روش های نگهداری استخر شنا روباز در زمستان

روش های نگهداری استخر شنا روباز در زمستان

روش های نگهداری استخر شنا روباز در زمستان

زمان بستن و آماده سازی استخر شنا معمولا زمان غمگینی از سال است. هوا کم کم سرد می شود، برگ ها تغییر رنگ می دهند و خاطرات گرم تابستان در حال محو شدن هستند. این تنها زمانی نیست که صاحبان استخرها به آن ها فکر می کنند، ولی یکی از مهم ترین وقت ها برای جلوگیری از مشکلات غیر ضروری و اجتناب از به وجود آمدن هزینه تعمیرات در استخرهای روباز می باشد.

موارد مذکور در مطلب زیر دستورالعمل های کلی در مورد نحوه بستن درست و مراقبت یک استخر شنا روباز در زمستان هستند. لطفا توجه داشته باشید که تمام استخرها تا حدی متفاوت هستند و استخر شما ممکن است نیاز به مراقبت خاصی داشته باشد که در اینجا ذکر نشده است. اگر در مورد نحوه آماده سازی و مراقبت استخر ویژه خود در زمستان نیاز به کمک دارید، همین الان تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید که … بهتر از آن است که متاسف باشید!

مرحله اول

تمام وسایل مربوط به آماده سازی و مراقبت استخر روباز خود را پیدا کنید. این وسایل شامل کاور روی استخر، پوشش و محافظ لوله های آب، Gizzmos (نوعی محافظ برای مسدود سازی مکنده ها و پمپ جت های استخر شنا برای جلوگیری از یخ زدگی در زمستان) ، یک کمپرسور قوی هوا صنعتی می باشد. شما به تمام این وسایل استاندارد برای مراقب استخر خود در زمستان نیاز خواهید داشت. در هنگام استفاده از Gizzmos ها دقت کنید که آن ها سالم باشند و ترکی نداشته باشند که آن موقع کارساز نخواهند بود.

عکس پیچ گیزموس استخر Gizzmos

عکس پیچ گیزموس استخر Gizzmos

مرحله دوم

فیلتر را برای تمیز شدن به خوبی بشویید. مخازن فیلتر را تخلیه کرده و سوپاپ اطمینان آن را باز بگذارید. درب فیلترهای شنی و دوشاخه تخلیه فیلتر را از پریز بکشید. درپوش فیلتر تخلیه را با سایر وسایل د سبد پمپ قرار دهید. اطمینان حاصل نمایید که دریچه چند منظوره آب ندارد و خشک است. در صورت نیاز آن را با یک کمپرسور خالی کنید. توجه کنید که در زمان آماده سازی و خالی کردن استخر شنا استفاده از اسیدها برای شستشو فیلترها توصیه نمی شود و بهترین زمان استفاده از اسیدها برای شستشو فصل بهار می باشد که بلافاصله بعد از شستشو آبگیر انجام می شود و مواد اسیدی نمی توانند آسیبی به فیلتر وارد نمایند. اسید ممکن است در فصل زمستان بخش هایی از فیلتر را تخریب کند.

مرحله سوم

پمپ و فیلتر خود را قطع کنید و دقت کنید پمپ کاملا خالی باشد برای اطمینان یکبار پمپ را وارونه نمایید. هر دو شاخه تخلیه را از پمپ جدا کنید و ان ها در سبد مخصوص پمپ قرار دهید تا در فصل بهار به راحتی پیدا کنید.

مرحله چهارم

اگر گرمکن وجود داشته باشد آن را تخلیه کرده و مطمئن شوید که هیچ آبی در ان وجود ندارد. این کار را با کمپرسور و دستگاه وکیوم انجام دهید. گرم کن را به طور کامل تخلیه کرده و تمامی اجزا آن را در سبد پمپ نگهداری نمایید. ما توصیه نمی کنیم که سینی گرم کن را جدا کنید، اگر بخواهید می توانید ولی ممکن است در بهار برای برگرداندن آن به مشکل برخورید.

آماده سازی استخر برای فصل زمستان

آماده سازی استخر برای فصل زمستان

مرحله پنجم

تمام اتصالات و اجزا پمپ و فیلتر خود را مجدد چک کنید و به خاطر داشته باشید با خارج شدن تمام آب موحود در آن ها می تواند از منبسط شدن و یخ زدگی لوله ها و اجزا در زمستان جلوگیری نماید.

مرحله ششم

همه اتصالات جت های برگشت را خارج نمایید، اگر هنگام برداشتن آن را شکستید اصلا نگران نباشید و در فصل بهار می توانید ان ها را جایگزین کنید.

مرحله هفتم

تمام لوله های بازگشت را با استفاده از کمپرسور و مکنده تمیز کنید و دستگاه وکیوم را به خطوط بازگشتی سیستم فیلتر یا درپوش فاضلاب پمپ وصل کنید. این یک ایزوله سازی خوب خواهد بود و به شما اجازه می دهد که کل سیستم را از آب خالی نمایید. این کار را تا زمانی که حباب های هوا در خروجی دیده شود انجام دهید و این بدان معنی است که 99 درصد آب موجود در لوله ها تخلیه شده است.

مرحله هشتم

تمام لوله های سمت مکش را با روشی مشابه مرحله هفتم با استفاده از کمپرسور وکیوم کنید و در زمانی که حباب قابل مشاهده شدن بودند یک پیچ Gizzmo را در آن جا قرار دهید. می دانیم که این کار گاهی دشوار است، اما نصب مناسب Gizzmo مهم است. اطمینان حاصل کنید که پیچ گیزمو را با سیم های مخصوص آب بندی کرده باشید.

مرحله نهم

همچنین اگر شما یک آبشار و آبنما در استخر شنا خود داشته باشید می بایست لوله های آن را نیز تخلیه کرده و وکیوم نمایید. ما استفاده از ضد یخ در لوله ها را به دلیل صدماتی که در بلند مدت ایجاد می کنند را توصیه نمی کنیم و مکش خوب و تخلیه کامل آب می تواند روش مناسبی برای اطمینان از عدم یخ زدگی اجزا استخر در زمستان شود.

مرحله دهم

تمامی تجهیزات و امکانات اضافی استخر مثل شناورها و طناب ها و نردبان و در صورت وجود تخته شیرجه را با پیچ های آن ها جداسازی کنید و در جای مطمئنی قرار دهید.

مرحله یازدهم

کاور مخصوص استخر را روی آن قرار دهید و اگر پارگی روی جلد آن وجود داشت با استفاده از چسب های پلاستیکی رفع کنید و دقت کنید که اگر کاور شما قدیمی شده است و عمر خود را کرده است استفاده از آن کار درستی نمی باشد و بهتر است یک کاور جدید استخر شنا تهیه کنید.

کاور استخر روباز برای زمستان

کاور استخر روباز برای زمستان

مرحله دوازدهم

تمام لوله های آب را که به آن ها دسترسی دارید با استفاده از پوشش مخصوص خود عایق بندی کنید و تا از یخ زدگی در زمستان جلوگیری شود و اگر قسمتی از لوله ها دارای نشتی می باشد ، آن را فقط تعویض نمایید که در زمستان احتمال ترکیدگی در بخش تعمیری به مراتب بیشتر می باشد.

بدون نظر

  1. سید محمود جلیلیان آذر 4, 1399

    با سلام
    اینجانب دارای یک استخر در ویلا کرج به مساحت حدودا ۴۰ متری هستم که روباز میباشد ودارای تصفیه میباشد برای نگهداری ان در این فصول که رو به سردی است خواستم ببینم شرایط نگهداری آن به چه صورت است.
    لازم به ذکر است که هم اکنون حدود نیمی از استخر اب دارد و آب آن کثیف شده است.
    در صورت امکان اگر راهنمایی کنید ممنون میشوم.

    1. کارشناس آکام استخر دی 5, 1399

      با سلام
      روش های متنوعی برای نگهداری استخر در فصل زمستان وجود دارد ، شما می توانید آب استخر را قبل از سرد شدن هوا کاملا تخلیه کنید و یا با استفاده از کاور مخصوص از یخ زدگی آب استخر جلوگیری نمایید. البته یکی از راحت ترین راه ها البته غیر اصولی برای محافظت از یخ زدگی می توانید چند تکه الوار ( تخته بنایی چوبی ) داخل آب بندازید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید