تجهیزات ایمنی استخر

تجهیزات ایمنی استخر

تجهیزات ایمنی استخر

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار بعد از اتمام ساخت استخر به‌کارگیری تجهیزات ایمنی استخر است. درواقع بعد از اتمام و راه‌اندازی استخر کار شما تمام نشده است و شما باید تجهیزات ایمنی را در استخر جهت ایمنی افراد اعم از کودک تا بزرگ‌سال به کار بگیرید. به‌طور مسلم شنا کردن در استخر بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی باعث بروز صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود که برای جلوگیری از بروز چنین صدمات باید استخر را به تجهیزات ایمنی مجهز کرد. در حقیقت تجهیزات ایمنی لوازمی هستند که می‌توان با نصب آن در استخر، ایمنی استخر را بالا برد. بنابراین با در نظر گرفتن ایمنی استخر می‌توان از یک سری از تجهیزات ایمنی در استخر استفاده کرد تا بدین شکل بتوان از کودکان، حیوانات خانگی و افراد مسن محافظت کرد. با توجه به اینکه تجهیزات ایمنی اهمیت بسزایی در محافظت از افراد و حیوانات خانگی دارند ما در این مقاله قصد داریم با ارائه این مقاله در مورد تجهیزات ایمنی استخر اطلاعات ارزشمندی برای شما ارائه دهیم پس پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

ویژگی‌های تجهیزات ایمنی استخر

هنگامی‌که صحبت از ارائه خدمات استخر باکیفیت بالا می‌شود، استفاده از محصولات مناسب همچون تجهیزات ایمنی استخر امری بسیار مهم و ضروری می‌باشد که باید بعد از اتمام و راه‌اندازی استخر هر چه سریع‌تر استخر را به تجهیزات ایمنی مجهز کرد. البته تجهیزات ایمنی اشکال متنوعی دارد که به‌صورت حصار، نرده، توری‌های ایمنی و ….. جهت حفظ ایمنی شناگران، کودکان و افراد مسن در استخر مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های تجهیزات ایمنی در استخرها این است که از جنس‌های مرغوب و باکیفیتی ساخته‌شده‌اند که شما می‌توانید با نصب این تجهیزات در استخر سال‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنید. درواقع این تجهیزات طوری طراحی و سازماندهی‌شده‌اند که به‌خوبی می‌توانند از افتادن و یا غرق شدن کودکان و دیگر افراد در داخل استخر جلوگیری کنند.

نرده های استخرینرده‌های استخر

        یکی از تجهیزات ایمنی پرکاربرد در استخر، نرده‌های استخر است که می‌توان آن را دورتادور استخر کشید تا از افتادن کودکان و همچنین حیوانات داخلی به داخل استخر جلوگیری کرد. نرده‌های استخر به‌عنوان یک حصار موقت هستند که دورتادور استخر کشیده می‌شود و باوجودآن احتمال افتادن کودکان، حیوانات خانگی و افراد مسن به داخل استخر کاهش می‌یابد.

حصار استخر

حصار استخر ازجمله تجهیزات ایمنی استخر است که به‌صورت دائمی دورتادور استخر کشیده می‌شود. حصار استخر به‌عنوان یکی از بهترین موانع به‌حساب می‌آید که با کشیدن آن اطراف استخر می‌توان تا حد زیادی ایمنی استخر را بالا برد. مدل‌های متنوعی از حصار استخر جهت بالا بردن ایمنی استخر مورداستفاده قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از:

نرده و حصار استخریحصار آلومینیومی

همان‌طور که می‌دانیم آلومینیوم یک فلز سبک و بسیار بادوام است که به دلیل کیفیت و ماندگاری بالایی که دارد گزینه مناسبی برای حصار کشی اطراف استخر به‌حساب می‌آید. مقاوم بودن در برابر رطوبت ، زنگ‌زدگی و پوسیدگی ازجمله ویژگی‌های این مدل از حصار است که باوجود همه این ویژگی‌های مطلوب استفاده از آن در استخر بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

حصار ایزوله چهار طرفه

حصار ایزوله چهار طرف یکی دیگر از مدل‌های حصار ایمنی استخر است که به‌طور کامل از چهار طرف استخر را احاطه می‌کند. به این نکته دقت داشته باشید که طراحی و جنس این حصار با حصار محیط منزل یا باغ فرق می‌کند درواقع حصار ایزوله چهار طرفه طوری طراحی‌شده است که به هیچ حالت کودکان نمی‌توانند از آن عبور کنند و وارد استخر شوند.

حصار قابل‌جابه‌جایی

همان‌طور که از نام این حصار پیداست این مدل از حصار ایمنی قابل‌جابه‌جایی می‌باشد و درصورتی‌که امکان دسترسی کودکان به استخر بیشتر است در اطراف استخر نصب می‌شود. یکی از ویژگی‌های این مدل از حصار این است که به‌راحتی جابه‌جا می‌شود بنابراین در صورت حضور داشتن بزرگ‌سالان در کنار کودکان می‌توان این حصار را برداشت. البته حصار قابل‌جابه‌جایی طراحی فوق‌العاده‌ای دارد به این دلیل که از مواد مشبک ساخته‌شده است که طی این امر طراحی مشبک و حالت شفافی دارد. با توجه به طراحی شفافی که این حصار دارد دیدن استخر و کنترل کردن همه نقاط استخر از آن به‌راحتی انجام می‌گیرد.

حصار فولادی

ازآنجاکه فولاد به‌عنوان یک ماده بسیار مستحکم و مقاوم است از آن برای طراحی حصار فولادی استفاده می‌شود. اگرچه این حصار مشابه حصار آلومینیومی است اما می‌توان بیان کرد که حصار فولادی نسبت به حصار آلومینیومی سنگین‌تر و بادوام‌تر است. بنابراین اگر قصد خرید حصار برای استخر خود رادارید پیشنهاد ما به شما خرید حصار فولادی است.

حصار چوبی

یکی دیگر از مدل‌های متنوع حصار استخر، حصار چوبی است که قیمت پایین‌تری نسبت به حصار فولادی، کامپوزیت و حصار آلومینیومی دارد . با توجه به اینکه حصار چوبی نسبت به سایر حصارها نیاز به نگهداری بیشتری دارد به همین دلیل باید هرچند مدت یک‌بار آن را رنگ کرد.

حصار چوبی استخرحصار کامپوزیت

حصار کامپوزیت ازنظر شکل ظاهر مشابه حصار چوبی است  با این تفاوت که حصار چوبی نیاز به نگهداری بیشتری دارد ولی حصار کامپوزیت بدین شکل نیست. یکی از ویژگی‌های حصار کامپوزیت این است که به‌خوبی از استخر شما محافظت می‌کند و علاوه به این زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای نیز به استخر شما می‌بخشد. اجزای به‌کاررفته در حصار کامپوزیت شامل ریل‌ها، پایه‌ها و تخته‌ها است که مطابق با استخر شما به کار گرفته می‌شود.

حصار زنجیره‌ای

حصار زنجیره‌ای از نرده‌هایی از جنس فولاد گالوانیزه و سیم فولادی ساخته‌شده است که از استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار است. حصار زنجیره‌ای قیمت مناسب‌تری نسبت به سایرین دارد و از طرفی مقرون‌به‌صرفه بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز پایین است.

حصار وینیل

حصار وینیل نسبت به حصار چوبی قیمت بالاتری دارد و از طرفی مانند حصار چوبی نیاز نیست هرچند مدت یک‌بار آن را رنگ‌آمیزی کرد. مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی از حصار چوبی در بازار موجود است که شما متناسب با استخر و سلیقه خود می‌توانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. 

توری‌های ایمنی استخر

توری‌های ایمنی استخر یکی از تجهیزات ایمنی و مطمئن هستند که به دلیل عملکرد بالایی که دارند بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند. طراحی به‌کاررفته در توری‌های ایمنی استخر بدین‌صورت است که اندازه مربع‌های بکار رفته در آن مانع از افتادن بچه‌ها در استخر می‌شود. از طرفی اندازه مربع‌ها طوری طراحی‌شده است که کودکان نمی‌توانند روی آن راه بروند یا بایستند. نصب توری‌های ایمنی استخر کار سخت و دشواری نیست بلکه در کمترین زمان به‌راحتی انجام می‌شود.

طراحی توری‌های ایمنی استخر به‌گونه‌ای است که توسط قرقره‌ای که در وسط توری قرار دارد می‌توان طناب را شل کرد. البته برای محکم کردن توری هم می‌توان از یک سری از قلاب‌های مخصوص استفاده کرد.

سخن پایانی

یکی از اقدامات اولیه و مهم در زمان راه‌اندازی استخر استفاده از تجهیزات ایمنی استخر است. البته انواع متنوع از تجهیزات ایمنی استخر در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به نوع کاربری، ابعاد و نوع استخر تجهیزات ایمنی موردنیاز را خرید کنید. شما با کمک کارشناسان باتجربه و همچنین مشاهده لیستی از تجهیزات ایمنی در وب‌سایت فروشگاه می‌توانید مناسب‌ترین مدل از تجهیزات ایمنی استخر را سفارش و خریداری کنید.

 

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید