فواید داشتن استخر شنا

فواید داشتن استخر شنا

فواید داشتن استخر شنا

اغلب مردم زمانی که کلمه استخر شنا را می شنوند اولین چیزهایی که به ذهنشان می رسد تابستان ، استراحت ، ورزش و سرگرمی است و تمام خاطرات خنک آن ها در روزهای گرم تابستانی برایشان مرور می گردد. یک استخر شنا درهای سلامتی به زندگی شما را می گشاید و به شما زمان بیشتری برای با خانواده و دوستان بودن می بخشد و همچنین برای ورزش کردن و سلامت روح و جشم مفید است.

ورزش کم فشار

عکس ورزش کم فشار شنا در استخر

عکس ورزش کم فشار شنا در استخر

یکی از بزرگترین فواید داشتن استخر شنا این است که یک راه حل مناسب برای انجام ورزش های کم فشار می باشد. شنا کردن در مقایسه با فعالیت هایی مثل دویدن و پیاده روی تنها تنها 4/1 فشار به بدن وارد می کند. این به معنی فشار کمتر بر روی مفاصل و ماهیچه ها است به همین دلیل شنا کردن برای افراد مبتلا به آرتروز مناسب است.

عالی برای آب درمانی

استخرهای شنا محیط مناسبی برای آب درمانی فراهم می کنند. در حالی که شما همیشه می توانید جلسات درمانی تان را در استخر یا سالن های عمومی بگذرانید، ولی باید گفت آن را نمی توانید با استخر شخصی خود مقایسه نمایید.

آب درمانی به طور معمول با برداشتن فشار وزن یک گزینه عالی برای افراد مبتلا به بیماری های استخوانی و عضلانی است.

منبع عالی کاردیو (سلامت بهتر قلب)

آیا می خواهید سلامت قلبی و عروقی خود را بهبود بخشید در حالی که از دویدن متنفر هستید! از آنجا که شنا یک تمرین کم فشار است شما می توانید در آب از پیاده روی گرفته تا شنا آزاد 500 متر لذت ببرید بدون اینکه فشاری به مفاصل شما وارد شود. این به این معنی است که شما می توانید در طی جلسات ورزشی خود بدون ریسک مدت زمان تمرین را افزایش دهید.

عکس بهبود سلامت قلب و عروق با شنا

بهبود سلامت قلب و عروق با شنا

شما با شنا می توانید استقامت قلبی و عروقی خود را به طور موثر و بیشتر از دویدن بالا ببرید و وقتی تمرینتان تمام شد، احساس طراوت و شادابی می کنید واز همه مهم تر از پاهای متورم و دردهای عضلانی هم خبری نیست.

ایجاد قدرت و استقامت

عکس افزایش قدرت و استقامت با شنا

افزایش قدرت و استقامت با شنا

شاید فکر این رو هم نکنید که وقتی شنا می کنید بدن سازی هم انجام می دهید. واقعیت این است که شنا کردن یکی از بهترین روش ها برای استحکام و استقامت ماهیچه ای است. شنا کردن همچون یک ورزش کامل بدن شما را می سازد که هم ماهیچه های اصلی و هم ماهیچه های ثانویه را هدف قرار می دهد.

تسکین استرس (بصورت فیزیکی و ذهنی)

روشن است که شنا تاثیری بر مغز ما دارد که استرس و اضطراب را کاهش می دهد. رفتن به استخر شنا بهترین راه برای استراحت و ریلکس کردن بعد از یک روز شلوغ است. 74 درصد نظرسنجی ها موافق بودند که شنا کردن استرس و تنش را کاهش می دهد. شنا کردن بهترین حس ورزش است و 68 درصد گفته اند که ماندن در آب به آن ها کمک می کند احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند.

عکس رفع استرس با شنا

رفع استرس با شنا

بیش از دو سوم افرادی که مورد بررسی قرار گرفته اند، احساس می کنند که شنا می تواند تاثیر مثبت ذهنی روی آن ها داشته باشد همچنین احساس شادابی کنند و از ان جا که این ورزش کم فشار می باشد می تواند به کاهش استرس جسمی نیز کمک کند.

 

فضای تفریحی برای تمام سال

با داشتن یک استخر خوب آیا وقتی تابستان به اتمام برسد دیگر نمی توانید از ان استفاده کنید؟ خب، خبر خوب این است که شما مجبور نیستید استخر خود را تعطیل کنید و با استفاده از راهمکارهایی می توانید در تمام طول سال از شنا کردن لذت ببرید. اگر در آب و هوای سرد و خنک زندگی می کنید یک پمپ حرارتی استخر می تواند تمام نیاز شما برای لذت بردن از شنا کردن را فراهم کند.

 

شنا کردن در آب گرم و اثرات درمانی

شنا کردن در آب گرم برای سلامتی بدن مفید است و یکی از مزایای یک استخر خوب تلقی می شود. طبق تحقیقات مربوط به دما در مجله های علمی اگر یک ساعت در آب گرم باشید این کار خواص ضد التهابی به همراه دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم نسبت به خرید جکوزی های شخصی اقدام می کنند و این برای ماهیچه ها و استخوان ها مفید است.

عکس استخر آب گرم و اثرات درمانی

عکس استخر آب گرم و اثرات درمانی

به عبارت دیگر شما می توانید مزایای مشابهی را با یک استخر آب گرم دریافت کنید. تنها چیزی که شما نیاز خواهید داشت یک پمپ حرارتی استخر است که باید آن را روشن کنید و دما آب را تنظیم نمایید، در آب بپرید و لذت ببرید! با این کار فواید شنا کردن برای شما دو چندان می شود.

راه سالم برای خنک شدن و در امان ماندن از گرما

می خواهید گرما تابستان را دور بزنید ولی از نشستن جلو تلویزیون زیر باد کولر خسته شده اید؟ به داخل استخر بپرید و از شنا کردن لذت ببرید. در تابستان دیگر نیازی به پمپ حرارتی نخواهید داشت البته که پمپ هایی وجد دارند که می توانند هم گرما و سرما را تنظیم کنند و شما برای تنظیم دما استخر خود می توانید از آن ها استفاده کنید البته کمی گران قیمت هستند.

زمان بیشتر با دوستان و خانواده

اگر بیشتر در خانه بمانید، شما به طور طبیعی زمان بیشتری با خانواده خواهید گذراند و این خودش یک پیروزی است. و این را هم در نظر بگیرید که چه کسی از رفتن به خانه دوستش که استخر شنا دارد بدش می آید؟ بله البته، آن ها شما را به خاطر خودتان دوست دارند و نه استخر ولی رو راست باشیم و داشتن استخر این موضوع را جالب تر می کند.

اما نکته آخر این است که وقتی شما یک استخر دارید، شانس بیشتری برای صرف زمان بیشتری با افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، به دست می‌آورید. ممکن است در طول سال به بهانه ان چندین بار دوستان و آشنایان خود را ببینید و این شانسی است که شما خواهید داشت.

آموزش راحت تر شنا به کودکان

اگر قصد دارید به کودک خود شنا کردن را یاد بدهید و استخر محلی نزدیک در اطراف شما نیست و یا از تمیزی سایر مجموعه ها مطمئن نیستید و احساس نگرانی دارید، داشتن استخر شنا خانگی بهترین مکان برای فراگیری است. این محیطی است که کودکان شما با آن آشنا هستند و زمانی که در یک محیط سازنده قرار می گیرند نه تنها سریع تر یاد می گیرند بلکه بیشتر از ان لذت خواهند برد.

ارزش منزل تان را افزایش دهید

با ساخت یک استخر شنا در منزل خود ارزش آن افزایش می یابد. مقدار افزایش هم عمدتا به نوع استخری که شما می سازید بستگی خواهد داشت. بنابراین اگر به فروش خانه خود در اینده فکر میکنید داشتن استخر شنا به شما کمک خواهد کرد و مانند یک سرمایه گذاری خواهد بود.

اضافه کردن جاذبه بصری به حیاط خود

یکی از فواید استخر اضافه کردن جاذبه بصری به محیط شما است. آیا تا به حال به این مورد فکر کرده اید که حیاط پشتی اتان با یک استخر بهتر به نظر می رسد یا خیر ؟ یک استخر راهی برای افزودن نوع مشخصی از جاذبه به حیاط پشتی شما دارد. این می تواند یک قسمت دست نخورده همچون یک باغ زیبا با توجه به پوشش گیاهی و دکوراسیون حیاط پشتی شما باشد.

یک کامنت

  1. ali bagheri اسفند 8, 1399

    بسیار مفید و آموزنده بود سپاس از شما.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید