مزایای سونا خشک و سونا بخار

مزایای سونا خشک و سونا بخار

مزایای سونا خشک و سونا بخار

ورزشکاران، دوستداران شنا و استخر، اکثراً سونا خشک و بخار را تجربه کرده اند و از آرامش لذت بخش آن بهره برده اند. داشتن سونا فقط یک ترند بروز نیست و همانطور که میدانید از مزایای متعددی برخوردار است که بر هیچ کس پوشیده نیست.

سونا در واقع توسط کشور فنلاند معرفی شده و آن قدر در این کشور معروف است که بین هر سه خانه، یک خانه سونا دارد. علاقه به سونا در دیگر کشور ها همچون ایران روز به روز در حال افزایش است. از فواید اصلی سونا میتوان به لاغری و زیبایی پوست اشاره کرد. سونای خشک یا بخار روش خوبی برای ریلکس کردن بدن، افزایش تعریق و کسب آرامش ذهنی است.

سونا خشک

سونای خشک، اتاقکی است که با دیواره چوبی ساخته شده و سکو هایی هم برای نشستن و دراز کشیدن دارد. این سکو ها رسانایی بالایی برای رگما نباید داشته باشند تا نشستن بر روی آن ها ممکن باشد. چوب هایی که آکام استخر در ساخت سونا بکار میبرد، از مرغوب ترین چوب های ساخت سونا هستند که دوام بالایی دارند و شما با رعایت یک سری نکات و با بکارگیری روغن مخصوص سونا، شاهد عملکرد و دوام عالی طولانی مدت سونا خواهید بود. روغن مخصوص سونا در واقع با پوششی که بر روی سطح سکو ها به وجود می آورد، تا حدودی مانع  نفوذ آب و رطوبت به درون بافت چوب میشود.

مزایای سونا خشک

بهره گیری از سونای خشک مزایای متعددی دارد و از فواید آن برای سلامتی میتوان به مقابله با استرس، عفونت، افزایش مکانسیم دفاعی بدن، تقویت پوست، کنترل فسار خون، تسکین درد های مفصلی و عضلانی و … اشاره کرد.

سونای خشک با گرمایی که دارد عروق خونی را گشاد کرده و باعث افزایش ضربان قلب میشود و به همین دلیل  کسانی که از بیماری های خطرناک مانند سرطان، سکته قلبی و …رنج می برند نباید از سونای خشک استفاده کنند.

سونای بخار

سونای بخار یک اتاقکی است که ديواره‌هاي آن معمولا از سنگ يا سراميك ساخته مي‌شوند که برای مقاومت و بادوام تر بودن سونای بخار، سرامیک گزینه بهتری است. سقف سونای بخار معمولا بصورت شیب دار ساخته میشود. برای ورود بخار به درون اتاق چندین دریچه وجود دارد که توسط لوله هدایت میشوند. بخار آب را یک ژنراتور ایجاد میکند و محصور شدن این بخار درون فضای بسته اتاق، موجب رطوبت زیاد فضا ، احساس آرامش و باز شدن سینوس ها میشود. يك ترموستات هم در سیستم گرمایشی سونای بخار موجود است که ميزان حرارت اتاق را تنظيم مي‌كند. میزان رطئبت درون سونای بخار 100 درصد است و دمای این اتاق معمولا بین 110 تا 114 درجه فارنهایت میباشد.

مزایای سونا بخار

سونای بخار به قدری برای سلامتی مفید است که روزانه افراد بیشتری علاقمند به بهره گیری از این سونا هستند و در ادامه به مهم ترین این فواید و مزایا اشاره خواهیم کرد.

بهبود گردش خون، تقویت سلامت پوست و پاکسازی، از بین بردن سموم و باکتری ها،ریکاوری بعد از تمرین و ایجاد آرامش در عضلات،کاهش استرس، باز کردن سینوس ها و تنفس راحت تر، سوزاندن کالری، تقویت سیتم ایمنی و … از مزایای متعدد سونای بخار میباشند.

اگر بدنبال ساخت یک سونای بخار یا سونای خشک هستید تا از فواید آن بهره مند شوید میتوانید از تیم حرفه ای و با تجربه آکام استخر کمک بگیرید. برای اطلاع از قیمت دقیق برای ساخت سونای دلخواه خود با مشاوران آکام استخر تماس بگیرید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید