آب بندی استخر با z90 و SA12

آب بندی استخر با z90 و SA12

آب بندی استخر با z90 و SA12

در فرآیند ساخت استخر ( ساخت جکوزی ) یا هرنوع سازه ای مانند مخازن ذخیره آب  که قرار است حجم بالایی از آب را در درون خود نگه دارند ، یکی از مراحل مهم و بسیار حساس ، آب بندی است. مرحله آب بندی استخر نیازمند تجربه و تخصص ویژه ایست. روشهای سنتی آب بندی امروزه جای خودشون رو به روشهای مدرن آب بندی هم در روش کار و هم در مصالح مورد استفاده جهت آب بندی داده اند.

هنگام ساخت استخر یا هرنوع مخزن آبی ، از ویژگیهای مهم آب بندی با کیفیت میتوان به عمر بالای آن و همچنین ضریب اطمینان بالا در محافظت از سازه در برابر نفوذ آب اشاره کرد.

از مصالح اصلی مورد استفاده در آب بندی استخر در روشهای جدید میتوان به چسب و سیمان اشاره کرد. همچنین در موارد بسیار حساس میتوان از عایق فایبرگلاس جهت آب بندی استخر استفاده نمود.

آب بندی استخر با توجه به تجربه تیم آزموده آکام استخر ، چالشی بزرگ برای شما نخواهد بود .

انجام خدمات آب بندی استخرهای شنا و استخرهای ذخیره آب

  • آب بندی استخر با مواد SA12

  • آب بندی استخر با Z90

  • آب بندی استخر با مواد نانو به صورت عایق های رنگی مناسب برای استخرهایی با سطح سیمانی

  • آب بندی استخر بر روی سطح سرامیک با مواد نانو به صورت عایق های رنگی مناسب برای استخرهایی که بعد از بهره برداری دچار نشت آب هستند.

با توجه به اینکه هدف از ساخت یک استخر حفة حجم زیادی از آب می باشد یکی از حساس ترین مراحل ساخت استخر و جکوزی مرحله آب بندی آن است. امروزه آب بندی استخر با مواد گوناگونی صورت می گیرد که معمول ترین و مرسوم ترین آنها چسب های بتن یا اصطلاحا SA12  و محلول Z90 می باشند. توصیه میکنیم برای آب بندی استخر خود به هیچ عنوان از مواد قیرگونی و ایزوگام استفاده ننمایید.

اگر قصد نصب سرامیک بر روی سطوح استخر خود ندارید ما میتوانیم استخر شما را با مواد پلیمر رنگی به شکلی زیبا تزیین و آب بند نماییم.

در صورتی که استخر شما قبلا آب بند بوده ولی اکنون دچار نشتی آب شده است ما می توانیم با مواد بر پایه نانو و بدون نیاز به تخریب استخر شما را آب بند کنیم.

SA12 و Z90 به صورت ترکیبی با آب و سیمان و پودر سنگ به عنوان لایه آب بند مورد استفاده قرار می گیرند. اجرای لایه عایق و آب بندی در سه مرحله صورت می گیرد.

در رابطه با آب بندی استخرهای شنا نکات مهمی وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها به صورت اجمالی اشاره می کنیم.

  • وجود زیرساخت مناسب.

 به این معنی که اگر لایه آب بندی قرار است روی سطح بتن اجرا شود حتما نقاط به اصطلاح کرمو و ترک خورده بتن ترمیم گردد.

  • در صورتی که سطوح استخر سیمانکاری می گردد بهترین زمان آب بندی 3 تا 5 روز بعد از سیمانکاری می باشد.
  • پیش از اجرای لایه آب بند کلیه سطوح می بایست عاری از گرد و غبار و یا هر گونه آلودگی دیگر (چربی، گرد و غبار، مواد نفتی همچون روغن قالب و رنگ های روغنی) باشد.
  • رعایت میزان صحیح اختلاط مواد آب بند با آب و سیمان

(یک پیمانهSA12  با یک یا دو پیمانه آبمخلوط و محلول بدست امده بعنوان آب ملات با درصد اختلاط (ماسه صفر تا 5/2 میلیمتر 3 واحد + سیمان 1 واحد)

  • رعایت فاصله زمانی برای خشک شدن لایه قبلی (حداقل 4 ساعت)و انجام مراحل دوم و سوم آب بندی.
  • انجام عملیات آب بندی در دمایی مناسب

به دلیل اینکه هوای سرد موجب دیرکرد در گیرش sa12می شود ، حتی الامکان از اجرای آن در دمای سرد پرهیز شود.

بدون نظر

  1. جهان فرود آذر 2, 1400

    شرکت اکام بهترین گروه اب بندی ساختمان رو در اختیار داره..تشکر فراوان از این گروه.هزینه کار اب بندی رو نسبت به جهان فرود ارزونتر گفتند.کار عایق کاریشون هم از جهان فرود بسیار بهتر هستش.

    1. کارشناس آکام استخر اسفند 15, 1400

      تشکر

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید