اشکال ، ابعاد و ویژگی های استخر شنا کوچک

اشکال ، ابعاد و ویژگی های استخر شنا کوچک

اشکال ، ابعاد و ویژگی های استخر شنا کوچک

اگر شما فضای محدودی در اختیار دارید و می خواهید یک استخر شنا بسازید ، احتمالا فکر شما خواه نا خواه به سمت استخرهای کوچک جلب می شود.

امروز می خواهیم در مورد پرسش های اصلی که روزانه در شرکت آکام استخر دریافت می کنیم و از کسانی که فکر می کنند بهترین گزینه برای آن ها همین است ، بحث کنیم.

ابعاد و سایزهای مختلف استخرهای شنا کوچک

ما ابعاد برای استخرهای کوچک را معمولا حدود 8 متر (26 فوت) طول و 4 متر (13 فوت) عرض در نظر می گیریم.

اگر این اندازه برای شما کوچک است ، شاید یک استخر متوسط با 10 متر طول و 5 متر عرض برای شما مناسب تر باشد. پس از این سایزهای بزرگ هستند که به حدود 12 متر طول می رسند.

انواع شکل و مدل استخرهای با سایز کوچک

این یک بحث بزرگ است و حقیقت این است که شما گزینه های زیادی دارید. اولین تصمیم مهم در نظر گرفتن این است که شما به دنبال چه طرحی هستید.

طراحی خلاق استخر شنا کوچک

طراحی خلاق استخر شنا کوچک

اگر ساده پسند باشید بیشتر یک طرح خطی مانند یک مستطیل مناسب شماست و یا می توانید از طرح هایی همچون خط های موج دار با یک طراحی آزاد بهره ببرید.

شما با ساخت استخرهای بتنی محدودیتی برای اجرای طرح های مختلف نخواهید داشت و با پسندیدن طرح های آزاد فقط کمی بودجه و هزینه خود را برای پیاده سازی می بایست افزایش دهید.

هزینه ساخت استخر کوچک چقدر است ؟

جواب این سوال به موارد مختلفی بستگی دارد. باید در ابتدا ببینیم که شما چه نوع سازه ای را برای خود می پسندید به عنوان مثال می خواهید یک استخر بتنی ، فایبرگلاس و یا وینیل داشته باشید.

همچنین شکل مورد نظر شما بسیار مهم است و این که در استخر خود از چه متریال و ویژگی هایی می خواهید استفاده کنید مهم است. اما به طور معمول می توانیم بگوییم که یک استخر کوچک و معمولی چیزی بین 150.000 تا 250.000 میلیون تومان هزینه نیاز خواهد داشت.

در استخرهای کوچک از چه ویزگی هایی می توانید بهره ببرید ؟

خبر خوب این است که شما می‌ توانید هر یک از لوازم جانبی را به یک استخر کوچک اضافه کنید. به عنوان مثال، گرم‌ کن‌های آبی، سیستم گندزدایی  نمک، چراغ ‌های استخر، پوشش‌ ها، و استفاده از تمام لوازم جانبی دیگر به اندازه آن محدود نیستند.

استخر شنا کوچک خانگی در حیاط پشتی

استخر شنا کوچک خانگی در حیاط پشتی

همچنین انواع دیگری از ویژگی ‌های استخر از قبیل صندلی های برنز، سایه بان های آفتابی وجود دارد که شما می ‌توانید از آن ها در طرح مورد نظر خود استفاده نمایید.

از دیگر ویژگی ها می توان به سیستم روشنایی ، حفاظ های اطراف استخر ، نرده ها ، پلکان ورودی و… اشاره داشت.

بهترین نوع استخر کوچک کدام است ؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم سه نوع مجزا از استخرهای شنا وجود دارند که عبارتند از بتنی ، فایبرگلاس و وینیل.

استخرهای کوچک در هر سه نوع موجود می باشند، با این حال تفاوت های قابل توجهی بین آن ها وجود دارد. اگر واقعا تصمیم به سرمایه گذاری در حیاط خانه تان را دارید پیشنهاد می کنیم که راجع به هر سه نوع بررسی های لازم را داشته باشید.

آیا نگهداری استخرهای کوچک راحت تر است ؟

بله، درست همانطور که یک حیاط کوچک زمان کمتری را برای نظافت و رسیدگی نیاز دارد، یک استخر کوچک نیز زمان کمتری برای حفظ نسبت به یک منبع بزرگ احتیاج خواهد داشت.

اما بررسی این مساله که برای نگهداری و تمیز کردن استخر به چه مقدار زمان نیاز خواهید داشت به چندین عامل بستگی دارد. اینکه چه تعداد درخت محوطه شما را پوشش داده اند و چه نوع تجهیزات و سیستم تصفیه برای آب استفاده می کنید.

مدل استخر و جکوزی کوچک ویلایی و خانگی

مدل استخر و جکوزی کوچک ویلایی و خانگی

براساس تجربه ما، صاحبان استخرهای شنا فایبرگلاس به 20 دقیقه در هفته برای نگهداری آن نیاز خواهند داشت. مدل های بتنی معمولا به کمی تایم بیشتری برای رسیدگی نیاز دارند.

در شرکت آکام، ما تولید و ساخت استخرهای شنا بتنی را در سطح جهانی و طراحی همه شکل‌ ها و اندازه‌ ها داریم. امروز نگاهی به طرح های اجرایی ما بیندازید و برای تخمین هزینه پروژه خود با همکاران این مرکز تماس حاصل فرمایید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید