استخر شنا بی نهایت یا اینفینیتی چیست

استخر شنا بی نهایت یا اینفینیتی چیست

استخر شنا بی نهایت یا اینفینیتی چیست

استخرهای اینفینیتی (به اصطلاح بی نهایت) امروزه از مدرن ترین و پر تقاضاترین طراحی استخرهای شنا هستند. البته که در زبان فارسی به این گونه طرح ها ، استخرهای شنا بیکران هم گفته می شود که از لحاظ معنایی جالب تر است.

اگر منظره ای زیبا یا منظره ای از کنار آب دارید که می خواهید خودنمایی کنید ، یک استخر بی نهایت می تواند ده برابر این منظره را بهتر کند.

اما استخر بی نهایت چیست ، چگونه کار می کند و هزینه ساخت آن چقدر است؟

ما در شرکت آکام به عنوان مجری طراحی و ساخت استخرهای شنا ، می خواهیم به شما یک خلاصه سریع در مورد آنچه که در استخر بی نهایت قرار دارد ، چقدر سرمایه برای اجرا نیاز خواهید داشت و برخی از ایده های استخر بی نهایت که می توانید امتحان کنید را بازگو کنیم.

استخر بی نهایت یا اینفینیتی چیست ؟

استخر بی نهایت یا استخر حاشیه بی نهایت ، استخری است که اول از همه روبروی یک منظره وسیع و خاص قرار گرفته باشد و در یک یا چند طرف آن دارای لبه پایین تر است تا ظاهر و نما محیط را برای همیشه ادامه دهد. آب از لبه به داخل یک آبشار سرازیر می شود و دوباره به استخر پمپ می شود.

استخر شنا بی نهایت با امتداد دریا

استخر شنا بی نهایت با امتداد دریا

البته در لبه روبرو منظره معمولا از متریال شیشه استفاده می شود و با سرازیر شدن آبشار بر روی آن ، با این کار شما محدوده ای برای استخر نخواهید داشت و همانند این می شود که استخر شما حد و مرزی ندارد و تا دور دست ها ادامه دارد.

معمولا استخرهای بی نهایت در کنار سواحل و پشت بام ها که آب دریا و آبی آسمان ترکیب می شوند و جلوه بی نهایت می گیرند طراحی می شوند.

استخر شنا اینفینیتی با امتداد طبیعت

استخر شنا اینفینیتی با امتداد طبیعت

از استخرهای بی نهایت نیز می توان به عنوان استخرهای سرریز نام برد زیرا آنها به طور مشابه کار می کنند ، اما یک استخر سرریز می تواند کاملاً درون زمین باشد ، در حالی که برای ایجاد اثر حاشیه بی نهایت  ، یک استخر اینفینیتی باید حداقل تا حدی بالای سطح زمین باشد.

طراحی استخر بی نهایت

بیشتر استخرهای بی نهایت نیمه زمینی هستند ، اما برخی از آنها کاملاً بالاتر از سطح زمین نصب شده اند.

اشکال استخر بی نهایت می تواند در تمام طرح های شکل آزاد و خطی متفاوت باشد ، اما ما تمایل داریم بیش از هر شکل دیگری استخرهای بیکران مستطیل شکل ببینیم.

استخر شنا بیکران یا اینفینیتی با امتداد آسمان

استخر شنا بیکران یا اینفینیتی با امتداد آسمان

به طور معمول یک استخر از این طرح فقط یک لبه محو دارد ، اما می توان آن را با لبه های ناپدید شده در دو یا چند طرف (یا حتی در همه طرف استخر) نصب کرد. فقط بخاطر داشته باشید که هرچه لبه های محو شده بیشتری به استخر خود اضافه کنید ، انتظار بیشتری برای هزینه آن داشته باشید.

ایده های استخر بی نهایت

اگر می خواهید یک استخر بی نهایت در حیاط خانه خود نصب کنید ، در اینجا چند مورد از بهترین ایده هایی که دیده ایم آورده شده است :

  • استخر خود را مشرف به چشم انداز طبیعی یا توده آب نصب کنید
  • آن را به یک استخر ته تاریک تبدیل کنید تا بازتابش بیشتر شود
  • دیوار حائل را در سمت لبه محو کاشی کنید
  • در هر طرف استخر لبه های ناپدید شده بسازید
  • چراغ ها را به دهانه خود اضافه کنید (دهانه حوضچه ای است که آب سرشار را می گیرد)

استخر بی نهایت چقدر هزینه دارد ؟

هنگامی که در دیوارهای نگهدارنده ، مهندسی و کار طراحی فاکتور ایجاد کنید ، استخر بی نهایت شما حداقل 20،000 دلار بیشتر از یک استخر معمولی با ابعاد مشابه هزینه خواهد داشت. اگر طرحی پیچیده دارید یا در کنار صخره ای بنا می کنید ، قیمت استخر شما حتی می تواند با لبه محو به برابر افزایش پیدا کند.

آیا استخرهای بی نهایت ایمن هستند ؟

بله ، استخرهای بی نهایت ایمن هستند. مهندسین استخرها را با رعایت ایمنی طراحی می کنند و هنگام ساختن آنها در دامنه تپه یا پشت بام اقدامات احتیاطی بیشتری را لحاظ می کنند. اگرچه ممکن است در کنار لبه بی نهایت احساس امنیت نکنید ولی هنوز یک دیوار استخر وجود دارد تا شما و مهمانانتان را ایمن و پایدار نگه دارد.

آیا استخرهای بی نهایت به اسکیمر نیاز دارند؟

خیر ، استخرهای بی نهایت به دلیل طراحی سرریز استخر ، به اسکیمر احتیاج ندارند. زباله های موجود در آب استخر در سرریز جدا می شوند و همان کار اسکیمر را انجام می دهد. سپس توسط فیلترهای تصفیه استخر باقی مراحل انجام می شود.

آیا می توانید روکش استخر اتوماتیک را روی استخر بی نهایت قرار دهید ؟

بله ، روکش های استخر اتوماتیک می توانند به استخرهای بی نهایت اضافه شوند. با این حال ، انجام این کار بسیار دشوارتر است ، بنابراین ضروری است که ابتدا به سازنده استخر خود اطلاع دهید که می خواهد یک پوشش اتوماتیک به استخر لبه ناپدید شده خود اضافه کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید