آیا استخرهای شنا از ویروس کرونا در امان هستند ؟

آیا استخرهای شنا از ویروس کرونا در امان هستند ؟

آیا استخرهای شنا از ویروس کرونا در امان هستند ؟

یکی از مقامات CDC (مرکز کنترل بیماری های واگیردار) گفته است که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه Coronavirus جدید می تواند از طریق استخرهای شنا و جکوزی ها انتشار یابد، در دسترس نیست.

ما می خواستیم این موضوع را روشن کنیم، چون حتی در طول ماه های گذشته ، همانطور که در حال گپ زدن با مالکان درباره استخرهای شنا بودیم این سوالی است که در حال حاضر ذهن همه را به خود درگیر نموده.

با درک و مطالعه کمی از این ویروس که در حال حاضر در جهان وجود دارد، ما می خواستیم هرگونه نگرانی در رابطه با کرونا و استخرهای شنا را روشن کنیم.

این در حالی است که حتی با وجود اینکه این ویروس هیچ شانسی در یک استخر بهداشتی به اندازه کافی ندارد، به خاطر داشته باشید که استخر و یا جکوزی باید به درستی اداره شود تا از انتقال احتمالی هر گونه ویروس یا باکتری در آب جلوگیری نماید. تصفیه کردن استخر به صورت دائمی (معمولا با کلرین یا برومین) و حفظ تعادل مناسب شیمیایی باید برای غیر فعال کردن هر گونه اثر بالقوه بیماری یا ویروس، از جمله coronavirus ، که ممکن است در استخر باشد، می تواند کافی باشد.

ویروس کرونا در استخرهای شنا

ویروس کرونا در استخرهای شنا

اگر شما صاحب یک استخر شنا هستید و یا در آینده قصد داشتن یکی از آن ها را دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید:

  • آب استخر را تمیز نگه دارید، تعادل شیمیایی استخر را به صورت هفتگی آزمایش کنید و مواد شیمیایی خود را براساس آن تنظیم کنید (توجه ویژه‌ای به سطوح PH داشته باشبد.)
  • از ورود افرادی که احساس ناخوشی و بیماری دارند به داخل آب خودداری کنید.
  • اگر استخر شما میزبان تعداد زیادی از افراد است، توجه داشته باشید که بصورت همزمان همه اشخاص با هم از آن استفاده نکنند، تا سیستم تصفیه شما قادر به پاسخگویی نیازتان باشد.
  • تمامی افراد قبل از ورود به استخر حتما دوش بگیرند و بدن خود را با شامپو شستشو دهند.
  • تمامی حوله ها ، صندلی های کنار استخر را ضد عفونی نمایید.
  • محوطه اطراف استخر شنا را با آب کلر بشویید، به خصوص قسمت هایی که آب در آنجا راکد مانده باشد.
  • سعی کنید از ضد عفونی‌ کننده ‌های کمکی مانند ازون و یا اشعه UV، برای کمک به حذف وجود ویروس‌ ها از آب استفاده کنید.

امیدواریم این نگرانی هایی که ممکن است در مورد استخرهای شنا وجود داشته باشد از بین رفته باشند. همیشه سعی کنید نکات بهداشتی را رعایت نمایید تا از ویروس کرونا در امان بمانید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید