نکات مهم قبل از ساخت استخر

نکات مهم قبل از ساخت استخر

نکات مهم قبل از ساخت استخر

نکات مهم قبل از ساخت استخر می تواند فاکتورهایی از قبیل شکل ، اندازه و عمق آن باشد که در این مطلب هر کدام را شرح داده ایم. حقیقت این است که سازه جدید شما فقط می‌تواند به هر اندازه که انتخاب می‌کنید باشد. به عبارت دیگر، اندازه استخر دلیلی بر برتری آن نیست. اگر نمی دانید که به چه سازه ای با چه ابعاد و عمقی نیاز دارید و این که چه چیزی رایج و بهتر است، یک مبدا خوب برای شروع است.

اکثر استخرهای مستطیلی طولی با دو برابر عرضشان دارند و  با عمق متوسط حدود ۵.۵ متر ساخته می شوند. ابعاد رایج استخر شنا ۱۰ * ۲۰، ۱۵ * ۳۰ و ۲۰ * ۴۰ متر است.

نمونه مدل استخر خانگی

نمونه مدل استخر خانگی

حالا این اطلاعات را کنار بگذارید چون اندازه و شکل استخر شما باید براساس نحوه استفاده از آن و اینکه چه منابعی برای کار کردن دارید، باشد. در اینجا سه سوال کلیدی وجود دارد که هنگام تصمیم‌ گیری درباره اندازه استخر باید از خود بپرسید:

هدف از ساخت استخر چیست ؟

درباره نحوه استفاده از استخر شنا جدید خود فکر کنید. اگر فقط برنامه ‌ریزی می‌کنید که در اطراف آن لحظاتی را سپری کنید خنک شوید و گاهی هم تنی به آب بزنید، پس واضح است که به یک استخر بزرگ نیاز ندارید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید زمان زیادی را در آب صرف کنید، بیشتر به این معنی است که فضای بیشتری برای فعالیت و شنا کردن نیاز خواهید داشت.

اگر برای ورزش شنا می‌کنید، دو راه برای انتخاب وجود دارد. یکی اینکه یک شکل کشیده و یا حتی یک استخر بزرگ بسازید. طرف دیگر آن است که یک مخزن کوچک با جت های آب که به شما اجازه شنا کردن در محل را می‌دهد. در هر صورت، شما می‌خواهید که استخر به اندازه کافی عمیق باشد که بدن شما کاملا در آن قرار گیرد و لذت ببرید.

نمونه استخر خانگی با ورودی آسان

نمونه استخر خانگی با ورودی آسان

تخته شیرجه می‌خواهی؟ اگر اینطور است، شما علاوه بر یک استخر عمیق ‌تر، می بایست آن را با وسعت بیشتر داشته باشید تا اشخاص به طور تصادفی در هنگام شیرجه زدن به کف و جداره های محل شنا برخورد نکنند. در حقیقت، به دلیل مخاطرات موجود در تخته های شیرجه، حداقل اندازه و عمق استخر با یک تخته شیرجه می‌تواند توسط قانون محلی یا سیاست بیمه منزل تان تعیین شود.

نکته اصلی در ساخت استخر شنا با وسعت کافی به فعالیت هایی که می خواهید در آن انجام دهید بر می گردد، بدون در نظر گرفتن فضا و بودجه شما می توانید به مراتب استخرهای بزرگی بسازید. برای خانواده های با جمعیت 4 نفر و بیشتر، اغلب سازه بزرگ تر برای پوشش دامنه فعالیت در سنین مختلف افراد لازم است.

چه افرادی از استخر استفاده خواهند کرد ؟

اگر فقط بزرگسالان از استخر شنا استفاده می کنند، ممکن است بخواهید عمق بیشتری را برای به حداکثر رساندن کارایی در نظر بگیرید. برای کودکان ، شما ممکن است یک منطقه کم عمق را برای بازی آن ها بخواهید.

همچنین نیاز افراد در استفاده از محل شنا که یکی از نکات قبل از ساخت استخر شنا است را در نظر بگیرید که آن ها قادر به ورود و خروج به آن با نردبان خواهند بود و یا خیر و در این صورت می توانید از یک ورودی ساحلی با عمق کم بهره بگیرید. به خاطر داشته باشید که اگر استخر بزرگی دارید اگر به آن یک شیب از عمق کمتر به بیشتر بدهید بهتر است و با این کار فعالیت تمام سنین را پوشش خواهید داد.

نمونه استخر خانگی با آبنما

نمونه استخر خانگی با آبنما

علاوه بر اینکه چه کسی از این استخر استفاده خواهد کرد، به این فکر کنید که چند نفر گنجایش خواهد داشت. اگر یک خانواده بزرگ داشته باشید، قطعا به یک محل بزرگ ‌تر نیاز خواهید داشت که در آن همه می‌توانند کار خود را انجام دهند. فراموش نکنید که علاوه بر خانواده تان، ممکن است به خاطر اضافه شدن آن، میهمانان جدیدی داشته باشید. در واقع، ممکن است متوجه شوید که یک استخر جدید دوستانی را جذب می‌کند که هرگز نداشتید.

البته، یک تغییرات برای همه این داستان ها وجود دارد، این است که همه چیز می‌تواند در طول زمان تغییر کند. اعضای جدید خانواده ممکن است وارد صحنه شوند، در حالی که دیگران کم ‌تر به استفاده از این استخر علاقه‌ داشته باشند. تا جایی که می‌توانید، سعی کنید برای مدت طولانی برنامه ‌ریزی کنید، چون از استخر شما برای سال های متوالی استفاده خواهید نمود.

در حالی که مزایای استفاده از یک استخر بزرگ تر به راحتی واضح هستند و گفته شد، ممکن است مزیت های انواع کوچک تر دیده نشوند. استخرهای شنا کوچک علاوه بر ارزان تر بودن ، نگهداری و رسیدگی راحت تری خواهند داشت و همچنین فضای کمتری را اشغال می کنند.

بدون نظر

  1. سید علی خراشادی زاده آذر 12, 1400

    سلام
    یک استخر در ابعاد ۴×۶ به طور اصولی ساخته بشه و آب گرم هم داشته باشه چقدر هزینه داره در ضمن این استخر در صبقه همکف ساختمان میخواد درست شود با عمق یک ونیم ممنون میشم جواب بدید

    آیا سونا و جکوزی هم شامل کارهای شما هست

    1. کارشناس آکام استخر اسفند 15, 1400

      سلام برای ساخت استخر حدود ۳۰۰ تومن به بالا هزینه لازمه
      ساخت سونا و جکوزی هم جزو خدمات ما هستش

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید