از این شوینده ها نیز در طول زمان کاهش می یابد.

لکه های به وجود آمده بر روی سطوح استخر را زود به زود تمیز کنید. فلزاتی که در آب استخر به جا می مانند بر روی سطوح استخر لک ایجاد می کنند که لکه به وجود امده دارای رنگ سبز، قرمز، آبی و خاکستری است که بر ظاهر استخر تاثیر بدی می گذارد به همین خاطر در صورت مشاهده لک زود به زود آن را تمیز کنید.

از نکات مهم نگهداری از استخر فایبر گلاس این است که فیلتر استخر را به طور منظم روشن کنید. روش کردن منظم فیلتر استخر موجب می شود که روند فیلتراسیون آب استخر به خوبی انجام گیرد به همین خاطر تمیز کردن روشن کردن 6 تا 8 ساعت فیلتر استخر در روز بر روند فیلتراسیون آب استخر تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

سخن پایانی

استخر پیش ساخته فایبر گلاس با توجه به قابلیت ها و مزیت های بیشماری که دارد جایگزین مناسبی برای استخرهای بتنی به شمار می آید.

 این استخر برخلاف استخرهای فلزی و بتنی که از فلز و بتن ساخته شده است از مواد اولیه ای همچون فایبرگلاس تولید شده که دوام و استحکام بالایی دارد. ناگفته نماند که استخر فایبر گلاس ساختار یک تکه و یکپارچه ای دارد که در نگاه اول متوجه ظاهر شیک آن خواهید شد. برای نگهداری و مراقبت از استخر پیش ساخته باید به همه نکته های گفته شده در متن توجه داشته باشید تا بتوانید سالیان طولانی از استخر پیش ساخته فایبر گلاس بهره مند شوید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید