مزایا، معایب و هزینه ساخت استخر در زیر زمین خانه

مزایا، معایب و هزینه ساخت استخر در زیر زمین خانه

مزایا، معایب و هزینه ساخت استخر در زیر زمین خانه

یکی از روش‌های جذاب در ساخت استخر، ساختن استخر‌هایی است که در زمین هستند. با توجه به درخواست‌های فراوان علاقه مندان به این نوع استخر، بسیاری از مجموعه هایی که کارشان ارائه خدمات ساخت استخر است، اقدام به ساخت استخر در زیر زمین می‌کنند. در ساخت استخر در زیرزمین مثل سایر استخر‌ها اول باید حتما به قوانین و استاندارد‌های طراحی و ساخت استخر تسلط داشت تا یک استخر با سازه‌ استاندارد و درست داشته باشید و از شنا کردن و تفریح در استخر برای زمان طولانی لذت کافی را ببرید.

طراحی و ساخت استخر در زیر زمین

طراحی و ساخت استخر در زیر زمین

برای استفاده از خدمات احداث استخر در زیر زمین، باید به این مسئله مهم دقت کنید که مجموعه آب که این کار را برای شما انجام می دهد باید حتما گارانتی و خدمات پس از فروش برای شما داشته باشد. این موارد از جمله امکاناتی است که هنگام استفاده کردن از خدمات ساخت استخر در زیر زمین باید حتما به شما ارائه شود؛ همینطور به علت احداث استخر در زیر زمین، باید به ساخت و نصب نردبان برای استخر‌ها نیز دقت کنید. معمولا خانه‌هایی که محیط زیر زمین دارند و فضای زیادی را نیز در اختیار دارند به راحتی می‌توانند با رعایت کردن چند اصل مهندسی به صورت زیبا و البته دقیق استخر را در خانه ی خود طراحی و اجرا کنند. ساخت و اجرای این امر نیز با توجه به جنس استخر شما و همچنین آپشن‌هایی که برای اجرای آن می‌خواهید می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر شما قصد داشته باشید تا از استخر‌های پیش ساخته ی آماده در داخل منزل استفاده کنید، این کار را می‌توان فقط در مدت زمان چند ساعت و به طور کامل اجرا کرد و تنها باید سعی شود تا با بهره گیری از تجربه ی متخصصین این کار به راحتی آن را در منزل خود نصب کنید. علاوه بر این‌ها و البته در کنار این موارد حتما باید به این امر هم دقت کنید که احداث استخر‌های دیگری چون بتنی ، چوبی و یا نمونه‌های دلخواه با ابعاد دلخواه و متناسب با منزل شما باید به صحیح ترین روش ممکن ساخته شود. چرا که رعایت زیر سازی و همچنین قرار گرفتن سیستم لوله کشی و دیگر موارد مهم در ساخت استخر بسیار حائز اهمیت است و باید حتما به درست ترین حالت ممکن اجرا شود. همچنین باید این نکته هم قید شود که چون استخر در زیر زمین قرار می‌گیرد معمولا نصب و ساخت نردبان و نیز عایق کاری صحیح برای جلوگیری از رطوبت زیاد و خراب کردن بنا و خانه ی شما هم بسیار مورد توجه است.

هزینه ساخت استخر در زیر زمین

هزینه ساخت استخر در زیر زمین

هزینه ی احداث استخر‌های زیر زمین به طور میانگین معمولا حدود 500 میلیون تومان است. اما خب از آنجایی که آن‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف و به وسیله ی مواد مختلفی ساخت (در این نوع استخر نوع خاک کف زمین خیلی مهم است و درصورتی که خاک ایمن نباشد باید توسط روش گود برداری، با یک خاک مقاوم تر جایگزین شود.) این مقدار می‌تواند متفاوت باشد. معمول ترین آن‌ها وینیل، فایبرگلاس و بتن است. باید گفته شود که هر کدام از این مواد دارای هزینه‌ها و ویژگی‌های مثبت و منفی خودش است که باید قبل از ساخت استخر در محل مورد نظر، این موارد لحاظ شود. بین این سه نوع، وینیل از باقی کم هزینه تر است، اما در عوض بیشترین تعمیر و نگهداری را نیز شامل می‌شود و هر ۷ الی ۸ سال یک بار احتیاج به تعویض روکش دارد. از سمت دیگر بتن گران تر از باقی است، اما بیشترین گزینه را برای سفارشی سازی دارد. فایبرگلاس نیز یکی از پر طرفدار ترین متریال ها است اما انتخاب در اندازه، شکل و عمق را به حداقل می رساند. در کل می توان گفت که هر سه نوع می توانند یک استخر زیبا و کاربردی به شما بدهند، اما نگهداری، دوام و هزینه های آن ها به طبع متفاوت است. اما در کل میزان جذابیت بالاتری به این دسته از استخر ها که زیر زمین است، نسبت می دهند که منطقی نیز به نظر می اید. آن ها ممکن است گزینه های سفارشی سازی و انتخاب های متنوع تری را مقابل مشتریان خود قرار دهند، با وجود این شما باید توجه کنید که استفاده از استخر در داخل زمین دائمی و همیشگی است، ولی معمولا استقبال بیشتری از آن می‌شود.

 

 

مزایا و معایب ساخت استخر در زیر زمین

استخر های زیر زمین معمولا به نسبت باقی انواع دیگر استخر‌ها قیمت بالاتری را دارند و ساخت آن‌ها نسبتا سخت تر از دیگر انواع است. اما هر نوع احداث استخر مزایا و معایبی دارد.

از مزایای استخر در زیر زمین می توان موارد زیر را نام برد:

  1. طرح بندی دلخواه
  2. مقاومت بسیار بالا
  3. زیبایی

همچنین از معایب استخر در زیر زمین نیز می‌توان این موارد را قید کرد:

  1. اگر چه استخر ها می توانند به اشکال و اندازه های مختلفی ساخته شوند، اما شما معمولاً به طرح‌هایی که توسط سازندگان ارائه می شود محدود می‌شوید.
  2. یکی دیگر از معایب استخر در زیر زمین این است که استخرهای داخل زمین احتمال دارد در تغییرات دچار مشکل باشند.
  3. استخر‌های زیر زمین که از نوع وینیل هستند معمولاً هر چند سال یک بار آستر آن ها نیاز به تعویض دارد.

نتیجه گیری

طراحی و ساخت استخر در زیر زمین نه تنها جزو بهترین روش‌ها برای ایجاد محیطی شاداب و دل نشین در منزل شما است، بلکه حتی می‌‌تواند ارزش املاک و مستغلات شما را افزایش دهد و قیمت آن‌ها را بالا ببرد. قیمت احداث استخر زیر زمینی بستگی به مواردی چون اندازه و ابعاد استخر، نوع ویژگی‌ها و امکانات دلخواه مشتریال، کیفیت مصالح و تجهیزات مورد استفاده دارد. در نتیجه، بهترین راه این است که قبل از شروع به ساخت چنین استخر‌هایی، با مهندسان و مشاوران با تجربه در این حوزه صحبت و مشورت کنید تا طرح و بودجه‌ بندی درستی را برای اجرای استخر ویلایی خود در نظر داشته باشید و نیز از بهترین گزینه‌‌ها بتوانید استفاده کنید. با دقت و برنامه‌ریزی صحیح، می‌ توانید لذت‌‌های بی‌ پایان استخر خصوصی‌ خود را در کنار خانواده و دوستان تجربه کنید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید