انواع روش ها برای گرم کردن آب استخر

انواع روش ها برای گرم کردن آب استخر

انواع روش ها برای گرم کردن آب استخر

ما می دانیم که شما عاشق شنا کردن هستید و به همین دلیل سعی می کنیم روش هایی را به شما ارائه دهیم تا در فصل سرما نیز بتوانید از استخر خانگی خود در هوا خنک لذت ببرید. با سرد شدن هوا و شروع فصل پاییز و زمستان کاربری استخر شما به پایان نمی رسد و شما می توانید با اضافه کردن بعضی تجهیزات این مشکل را برطرف نمایید. شما می بایست جلو هدررفت گرما آب استخر شنا خود را بگیرید و از طرفی هم به افزایش دما آن کمک کنید.

چگونه آب استخر را گرم کنید ؟

  • کاورهای خورشیدی
  • گرمکن های خورشیدی
  • پمپ های گرمکن
  • هیتر استخر
  • دیگ های بخار

کاورهای خورشیدی

اولین و ارزان‌ ترین گزینه، پوششی برای استخر شماست. پوشش مخزن با پوشش خورشیدی به استخر شما کمک می‌ کند تا گرما را حفظ کرده و به طور قابل‌ توجهی تبخیر را کاهش دهد. یک پوشش خورشیدی بسیار توصیه می‌شود، چه شما از هر روش دیگری برای گرم کردن استخر خود استفاده کنید یا خیر این راه حداقل کاریست که برای حفظ گرما موجود در آب می توانید انجام دهید.

عکس کاورهای خورشیدی گرمکن آب استخر شنا

عکس کاورهای خورشیدی گرمکن آب استخر شنا

یک کاور خورشیدی روشن اجازه وارد شدن مقدار بیشتری نور خورشید و گرما را به استخر شما می دهد و اشعه یو وی را از خود عبور می دهد و همچون حالت گلخانه ای به گرم کردن استخر شنا شما کمک می کند. در حالی که کاورهای ساده و تیره امکان عبور نور و اشعه یو وی را نخواهند داشت و فقط می توانند به عنوان یک پوشش و عایق از هدررفت گرما آب استخر شما جلوگیری نمایند.

گرمکن های خورشیدی

یک گرمکن خورشیدی همانطور که از نامش پیداست، مکانیزمی است که از انرژی خورشید برای گرم کردن آب استخر شنا شما استفاده می کند. عملکرد این دستگاه همچون آب گرمکن های خورشیدی است و از لوله های نازک که اغلب از پلاستیک های سیاه رنگ درست شده اند ساخته شده است. آب به داخل گرمکن خورشیدی پمپاژ می گردد و انرژی و گرما خورشید را به آب استخر شما اضافه می کند.

عکس گرم کن خورشیدی آب استخر

عکس گرم کن خورشیدی آب استخر

هر چه نور خورشید و تعداد روزهای آفتابی در جایی که زندگی می کنید بیشتر باشد گرمکن خورشیدی عملکرد بهتری خواهد داشت. استفاده از یک پوشش خورشیدی علاوه بر گرم کن بسیار می تواند موثر باشد. از آنجا که به تعداد معینی از ساعات نور خورشید در یک روز محدود هستید، باید تا جایی که می‌ توانید از دست دادن گرما جلوگیری کنید.

عکس نمونه آب گرمکن خورشیدی استخر شنا

عکس نمونه آب گرمکن خورشیدی استخر شنا

کارایی یک گرم ‌کن خورشیدی به میزان قابل ‌توجهی با باد کاهش می‌یابد. اگر در یک منطقه بسیار پر باد زندگی می‌کنید، ممکن است بخواهید یک جایگزین متفاوت برای گرم کردن استخر خود در نظر بگیرید.

پمپ حرارتی استخر

پمپ حرارتی یک جایگزین عالی دیگر برای گرم نگه داشتن آب استخر است. پمپ حرارتی از هوای بیرون مکیده می‌شود و آن هوا را برای گرم کردن استخر شما تبدیل می ‌کند. به همین دلیل، پمپ‌های حرارتی زمانی موثر هستند که دمای محیط بیرون گرم باشد. در واقع، دمای هوا باید حداقل 7 درجه سانتی گراد (حداقل ۴۵ درجه فارنهایت) باشد تا پمپ حرارتی قادر به کار کردن باشد. اگر در منطقه‌ای زندگی می کنید که سردتر از آن باشد، باید به گزینه‌ های دیگر نگاه کنید. البته اگر دمای هوا گرم ‌تر باشد، پمپ حرارتی بهتر برای شما کارساز خواهد بود !

عکس پمپ حرارتی استخر شنا

عکس پمپ حرارتی استخر شنا

اگرچه یک پمپ حرارتی استخر نیاز به سرمایه بیشتری نسبت به گرمکن خواهد داشت ولی هزینه های مصرفی آن بسیار پایین تر است. پمپ حرارتی نیمی از مقدار گاز و همچنین یک چهارم از برق مورد نیاز را برای گرم کردن آب استخر شما استفاده می کند. بنابراین اگر برای گرم کردن استخر خود برنامه ریزی می کنید هزینه بالا یک پمپ حرارتی با هزینه های مصرفی قابل جبران خواهد بود.

هیتر استخر

یک گرمکن از انرژی برق برای ایجاد جرقه و شعله استفاده می کند. سپس گاز طبیعی و یا پروپان را می سوزاند تا استخر شما را گرم کند. این سریع ترین روش برای گرم کردن آب استخر است. بهتر از همه این است که یک هیتر استخر در تمام مناطق آب و هوایی و دماها قابلیت استفاده دارد.

عکس هیتر گازی استخر شنا

عکس هیتر گازی استخر شنا

 

یک هیتر 400k BTU دو برابر یک گرمکن با ظرفیت 200k BTU گاز مصرف خواهد کرد. بنابراین اگر شما از یک گرمکن کوچکتر برای گرم کردن آب استخر خود استفاده کنید می بایست دو بار در روز آن را فعال کنید و نیازی به بک هیتر بزرگتر نخواهید داشت. هیتر استخر بزرگتر فقط در مدت زمان سریعتر و کمتری آب استخر شما را گرم خواهد کرد.

عکس عملکرد هیتر گازی استخر

عکس عملکرد هیتر گازی استخر

دیگ های بخار استخری

عکس نمونه دیگ های بخار استخر شنا

عکس نمونه دیگ های بخار استخر شنا

در ایران چون انرژی های تجدید ناپذیر و فسیلی همچون نفت ، گازوئیل و گاز طبیعی فراوان است از روش های نه چندان بهینه برای گرم کردن آب استخر استفاده می کنند. استفاده از دیگ های بخار از قدیم در موتورخانه ها برای گرم کردن آب خانه ها مورد استفاده قرار می گرفت. شما می توانید با داشتن یک موتورخانه و دیگ بخار از آن هم برای گرم کردن آب منزل و استخر شنا خود استفاده نمایید. همچنین هزینه نگهداری و خرابی دیگ بخار و تجهیزات موتورخانه بسیار پایین تر از دستگاه های مذکور در بالا است.

 

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید