نکات مهم تصفیه و گرمایش جکوزی

نکات مهم تصفیه و گرمایش جکوزی

نکات مهم تصفیه و گرمایش جکوزی

به دلیل وجود جریان آب در جکوزی، تصفیه و گرمایش جکوزی یکی از موارد مهمی است که در زمان طراحی و ساخت جکوزی باید به آن اهمیت داده شود. برای اینکه آب موجود در جکوزی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد باید تصفیه جکوزی در هر لحظه انجام شود تا آب آلوده به خارج و مجددا تصفیه شده و دوباره به جکوزی برگردد. دمای آب موجود در جکوزی نیز باید مناسب باشد به همین ترتیب توجه کردن به گرمایش آن نیز اهمیت زیادی دارد.

تصفیه جکوزی

تاسیسات جکوزی

در زمان طراحی و ساخت جکوزی نیز باید تاسیسات جکوزی نیز در قسمت‌های مختلف آن نصب شود. انواع مدل‌های مختلفی از تاسیسات جکوزی در بازار موجود است که تنها شما با بررسی ابعاد و حجم جکوزی و همچنین عملکرد آن می‌توانید تجهیزات مربوطه را خریداری کنید. البته تجهیزات جکوزی بسیار متنوع است و هر شخصی توانایی نصب آن را ندارد بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که نصب تجهیزات مربوط به جکوزی را به افراد کار بلد و متخصص بسپارید . جکوزی به دو صورت کلی عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود. در جکوزی عمومی شرایط بدین گونه است که اغلب افراد بیش از 7 دقیقه در محل می‌مانند بنابراین آب موجود در جکوزی باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. با نصب تجهیزات لازم در جکوزی تمیز کردن آب به راحتی انجام می شود و آب همچنان تمیز می‌ماند. از تجهیزات موجود در جکوزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پمپ جکوزی

پمپ جکوزی یکی از تجهیزات اصلی جکوزی است که عملکرد کلی جکوزی وابسته به این تجهیز می‌باشد.  در واقع در صورت نبود پمپ جکوزی ، آب در جکوزی ساکن می ماند و هیچگونه آبی وارد یا خارج نمی‌شود‌

نانو جت

نانو جهت نیز از دیگر تجهیزات اصلی جکوزی به حساب می‌آید. کار اصلی این تجهیز خارج کردن اب به صورت سوزنی یا نقطه به نقطه است که از طرفی قرار گرفتن در مقابل نانو جهتت احساس آرامش و ماساژ را به شما می‌دهد. مدل‌های متنوعی از این تجهیز در مدل‌های 40 تایی، 150 تایی و 300 تایی در بازار موجود است که به راحتی بر روی هر نوع جکوزی نصب می‌شود.

بلوئر یا حباب ساز

همان طور که از نام این تجهیز پیداست کار حباب سازی و هدایت کردن آن به روی آب را انجام می‌دهد. این حباب‌ها دارای اکالیپتوس هستند که موجب باز کردن ریه های شما می شود تا در نهایت هوا به راحتی وارد و خارج شود.‌

توربو جت یا ایر جت

خروشان کردن آب در جکوزی توسط توربو جت یا ایر جت انجام می‌گیرد. این تجهیز اغلب در دیواره جکوزی نصب می‌شود و با قدرتی که دارد آب را به سمت مرکز جکوزی هدایت می‌کند.

واتر جت

یکی دیگر از تجهیزات اصلی جکوزی واتر جت است که در کف جکوزی نصب می‌شود، در واقع کار پمپاژ کردن آب از پایین به بالا توسط این دستگاه انجام می‌گیرد.

جت نازل

جت نازل یکی دیگر از تجهیزات جکوزی است که نصب آن در جکوزی بسیار پر فایده است چرا که خاصیت درمانی و ماساژ دارد. بنابراین قبل از طراحی و ساخت جکوزی باید از سازنده بخواهید که فضایی را هم برای این تجهیز در جکوزی اختصاص دهد.

منبع نور

برای زیبا سازی فضای جکوزی از برخی از لامپ های ال ای دی درون جکوزی نصب می شود تا فضا زیباتر و منحصر به فردتر نشان داده شود.

فیلتر آب

فیلتر آب نیز یکی دیگر از تجهیزات موجود در جکوزی می‌باشد که عملکرد بالایی دارد و اغلب در لوله ها و درون مکش پمپ نصب می‌شود تا در زمان عبور آب از فیلتر آن را تمیز کند.

پمپ تزریق کلر

برای تمیز کردن آب جکوزی باید از پمپ ترزیق کلر استفاده کرد. با توجه به گرمای زیاد آب در جکوزی از کلر کمتری استفاده میشود اما همین میزان کلر نیز بسیار مضر است به همین دلیل باید این تجهیز را نصب کرد.

تخلیه کن

به دلیل اینکه آب جکوزی خیلی سریع پر و خالی می‌شود بنابراین در کف جکوزی یک تخلیه کن باید قرار داد تا به راحتی آب جکوزی خالی شود.

جکوزی

نکات مهم در تصفیه جکوزی

یکی از نکات مهم و قابل توجه در تصفیه جکوزی این است که باید صفیه جکوزی براساس استانداردهایی مربوطه انجام گیرد. بنابراین باید از فیلترهای مختلفی در محل خروج آب استفاده کرد تا با توجه به قدرتی که دارند به خوبی آب موجود در جکوزی را تمیز کنند. اما با توجه به انواع متنوعی از برندهای فیلتر برای تصفیه جکوزی شما باید هوشمندانه عمل کنید و برندهای معتبر فیلتر تصفیه را خریداری کنید. از طرفی می توانید علاوه بر دسترسی برندهای معتبر، از گارانتی خرید نیز بهره مند شوید.

نکات مهم در گرمایش جوزی

بهترین مدل سیستم گرمایش جکوزی باید قابلیت حفظ گرمای آب جکوزی را داشته باشد تا افراد با تغییرات شدید دمای آب روبه رو نشوند. بنابراین انتخاب و خریداری بهترین برند از تجهیزات گرمایشی یکی از نکات مهم و ضروری می باشد. البته با خرید برند معتبر از این دستگاه نیز می توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی محصول نیز بهره مند شوید.

طراحی و ساخت جکوزی

طراحی و ساخت جکوزی با مزیت های زیادی همراه خواهد بود و امکانات قابل توجهی را در اختیار انسان قرار می دهد بنابراین این روزها همه سعی بر این دارند که جکوزی ایده آلی را در خانه و برخی از مکان های مناسب طراحی کنند. اما طراحی و ساخت جکوزی  مراحل زیادی دارد که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.

 در اولین مرحه از طراحی و ساخت جکوزی شما باید به کمک یک تیم مهندسی در ابتدا متناسب با مکان مورد نظر نقشه ای را طراحی کنید. البته در این نقشه مواردی همچون  تک نفره یا چند نفره بودن آن ، اندازه و ابعاد، سیستم لوله کشی و برخی موارد دیگر تعیین می شود. در ادامه باید سیستم لوله کشی شامل سیستم گرمایشی، سیستم ماساژ و سیستم تصفیه آب در جکوزی نصب شود. در مراحل بعدی نیز آجر چینی و ساخت اسکلت جکوزی انجام می شود که از طرفی باید سکویی نیز برای وارد شدن  به داخل حوضچه جکوزی تعبیه شود. نصب شلنگ ها و جت های هوا نی در مراحل بعدی انجام می گیرد و در آخر نیز عمل نازک کاری و سرامیک کاری بدنه جکوزی انجام می شود. همه این مراحل به درستی و باید توسط تیم متخصص انجام گیرد.

گرمایش جکوزیسخن پایانی

ساخت جکوزی در فضای خانه، علاوه بر داشتن یک محل آرام بخش موجب زیبایی هر چه بیشتر فضای خانه می شود. البته برای داشتن جکوزی باید نسبت به تجهیزات مورد نیاز برای آن اطلاعات لازم را داشته باشید تا براساس آن اطلاعات بتوانید تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید. البته در این رابطه باید از افراد متخصص کمک بگیرید. در نتیجه طراحی و ساخت جکوزی را به تیم متخصص و کاربلد بسپارید.

 

 

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید