نگهداری موتورخانه و استخر

نگهداری موتورخانه و استخر

نگهداری موتورخانه و استخر

امروزه با افزایش محبوبیت استخرها در مجتمع‌های مسکونی، باغ، ویلا و … ، تعداد آنها نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است و میتوان دید که استخر های خصوصی به اندازه استخر های عمومی محبوب شده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. داشتن یک استخر، ملزم رعایت نکاتی خاص میباشد که علاوه بر رعایت آن ها، باید به روش های نگهداری از آن ها هم توجه داشته باشید.

نگهداری استخرعلاوه بر آسایش با سلامت افراد نیز ارتباط زیادی دارد و حفظ آن الزامی است بطوریکه اگر استخرها به درستی مورد نگهداری قرار نگیرند، یک بستر کاملا مناسب برای انتقال بیماری‌ها و رشد باکتری‌ها فراهم بشمار خواهد رفت و درنتیجه به تهدیدی برای سلامتی افراد تبدیل می‌شوند. بعلاوه استخر و جکوزی جزو امکانات رفاهی گران قیمت به حساب می آیند، به همین خاطر نگهداری از استخر و موتورخانه در حفظ دارائی مادی شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

در مکان هایی که دارای استخر و موتورخانه هستند، تعمیر و نگهداری موتورخانه یکی از خدمات مهم موردنیاز ساختمان بشمار میرود که نیازمند توجه زیادی نیز میباشد.

تعادل PH و کلر

از مهم ترین نکات نگهداری استخر اندازه گیری میزان کلر و مقدار پی اچ (PH) آب استخر و جکوزی میباشد که باید به میزان استاندارد باشند و برای اندازه گیری انها میتوانید از پیمانکار نگهداری استخر کمک بگیرید تا به طور اصولی و دقیق این سنجش صورت بگیرد.

جاروزنی کف استخر

اولین قدم در خدمات نظافت و نگهداری استخر ، جارو زدن کف آن می باشد که با آن جمع آوری و پاک سازی مواد سنگین و ته نشین شده ممکن خواهد شد. جاروی استخری وسیله ای جانبی برای نگهداری استخر می باشد و در دو نوع جاروی دستی و جاروی رباتیک استخری به شما امکان نگهداری استخر را میدهد.

شست و شوی فیلترهای تصفیه، کنترل دمای استاندارد آب، کنترل کارکرد سونا خشک و بخار همگی از دیگر مواردی اند که باید در نگهداری استخر به ان توجه کنید.

نگهداری از موتورخانه استخر

چنانچه خودتان یا فردی موظف سرویس کاری استخر، جهت نگهداری از موتورخانه اقدام میکنید باید حتما با طرزکار تجهیزات مانند پمپ و فیلتر کاملا آشنا باشید و به هر مشکل کوچکی در موتورخانه مواجه شدید، بعنوان مثال بوی عجیبی در آنجا به مشامتان خورد، حتما تجهیزات را چک کنید تا قبل از بروز مشکلات بزرگتر و زیان مالی بتوانید پیشگیری کنید.

جهت چک کردن  کارکرد صحیح تجهیزات موتورخانه، پیمانکار نگهداری استخر باید هر هفته آن ها را بازدید و مواردی مانند کالیبره بودن ترموستات ها، تمیز بودن صافی پمپ ها، عملکرد صحیح تایمر پمپ های تصفیه، نشتی از منابع سرریز، اتصالات و … را چک کند.

هنگام چک کردن تجهیزت موتورخانه به صدای پمپ دقت کنید چرا که هرگاه؛ پمپ از خود صدای غیر عادی در بیاورد و یا دچار لرزش شود، نیاز دارد تا به صورت تخصصی بررسی شود و عیب و نقص آن رفع شود.

موارد بسیار زیادی وجود دارند که هنگام نگهداری استخر و تاسیسات آن باید رعایت شوند  که شرح تمامی آنها در این مطلب مقدور نیست.  نگهداری استخر، جکوزی،  سونا و موتورخانه همگی به دانش بالایی نیازمند اند و توصیه میشود افراد ماهر و با تجربه را جهت نگهداری استخر و موتورخانه تان بکار بگیرید تا از احتمالات منفی جلوگیری نمایید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید