ساخت استخر شیشه ای

ساخت استخر شیشه ای

ساخت استخر شیشه ای

استخر شنا همیشه یک سازه عالی برای هر خانه است. این فقط به دلیل سرگرمی و استراحت نیست. ساخت استخر شیشه ای که به خوبی طراحی شده باشد می تواند زیبایی خانه شما را نیز ارتقا دهد و در نتیجه به افزایش ارزش ملک شما کمک کند.

این روزها استخرهای شنا شیشه ای محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. علی رغم آنچه مردم فکر می کنند ، شیشه های استفاده شده در این نوع سازه از مابقی متریال ها مستحکم تر هستند. با فرآیندهای فن آوری ، انواع مختلفی از شیشه تولید شده است که مقاومت و دوام بی نظیری را ارائه می دهند.

علاوه بر این ، می توان از شیشه برای ایجاد شفافیتی برای استخرهای شنا ، یا تبدیل آنها به استخرهای بینهایت که آب از لبه آن عبور می کند ، استفاده کرد و برداشت یک استخر بدون مرز را ایجاد کرد.

نمونه استخر دیواره شیشه ای

نمونه استخر دیواره شیشه ای

ما در شرکت آکام استخر بین پنجره های زیر آب و دیوارهای شیشه ای تفاوت قائل می شویم. دیوار استخر شیشه ای یک پنجره مخصوص زیر آب است. این دیوار “شیشه ای” نامیده می شود زیرا جای بخشی از اضلاع استخر را می گیرد. در بالا هیچ تیر پشتیبانی وجود ندارد ، همه شفاف است. قسمت بالای پنجره فقط یک لبه شیشه ای جلا خورده است. بنابراین برای نگه داشتن شیشه در جای خود پنجره از طرفین و همچنین از پایین نصب شده است.

استخر شیشه ای چیست ؟

این تصور بصری ایجاد می کند که اصلاً دیواری وجود ندارد: آب استخر فقط به صورت عمودی تمام می شود. بدون تحریفاتی که روی سطح آب دارید ، می توانید از خارج به عمق آب نگاه کنید. و این فقط یک عکس عالی برای اینستاگرام شما است که می بینید یک شناگر پشت دیوار شیشه ای قرار دارد – بخشی غوطه ور ، بخشی بیرون از آب.

دیواره جانبی اکریلیک را می توان با سرریز یا بدون سرریز نصب کرد. سرریز در این زمینه به این معنی است که آب از لبه لعاب به صورت یک زهکشی عبور می کند. قسمت بالای شیشه (به شکل استخرهای بی نهایت) با سطح آب هم سطح است. استخرهای بیکران شفاف دقیقاً همین گونه هستند ، اما معمولاً بالای ساختمان ها قرار می گیرند.

نمونه استخر دیواره شیشه ای

نمونه استخر دیواره شیشه ای

دیواره شیشه ای از ویژگی های جذاب است که می تواند استخر شنای شما را از دیگران متمایز کند. دیگر نیازی نیست که برای داشتن استخر شیشه ای رویاپردازی کنید. داشتن چنین ویژگی را برای خود در نظر بگیرید و آکام استخر شریک خوبی برای اجرای پروژه استخر شما خواهد بود.

با بیش از 15 سال تجربه و صدها اجرا موفق ، ما بهترین راه حل ها را برای تقریباً هر نوع شرایطی پیدا می کنیم. یکی از مهمترین جنبه های دیوارهای شیشه ای ما ، قاب های فولادی ضد زنگ است. بدون وجود این قاب ها نصب یک دیوار شیشه ای برای یک سازنده استخر مجرب غیرممکن است. زمان نصب کوتاهتر است – واقعیتی که باید هنگام محاسبه هزینه کل ساختمان در نظر گرفته شود. پس از آماده شدن استخر ، قاب به خودی خود قابل مشاهده نیست. نصب شیشه بسیار گسسته تر از موارد دیگر است.

هزینه ساخت استخر شیشه ای

هزینه ساخت استخر شیشه ای حدود 20 درصد نسبت به انواع معمول آن گران تر هستند. این استخرها به ندرت به صورت تمام شیشه ساخته می شوند. آنها معمولاً یک استخر بتنی هستند که دارای یک یا چند دیوار شیشه ای هستند. بعضی از استخرها ممکن است دارای کف شیشه ای نیز باشند ، به خصوص اگر در بالای ساختمان اجرا شده باشند.

قیمت شیشه معمولاً کمتر از اکریلیک (پلاستیک فشرده شفاف) است ، اما در حالی که اکریلیک می تواند در قطعات بزرگ ارائه شود ، ولی شیشه باید از لایه های زیادی ساخته شود. این بدان معناست که شما به هزینه بسیار زیادی نیاز خواهید داشت.

انواع استخر شیشه ای

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت استخر نیز شامل پیشرفت زیادی شده است. شما می توانید در سازه خود از شیشه با طرحی خاص بهره ببرید. در این میان انواع استخرهای شیشه ای را معرفی می کنیم. تا حد امکان به بررسی خصوصیات و ویژگی های هر کدام از ان ها می پردازیم :

طرح سازه استخر دیواره شیشه ای

طرح سازه استخر دیواره شیشه ای

طرح سازه استخر کف شیشه ای

طرح سازه استخر کف شیشه ای

طرح سازه استخر پنجره شیشه ای گرد

طرح سازه استخر پنجره شیشه ای گرد

طرح سازه استخر پنجره شیشه ای مستطیل

طرح سازه استخر پنجره شیشه ای مستطیل

استخر کف شیشه ای

برای ماجراجویانه ترین طراحی استخر، می توانید قسمتی از کف سازه خود را با شیشه در طراحی خود قرار دهید. استخرهای کف شیشه ای معمولا به عنوان نورگیر و در طبقات بالا ساختمان اجرا می شوند. دقت نمایید این یک کار پر هزینه و بسیار تخصصی می باشد. در صورت وجود کوچکترین اشتباهی صدمات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

استخرهای کف شیشه ای بر روی پشت بام

استخرهای کف شیشه ای بر روی پشت بام

کف واضح این استخرها با استفاده از سیستم های شیشه ساختاری پیچیده و کاملاً تخصصی ایجاد می شوند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این واحدهای شیشه ای بسیار ضخیم، دارای مشخصات بالایی هستند که از چندین لایه شیشه سخت و لمینت تشکیل شده است.

این پروژه ها اگرچه چالش برانگیز و بلندپروازانه هستند اما در صورت تکمیل صحیح می توانند بسیار چشمگیر باشند. مشخصات شیشه و جزئیات آن ها باید برای هر نصب جداگانه محاسبه و طراحی شود. واقعاً مهم است که در مراحل اولیه این پروژه ها با یک شرکت متخصص مشورت کنید.

استخر با دیواره های شیشه ای

استخرهای شنای لوکس را می توان با دیوارهای شیشه ای زیر آب طراحی کرد و یک پایان شفاف و واضح برای استخر ایجاد کرد. این کار از طریق استفاده از سازه ای فوق العاده براق و تخصصی انجام می شود. شیشه در بالا بدون قاب است و در پایه و کناره های آن پنهان است و یک پنجره شیشه ای بدون قاب به استخر شنا اضافه می شود.

این پنجره های شیشه ای زیر آب در استخرها از نظر بصری تأثیرگذار بوده و عامل شگفتی را در طراحی استخر شنا شیشه ای شما ایجاد می کنند. شیشه ها باید بسیار محکم باشند ، وزن تمام آب استخر را بگیرند. مشخصات شیشه باید به صورت پروژه به پروژه با در نظر گرفتن اندازه استخر (یعنی حجم آب) و اندازه پنجره زیر آب تعیین شود.

طریقه آب بندی شیشه های استخر

پنجره های استخر کاشی کاری شده پس از تراشیده شدن دیوار بتونی نصب می شوند. تراز در سمت آب دیوار ساخته می شود ، بنابراین پنجره استخر کاشی کاری شده می تواند با دیوار برابر شود.

نحوه آب بندی استخر شیشه ای

نحوه آب بندی استخر شیشه ای

سپس پنجره به سمت داخلی منتقل شده و تنظیم می شود. توسط لنگرهای دیواری بر روی بتن ثابت می شود. مواد ضد آب که برای این نوع استخرها استفاده می شود ، معمولاً نوعی دوغاب یا مواد قابل پخش دیگر است. مواد ضد آب به طور مساوی بر روی کل سطح استخر اعمال می شود.

 گوشه ها و لبه ها توسط نوارهای درز تقویت می شوند. سپس عایق رطوبتی بر روی قاب فولادی پنجره اعمال می شود ، بنابراین پنجره را در لایه ضد آب قرار می دهد. کاشی ها یا سنگ ها یا سایر موارد پایان استخر در بالای ضد آب قرار می گیرند.

جنس شیشه های استخری

اگر فکر می کنید کدام نوع شیشه برای استخر شنای شما مناسب خواهد بود ، پس جواب آن شیشه لمینت است.

همانطور که از نام آن پیداست ، لمنیت از سه لایه تشکیل شده است: دو ورق شیشه با یک لایه PVB پلی وینیل بوتریل که در بین آن قرار دارد.

این شیشه معماری با دقت ساخته شده تا ضد خرد شدن شود و به دیواره های استخر شنا اجازه می دهد فشار زیادی را تحمل کنند. بیایید نگاهی به انواع مختلف شیشه های چند لایه ارائه شده بیندازیم :

لمینت امنیتی (Securityglas)

این نوع شیشه لمینت دارای لایه های پلاستیکی PVB تخصصی است که مقاومت بالایی در برابر نفوذ ارائه می دهند. لمینیت باعث کاهش دید نمی شود و فرد می تواند با وضوح بیشتری از هر زمان دیگری شیشه را ببیند. به طور گسترده ای در چراغ های سقف ، سایبان ، پنجره ها ، شیشه های سقفی ، نورگیرها ، گنبدها ، دیوارهای بالابر شیشه ای و البته در مناطق شیشه ای استخر شنا استفاده می شود.

والوگلاس (ValuGlas)

این یک شیشه چند لایه تقویت شده با حرارت است که مقاومت و دوام فوق العاده ای در ساختار ایجاد می کند. بدون اعوجاج است و دارای یک لایه لایه PVB 1.14 میلی متری است. مجدداً در درها ، پنجره ها ، راه پله ها ، چراغ های سقف ، سایبان و شیشه نیز استفاده می شود.

لمینت سکوریتی پلاس (Securityplus)

این نوع شیشه لمینت از همه قوی تر است و مقاومت آن تا پنج برابر بیشتر از مواد لمینیت معمولی است. این یک لایه تقویت شده  را به کار می گیرد که به شما امکان می دهد بدون پشتیبانی زیاد از ثبات ساختاری بی نظیر برخوردار شود. این برای طراحی سازه هایی استفاده می شود که در برابر طوفان و مقاوم در برابر انفجار مقاوم هستند و می توانند فشارهای زیادی را تحمل کنند. شیشه نیز با وجود سالها استفاده تمیز و شفاف باقی مانده است.

همیشه به یاد داشته باشید که شیشه های چند لایه را برای شیشه های استخر خود از تولید کنندگان توصیه شده معماری سفارش دهید. طراحی و ساخت استخر شیشه ای شنا برای خانه شما روندی بسیار حیاتی است و فقط به کیفیت و تضمین مواد نیاز دارد.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید