انواع دستگاه های کلرزن استخر

انواع دستگاه های کلرزن استخر

انواع دستگاه های کلرزن استخر

استخرهای شنا باید به طور منظم تمیز و بهداشتی شوند، تا از رشد مواد مضر مثل باکتری‌ها، ویروس‌ها، جلبک‌ها و لارو حشرات در آب و در اطراف کناره‌ها و کف استخر جلوگیری شود. از تصفیه کننده استخر برای فیلتر کردن مواد مضر از ورودی آب استفاده می‌شود، اما آن‌ها به تنهایی کافی نیستند. مواد شیمیایی نظیر کلرین و برومین اغلب در آب استخر مورد استفاده قرار می‌ گیرند تا آن را تمیز و سالم نگه دارند. کلرین پرکاربرد ترین ماده مورد استفاده برای ضدعفونی استخر است، اما باید در تمام زمان‌ها نظارت دقیق داشته باشید، چون مقادیر زیادی آن می‌تواند پوست را تحریک کرده و موجب مشکلات سلامتی دیگر افرادی شود که از این استخر استفاده می‌کنند. برای کنترل مقادیر کلر در اب می توانید از انواع مدل های دستگاه کلرزن استخر بسته ابعاد و حجم فضای خود استفاده نمایید.

دستگاه کلرزن استخر چیست ؟

برای اینکه بتوانیم با حساسیت بیشتری مقدار کلر موجود در آب را کنترل کنیم می توانیم از دستگاه های کلرزن استفاده نماییم. این وسیله بسته نوع خود می تواند به شما کمک نماید و میزان PH آب استخر شما را متعادل نگه دارد و از رشد باکتری ها و میکروب ها جلوگیری کند. دستگاه کلرزن استخر از قرص ها و محلول های موجود تغذیه می شوند و آن ها را به آرامی در استخر شما پراکنده می کنند و اغلب مدل اتوماتیک آن قادر خواهند بود که سرعت و مقدار کلرین اضافه شده به استخر شما را تنظیم کنند. همچنین انواع مختلف کلرزن استخر شامل کلرزن شناور ، خطی ، اتوماتیک و… را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

کلرزن شناور استخر

عکس کلرزن عروسکی شناور استخر

عکس کلرزن عروسکی شناور استخر

ساده ترین و ارزان ترین نوع کلرزن ها، دستگاه کلرزن شناور استخر است. این وسیله در آب استخر شما شناور می ماند و جریان ثابتی از مواد شیمیایی را به آن تزریق می کند، حتی هنگامی که پمپ ها روشن نباشند. کلرزن شناور گنجایش 2.5 تا 7.5 سانتی متر مربع قرص کلر را دارد و بسته به ابعاد خود می توانید مقدار مناسبی در آن بریزید دربش را ببیندید و بگذارید در اب حرکت کند. باید دقت کنید که در هنگام استفاده از استخر باید این وسیله را از آب خارج نمایید.

مزایای استفاده از کلرزن شناور استخر

  • استفاده از کلرزن شناور توسط تمامی افراد آسان است. مقدار مشخصی از قرص کلر در مخزن ان ها جادهی می شود و سپس آن وسیله در استخر رها می گردد. این کلرزن ها دارای سوراخ هایی برای تنظیم مقدار کلرین ورودی به آب استخر هم میباشند. همچنین این روش در زمانی که می خواهید استخر را خالی کنید و برای زمستان اماده سازی نمایید راحت تر است و نیاز به اقدامات کمتری دارد.
  • قیمت کلرزن های شناور استخر در مقایسه با سایر مدل ها بسیار ارزان هستند و حدود 200 تا 500 هزار تومان ارزش دارند. راهی موثر برای کنترل کلرین آب استخر شنا می باشند و مدل های مختلف عروسکی هم دارند.
عکس دستگاه کلرزن شناور استخر

عکس دستگاه کلرزن شناور استخر

معایب استفاده از کلرزن شناور

  • اگرچه کلرزن های شناور استخر مزایایی دارند ولی آن ها کاستی هایی نیز دارند که آن ها را شرح می دهیم.
  • اکثر کلرزن های شناور از پلاستیک ساخته شده اند و روی سطح اب قرار میگیرند و در اثر تابش نور مستقیم خورشید به مرور خراب می شوند.
  • در صورتی که بدنه پلاستیکی نازکی داشته باشند پس از چندین ماه از استفاده ترک می خورند و شناور بودن خود را از دست خواهند داد.
  • نیاز به بررسی توسط افراد خواهند داشت که آیا قرص ها کاملا حل شده اند و یا نیاز به افزودن تعداد بیشتری از ان ها می باشد. در هنگام باز کردن محفظه ان ها ممکن است دارای فشار گاز باشند که بسیار مضر است در هنگام چک کردن حتما از ماسک استفاده کنید.
  • این شناورها ایمن نیستند و در هنگامی که کودکان در محیط باشند باید مراقب باشید. آن ها کنجکاو هستند و برخورد مستقیم آن با پوست می تواند باعث ناراحتی شود.
  • برای تامین مواد کلرین ان ها باید مقدار زیادی قرص کلر خریداری کنید و آن ها را دائما پر کنید و از ان جایی که ان ها ماده شیمیایی خطرناکی هستند باید اینکار را با دستکش انجام دهید.

 

کلرزن خطی استخر

عکس دستگاه کلرزن خطی استخر

عکس دستگاه کلرزن خطی استخر

از این نوع کلرزن ها در قسمت برگشت لوله های اب از فیلتر ها و گرم کننده ها در صورت موجود بودن استفاده می شود. کلرزن های خطی یا قرصی استخر وسیله ای هستند که در ان ها مقدار 1 تا 3 اینچ قرص کلر قرار می گیرد و آن ها را مستقیما به آب ورودی به استخر اضافه می کنند. اگر از ان ها قبل از پمپ ها و هیتر استفاده شود می تواند باعث بروز مشکلاتی در گذر زمان باشد.

عکس تفاوت کلرزن خطی و آفلاین استخری

عکس تفاوت کلرزن خطی و آفلاین استخری

از این نوع کلرزن ها به صورت غیر خطی افلاین هم می توان بهره برد بصورتی که یک انشعاب قبل از فیلتر ها و بعد از پمپ از لوله گرفت و در وسط راه دستگاه کلرزن را متصل نمود و در انتها به لوله اصلی مجددا ارتباط داد و از این روش بیشتر در بازسازی های اتخرهای قدیمی که دستگاه کلرزن ندارند به دلیل عدم نیاز به تعویض لوله کشی استفاده می شود.

 

کلرزن نمکی استخر

عکس عملکرد کلرزن نمکی استخر شنا

عکس عملکرد کلرزن نمکی استخر شنا

شما می توانید از یک ژنراتور نمک برای تصفیه آب مجموعه خود کمک بگیرید. کلرزن های نمکی استخر به طور خودکار نمک موجود در اب را می گیرند و با فعل و انفعالات شیمیایی آن را تبدیل به کلر و ماده ضدعفونی کننده آب می نمایند. یک قاشق چای خوری نمک در هر گالن آب تمام چیزی است که نیاز خواهید داشت. این کلرزن های نمکی اتوماتیک هستند و برای انواع استخرهای بتنی ، فایبر گلاس ، وینیل تا ظرفیت 40.000 گالن مناسب می باشند.

 

کلرزن اتوماتیک استخر

عکس کلرزن اتوماتیک استخر

عکس کلرزن اتوماتیک استخر

کلرزن های اتوماتیک در واقع یک فیدر اتوماتیک تزریق کلر هستند. وقت شما را ذخیره خواهند کرد، زیرا به صورت خودکار مقدار دقیق کلر را به آب استخر شما اضافه می کنند. آن ها به صورت خودکار میزان PH آب را بررسی خواهند کرد و مقدار مورد نیاز کلر را اضافه کنند. همچنین برخی از مدل های جدید ان ها دارای برنامه بر روی گوشی هستند و از طریق ان می توانید ان ها را مدیریت نمایید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید