فرآیند اکسیداسیون پیشرفته (AOP) برای پاکسازی استخر چیست؟

فرآیند اکسیداسیون پیشرفته (AOP) برای پاکسازی استخر چیست؟

فرآیند اکسیداسیون پیشرفته (AOP) برای پاکسازی استخر چیست؟

سیستم‌های AOP به طور ایمن و موثر به ضد عفونی کردن آب بدون تشدید کلر کمک می کنند.

سیستم AOP

فرآیند اکسیداسیون پیشرفته (AOP)


یک روش فوق‌العاده قدرتمند و کارآمد برای کمک به ضد عفونی کردن استخرهاست تا بتوان آب آماده برای شنا بدون اثرات نامطلوب ضدعفونی کننده کلر داشته باشید.
اینروش قدرتمند تصفیه، طیف وسیعی از آلاینده‌ها در آب استخر، از جمله پاتوژن‌های خطرناکی که در روش‌های سنتی تصفیه ، کلر نمی‌توانند با آن‌ها مقابله کنند را با خیال راحت خنثی می‌کند.
سیستم‌های AOP سال‌ها با موفقیت در تاسیسات تجاری بزرگ تصفیه آب، از جمله آن‌هایی که آب نوشیدنی تولید می‌کنند، استفاده شده‌اند. اخیراً این فناوری برای استخرهای خانگی هم استفاده می‌شود و نتایج آن برای صاحبان استخر بسیار رضایت بخش بوده است.


فرآیند اکسیداسیون پیشرفته چیست؟


AOP که همراه با مقدار کمی کلر استفاده می‌شود، با اکسید کردن مواد آلی و معدنی که محیط‌های شنا را آلوده می‌کند، عمل می‌کند.
اکسیداسیون ممکن است یک اصطلاح علمی پیچیده به نظر برسد. اما این یک فرآیند اساسی است که همیشه در طبیعت اتفاق می‌افتد. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا یک سیب پس از پوست کندن قهوه‌ای می‌شود؟ این اتفاق در واقع نوعی اکسیداسیون محسوب می‌شود.
به طور خلاصه، اکسیداسیون از دست دادن الکترون است که باعث تجزیه یک ماده می‌شود.
کلر نیز به عنوان پرمصرف ترین ضدعفونی کننده استخر از طریق اکسیداسیون وارد عمل می‌شود.


نحوه عملکرد AOP در استخرهای شنا


AOP نتایج بهتری نسبت به کلرِ آزاد به تنهایی ارائه می‌دهد. در قدم اول ، قدرت اکسیداسیونی 3 برابر کلر را فراهم می‌کند.

یک سیستم AOP مولکول‌های اوزون را تولید می‌کند و سپس آن‌ها را با اشعه ماوراء بنفش در داخل یک محفظه تجهیزات محصور می‌کند. این عمل باعث تولید عناصری به نام رادیکال‌های هیدروکسیل می‌شود.
رادیکال‌های هیدروکسیل ممکن است کمی ترسناک به نظر برسند، اما برای شناگران کاملا بی ضرر هستند. زمان برای یک درس علمی سریع: یون‌های رادیکال هیدروکسیل زمانی تشکیل می‌شوند که یک اتم اکسیژن با یک اتم هیدروژن پیوند برقرار می‌کند.
در حالی که دستگاه‌های AOP با استفاده از فناوری ، رادیکال‌های هیدروکسیل تولید می‌کنند، این عناصر در طبیعت نیز وجود دارند. در واقع، دانشمندان اغلب از رادیکال‌های هیدروکسیل به عنوان نوعی “شوینده” برای جَو یاد می‌کنند. به این دلیل که آن‌ها به حذف بسیاری از آلاینده‌های موجود در هوا از جمله گازهای گلخانه ای مانند متان کمک می‌کنند.

 

چرا رادیکال‌های هیدروکسیل به آلاینده ها حمله می‌کنند؟
از آنجایی که رادیکال‌های هیدروکسیل ناپایدار هستند، به دنبال تعادل هستند. بنابراین به محض تشکیل، رادیکال‌های هیدروکسیل به دنبال مواد آلی و معدنی می‌گردند تا با آن‌ها ترکیب شوند تا به پایداری آن‌ها کمک کنند.


با اتصال به سلول‌ها در سایر مواد مختلف ، رادیکال‌های هیدروکسیل ترکیب آن مواد را مختل و ناپایدار می‌کنند و موجب تجزیه آن‌ها می‌شود. این همان چیزی است که رادیکال‌های هیدروکسیل را در از بین بردن آلاینده‌ها بسیار موثر می‌کند.
آن‌ها کار خود را بدون هیچ گونه عوارض شیمیایی کامل می‌کنند. رادیکال‌های هیدروکسیل پس از ورود به آب استخر، تمام آلاینده‌های موجود در آب را در عرض چند ثانیه اکسید می‌کنند. سپس، آن‌ها به سادگی دوباره به اکسیژن تبدیل می‌شوند.
این فرایند باعث می‌شود رادیکال‌های هیدروکسیل برای کاربران استخر در حالی که آب تازه تر و سالم تری نسبت به سایر سلاح‌های ضد عفونی استخر فراهم می‌کند ، کاملاً ایمن باشد.

 

دستگاه‌های AOP چگونه کار می‌کنند: جفت کردن ازن با نور فرابنفش رادیکال‌های هیدروکسیل تولید می‌کند.

فرایند سیستم AOP

10 مزیت گندزدایی استخر مبتنی بر هیدروکسیل


تعداد فزاینده ای از دارندگان استخر به دنبال جایگزین هایی برای کلر هستند که در عین حال خطرات و عوارض جانبی نداشته باشند . این فناوری به طور فزاینده ای برای این گروه محبوب تر می‌شود.

بیایید به دلایل کلیدی که سیستم‌های AOP به سرعت تبدیل به یک انتخاب مورد علاقه برای حفظ شرایط آب تمیز و سالم می شوند را بررسی کنیم.


1. قدرت پاک کنندگی بی نظیر:


سیستم‌های AOP به راحتی از سایر روش‌های تصفیۀ آب استخر، از جمله کلر، تولید نمک-کلر، ازن و اشعه ماوراء بنفش بهتر عمل می‌کنند. رادیکال‌های هیدروکسیل AOP 99 درصد از آلاینده‌های آلی و معدنی را در آب استخر از بین می‌برد.
رادیکال‌های هیدروکسیل از تشکیل بیوفیلم icky جلوگیری می‌کنند. بیوفیلم تجمعی از کلونی‌های لزج و باکتری است که به مناطقی از استخر مانند خط کاشی و هر سطح سنگی می‌چسبد. رادیکال‌های هیدروکسیل همچنین از رشد شکوفه‌های جلبک‌های سرسخت نیز جلوگیری می‌کنند.

 

2. شفافیت بیشتر آب:


فناوری AOP کلوئیدها (ذرات ریز از فلزات محلول، مواد آرایشی ، لوسیون‌ها و سایر مواد معدنی) را که آب را کدر می‌کند، حذف می‌کند.
شایان ذکر است که فیلتر استخر شما نمی‌تواند تمام این ترکیبات را حذف کند. اما سیستم‌های AOP فیلتر شما را قادر می‌سازند تا به آنچه معمولاً غیرممکن است دست یابد:

فناوری AOP باعث لخته سازی ذرات ریزتر و تشکیل ذرات بزرگتر می‌شود.

اگرچه این توده‌ها برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند، اما به اندازه کافی بزرگ هستند که فیلتر استخر شما بتواند آن‌ها را به دام انداخته و از آب خارج کند. بنابراین، به جای یک استخر مه آلود، آبی درخشان و کریستالی دریافت می‌کنید!

 

3. ضدعفونی جامع:


رادیکال‌های هیدروکسیل AOP به طور کامل انواع آلاینده‌های آلی را اکسید می‌کنند. این محدوده شامل عرق، روغن‌های بدن، باکتری‌ها، ویروس‌ها، فضولات انسانی و سمومی مانند آفت کش‌ها می شود.
AOP همچنین در برخی از جبهه‌های مهم از کلر بهتر عمل می‌کند. از جمله باکتری و انگل‌های خطرناکی که کلر نمی‌تواند آن‌ها را از بین ببرد:
E. coli، Giardia، Listeria، Salmonella، Legionella، Pseudomonas و Cryptosporidium parvum (با نام مستعار “Crypto”).
با این حال، فناوری AOP این قدرت را دارد که این میکروارگانیسم‌های مقاوم به کلر را از بین ببرد. به عنوان مثال، با از بین بردن دیواره سلولی آن به دنبال انگل Crypto می رود. هیچ ماده ضدعفونی کننده دیگری که در حال حاضر استفاده می‌شود، در محافظت در برابر این تهدید جدی سلامت موثر نیست.

 

4. ضدعفونی ایمن تر و ملایم تر:


AOP برای میکروارگانیسم‌های ناخواسته کشنده است، اما نه برای افراد و حیوانات خانگی که وارد استخر می شوند. آلاینده‌ها را بدون تاثیر بر شناگران از بین می‌برد.

اثربخشی آن بدون تولید محصولات جانبی سمی است و AOP را نسبت به گندزدایی کلر ملایم‌تر می‌کند. کلر تولید کلرآمین‌ می‌کند – محصولات جانبی خشنی که با بوی سفیدکننده، خارش چشم‌ها، پوست خشک، گلودرد، موجب زبر و خشک شدن موها و همینطور آسیب به لباس شناگران می‌شود. شناگرانِ بسیار حساس حتی ممکن است حالت تهوع یا استفراغ را تجربه کنند.
برخلاف کلر، AOP این محصولات جانبی تحریک‌کننده و عوارض جانبی فیزیکی را که اغلب با آنها همراه است، تولید نمی‌کند. در واقع، AOP کلرامین‌ها را از بین می‌برد و برخی از اثرات ناخواسته آن‌ها را نخواهد داشت.

 

5. عملکرد سریعتر:


در 24 تا 48 ساعت اول استفاده از AOP، رادیکال‌های هیدروکسیل آب را تمیز، ضدعفونی و میکرولخته می‌کنند. آن‌ها در عرض چند ثانیه کار می‌کنند تا آلاینده‌ها را اکسید کنند. رادیکال‌های هیدروکسیل تقریباً بلافاصله ضربه‌ای به پاتوژن‌ها وارد می‌کنند که کلر به تنهایی ساعت‌ها طول می‌کشد تا آن‌ها را از بین ببرد.


6. تقاضای شیمیایی کمتر:


سیستم‌های استخر AOP نیاز به کلر و سایر مواد شیمیایی را از بین نمی‌برند. با این حال، آن‌ها به طور چشمگیری نیازمندی‌ها را برای آن‌ها کاهش می‌دهند.
علاوه بر این، AOP به افزایش اثربخشی کلی مقدار کمی از مواد شیمیایی استفاده شده کمک می‌کند.


7. راحت تر در استخر شما:


سیستم‌های AOP با استفاده از یک فرآیند ملایم، اما موثر کار می‌کنند. با کمک به ضدعفونی کردن آب بدون سطوح معمول کلر، احتمال آسیب به اجزا و سیستم‌های خاص استخر کاهش می‌یابد. دلیل: با استخرهای کلردار سنتی، به راحتی آب از تعادل خارج می‌شود.
سطوح بالای کلر PH آب را کاهش می‌دهد و آن را اسیدی تر می‌کند. با گذشت زمان، آب با pH پایین می‌تواند منجر به خوردگی لوله‌های فلزی و برخی از اجزای تجهیزات استخر شود. عدم تعادل جدی آب نیز می‌تواند رسوبات استخر را افزایش دهد.

 

8. کیفیت آب بهتر:


با سطوح شیمیایی پایین‌تر در استخر، آب تصفیه‌شده با AOP روی چشم‌ها، پوست و ریه‌های شما عوارض نخواهد داشت و شنا و استخر را برای همه ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.
با توجه به عملکرد میکرو فلوکولنت AOP که به فیلترهای استخر کمک می‌کند تا ذرات آلاینده بیشتری را از بین ببرد – از جمله فلزات خاص – بسیاری از دارندگان استخرهای AOP می‌گویند که آب نه تنها بهتر به نظر می‌رسد، بلکه حتی در لمس نیز احساس بهتری دارد.


9. ایمن از نظر محیط زیست:


پس از اینکه رادیکال های هیدروکسیل آلاینده‌های آلی و معدنی موجود در آب رااکسید کردند، به سرعت دوباره به اکسیژن تبدیل می‌شوند. هیچ محصول جانبی مضری تولید یا باقی نمی‌ماند.
این فرآیند AOP را به یک فناوری سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند که آب استخر را بهتر از هر روش دیگری بدون آسیب رساندن به محیط زیست ضد عفونی می‌کند. می‌توانید احساس خوبی داشته باشید که هر آبی که از استخر پاشیده می‌شود به گیاهان مجاور آسیبی نمی‌رساند که اثرات سوزاننده‌ای مانند آب مملو از مواد شیمیایی شدید یا آب‌های کلردار آب شور می‌تواند داشته باشد.


10. ارزش کلی:


در قبال مزایای فراوان سیستم AOP هزینه اولیه نصب این تجهیز در بلند مدت با کاهش هزینه مصرف کلر وهمچنین کاهش هزینه های نگهداری تجهیزات بخاطر اثر مخرب کلر منطقی و اقتصادی خواهد بود.
این در حالیست که اثرات بهرمهندی از این فناوری و لذت شنا فوری خواهد بود.

این فناوری آب نرم‌تر و شفاف‌تری را تضمین می‌کند که نگاه کردن به آن زیباست و عاری از تشدید معمولی کلر است. برای بسیاری از صاحبان استخر، خانواده‌هایشان، و حیوانات خانگی‌شان، این تجربۀ جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر از استخر محصولیست که به سختی می‌توان روی آن قیمت گذاشت!

آیا باید یک سیستم AOP را در استخر جدید یا بازسازی شده خود نصب کنید؟


سیستم بهداشتی یکی از مهمترین مؤلفه های حفظ تفرجگاه حیاط خلوت آبی است. اگر بهساخت یک استخر در خانه خود یا مدرن سازی استخر موجود فکر می‌کنید، مطمئناً می‌خواهید یک واحد AOP را در خط تجهیزات خود در نظر بگیرید.
در نهایت، انتخاب شما در سیستم‌های ضدعفونی به ویژگی‌ها و مزایایی بستگی دارد که برای شما و خانواده‌تان مهم‌تر است:
• حفظ آسان تر تعادل مناسب آب استخر
• کاهش مقدار مواد شیمیایی مورد نیاز پاک کردن پاتوژن های سرسخت
• شفافیت خیره کننده آب استخر
• احساس ابریشمی از آب و کاهش سختی آب
• کاهش اثرات مخرب زیست محیطی
• حس آسایش بیشتر در آب
به همراه لیستی از اثرات مفید و بلندمدت بیشتر که همگی نتیجه انتخاب این تجهیز مدرن و به روز است.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید