5 روش جلوگیری از کم شدن آب استخر

5 روش جلوگیری از کم شدن آب استخر

5 روش جلوگیری از کم شدن آب استخر

در این مقاله به بررسی صرفه جویی در مصرف آب و پول از طریق جلوگیری از تبخیر استخر می پردازیم. همه دوست دارند در یک روز گرم تابستان در استخر شنا کنند. این یکی از لذت های بزرگ زندگی است. وقتی درجه هوا گرم می شود و اواسط تابستان سوزان است.

نگهداری استخرها گران است و اغلب از آب زیاد استفاده می کنند. با توجه به اینکه آب تمیز یکی از مواد کمیاب زندگی است ، ما اغلب استخرهای خود را لبریز می دانیم ، اما با چند روش ساده می توانید مقدار آب مورد نیاز استخر خود را به شدت کاهش دهید.

روش های جلوگیری از کاهش آب استخر

تصور کنید اگر صدها هزار صاحب استخر در سراسر کشور  و در واقع کل جهان ، همه تغییرات ساده انجام دهند ، مقدار آب صرفه جویی شده بسیار زیاد است.

در اینجا 5 روش برای کاهش شدید میزان آب مورد استفاده در استخر آورده شده است :

استفاده از روکش استخر

استفاده از کاور برای جلوگیری از کم شدن آب استخر

استفاده از کاور برای جلوگیری از کم شدن آب استخر

تحقیقات نشان داده است که با استفاده از روکش استخر ، می توانید میزان تبخیر آب را 30 درصد یا بیشتر کاهش دهید ، که مقدار قابل توجهی است ، به خصوص اگر در طول یک سال این کار اجرا شود. حتی بهتر ، اگر از پوشش خورشیدی استفاده می کنید ، می توانید با استفاده از انرژی خورشیدی استخر خود را گرم کرده و قبض برق خود را کاهش دهید.

بررسی و تعمیر نشتی

با انجام تعمیر و نگهداری منظم در استخر ، به جلوگیری از نشت کمک می کنید و همچنین در صورت وجود آنها را شناسایی کنید. شناسایی به موقع این نشتی ها به شما امکان می دهد تا آنها را به موقع ترمیم کنید. نشت ها اغلب می توانند برای مدت طولانی غیرقابل شناسایی باشند ، در نتیجه مقدار زیادی آب از دست رفته ایجاد می شود که ممکن است ماه ها متوجه نشوید. اگر نشتی پیدا کردید ، آن را در اسرع وقت برطرف کنید تا از خراب شدن و نشت بیشتر آن جلوگیری کنید.

تبخیر آب در استخر بدون کاور

تبخیر آب در استخر بدون کاور

حتی یک نشت کوچک که سطح آب را یک یا دو سانتی متر در روز در یک استخر 3 متر در 6 متر کاهش دهد ، می تواند سالانه 300.000 لیتر آب را هدر دهد.

غیر فعال کردن آبنماها و فواره ها

همه عاشق یک آبشار خوب ، چشمه یا آب نما دیگر در استخر هستند. اما آیا واقعاً لازم است؟ آب با هوادهی سریعتر تبخیر می شود ، به ویژه با گذشت زمان ، میزان تبخیر شما کاملاً قابل توجه است. به سادگی با خاموش کردن کرتین ها باعث صرفه جویی در مصرف آب بیش از یک سال خواهید شد.

کاهش دما آب استخر

تبخیر آب استخر در زمستان

تبخیر آب استخر در زمستان

در بسیاری از استخرها از آب گرم استفاده می شود و باعث می شود استخر شما در زمستان بیشتر کاربر پسند باشد. مسئله این است که هرچه دمای آب بالاتر باشد ، سریعتر تبخیر می شود. آن بخاری را خاموش کرده و در صورت استفاده از استخر خود از روکش خورشیدی استفاده کنید. شما می توانید از انرژی خورشیدی برای گرم کردن استخر و پوشش خود برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده کنید.

جلوگیری از پاشیده شدن آب

وقتی بچه ها به استخر شما می ایند ، نمی خواهید با تذکر به آن ها سرگرمی شان را خراب کنید. اما چند روش وجود دارد که می تواند باعث کاهش اتلاف آب شود. اول ، می توانید سطح آب استخر خود را پایین نگه دارید ، نیازی نیست که استخر خود را تا لبه پر کنید. پایین نگه داشتن سطح آب به کاهش مقدار آب از دست رفته در پاشیدن کمک می کند.

پاشیدن آب استخر به بیرون توسط کودکان

پاشیدن آب استخر به بیرون توسط کودکان

مطمئناً نمی توانید از اتلاف آب کامل جلوگیری کنید ، اما با نصب زهکشی در اطراف کل استخر خود و اطمینان از تخلیه مجدد آب به استخر ، می توانید مقدار آب از دست رفته هنگام بازی و ورود و خروج از استخر را کاهش دهید. یادمان باشد که بچه های سالم دارای انرژی زیادی هستند.

استخرها بسیار جالب و راهی عالی برای خنک شدن در تابستان هستند. با پیروی از موارد بالا ، می توانید مقدار زیادی در مصرف آب استخر صرفه جویی کنید – به خصوص با گذشت زمان – این کار ساده و مقرون به صرفه است ، به خصوص اگر با صرفه جویی در طول زمان کار کنید ، به تفاوت قابل ملاحظه ای خواهید رسید.

با چند مرحله صرفه جویی در مصرف آب  با ارزش ترین کالای خود را ذخیره کنید از استخر خود لذت ببرید، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید