راه های جلوگیری از ورود جانوران موذی به استخر

راه های جلوگیری از ورود جانوران موذی به استخر

راه های جلوگیری از ورود جانوران موذی به استخر

قورباغه ها همه جا هستند … متأسفانه ، در بسیاری از استخرهای شنا و به خصوص روباز دیده می شوند.

شاید اخیراً سطل اسکیمر خود را بیرون آورده اید ، اما با منظره وحشتناک یک یا دو قورباغه مرده روبرو شده اید. همچنین ممکن است آنقدر خوش شانس بوده باشید که یک دوزیست در حال مبارزه را قبل از غرق شدن از آب بیرون بیاورید.

و این داستان فقط مربوط به قورباغه ها نیست. صاحبان استخرها اغلب انواع حیوانات – موش ، سنجاب ، لاک پشت ، مارمولک و غیره – را در استخرهای خود پیدا می کنند ، به یک دلیل ساده: حیوانات نیز مانند ما به سمت آب کشیده می شوند.

دلیل دور نگه داشتن قورباغه ها و جانوران موذی از استخر چست؟

وجود جانوران در استخر شنای شما اخباری بد برای سلامت آب استخر شما است. دوزیستان مانند قورباغه ها و بسیاری دیگر از خزندگان می توانند سالمونلا و دیگر باکتری های خطرناک را حمل کنند. سایر حیوانات ممکن است میکروارگانیسم های مضر متفاوتی روی بدن یا درون خود داشته باشند ، مخصوصاً اگر از ترس برای دفاع از خود سم آزاد سازند، یا فقط به ندای طبیعت توجه کنند ، در حالی که به دنبال راهی برای خروج از استخر هستند.

قورباغه در آب استخر

قورباغه در آب استخر

قورباغه ها برای زندگی سالم باید در نزدیکی آب باشند ، اما نمی توانند تفاوت بین یک حوضچه طبیعی و استخر شنا شیمیایی ساخته شده توسط انسان را تشخیص دهند. بسیاری از حیوانات دیگر می توانند به طور تصادفی در استخر شما بیفتند ، یا ممکن است عمداً بدون اینکه بدانند به کجا وارد شده اند در آب گرفتارشوند.

متأسفانه ، حیوانات کوچک اغلب پس از افتادن در استخرها نمی توانند راه خود را پیدا کنند. بدون خروج آسان ، حیات وحش می تواند خود را خسته کند در حالی که به طرز دیوانه واری فرار می کند ، تا زمانی که خیلی خسته شوند به فیلتر شما کشیده می شوند. آن وقت است که ممکن است با صحنه نه چندان جالبی مواجه شوید.

مواد شیمیایی که در اکثر استخرها استفاده می شود نیز می تواند به سرعت وارد بدن حیوانات کوچک شود ، به ویژه دوزیستان مانند قورباغه ها و سمندر ، که دارای پوست بسیار جاذب هستند و مواد شیمیایی خطرناک را به راحتی به بدن آنها می کشاند.

و البته ، حیوانات مرده از هر نوع زمینه پرورش میکروارگانیسم های ناخواسته هستند. از جمله دلایلی هست که ما به طور غریزی با دیدن و بوی پوسیدگی دفع می شویم.

شما همیشه باید سعی کنید این حیوانات را از استخر و سطل اسکیمر خود دور نگه دارید اگر بتوانیم از آن جلوگیری کنیم … و شما مطمئناً می توانید از این نتیجه ناخوشایند جلوگیری کنید.

در مورد پیشگیری از ورود قورباغه ها و دیگر حیوانات کوچک از استخر خود چندین گزینه دارید. بیایید نگاهی به چند راه حل آسان بیندازیم ، از پیشگیری فعال تا مکانیسم های فرار در استخر…

هرس درختان ، تمیز کردن شاخ و برگ از محیط استخر

حیوانات به طور کلی به مکانهایی نیاز دارند که از دید شکارچیان پنهان شوند. برخی از قورباغه ها از درختان بالا می روند و برخی دیگر نه. با این حال ، بسیاری از حیوانات دیگر ، از جمله جانداران تا حدودی بزرگتر مانند سنجاب ، افسوم ، مار (بله ، واقعاً) و حتی پرندگان جوان ، برای ایمن ماندن به بالای درختان می چسبند و گاهی اوقات می توانند تعادل خود را از دست داده و به داخل استخر بیافتند.

حفظ فاصله باغچه و درختان تا استخر

حفظ فاصله باغچه و درختان تا استخر

بوته ها ، درختچه ها و سایر شاخ و برگهای کم ارتفاع نیز مکانهای راحتی برای پنهان کردن دارند و می توانند پناهگاه حیوانات کوچکتر باشند. همه می خواهند یک حیاط خلوت زیبا داشته باشند ، اما وقتی گیاهان و درختان را در نزدیکی استخر خود دارید ، باید از خطرات آن برای حیوانات آگاه باشید.

سعی کنید محوطه استخر خود را به خوبی دور از محیط استخر نگه دارید و تا جایی که ممکن است شاخه های درختی را که بلند شده است ، کوتاه کنید.

اگر یک فضای باز بزرگ بین استخر و هر پوششی مشاهده شود ، احتمال کمتری وجود دارد که حیوانات در استخر شما بپرند – خطر شکارچیان اغلب از مزایای آب “تازه” برای این آبزیان بیشتر است ، بنابراین آنها احتمالاً کمتر ریسک می کنند. اگر بوته های شما در فاصله 3.5 متری از لبه استخر شما باشد احتمال ورود هر نوع جانداری به داخل آب به حداقل می رسد.

همچنین منابع احتمالی مواد غذایی را از حیاط خود حذف کنید. اگر قورباغه یا حیوان دیگری در حوالی استخر شما دیده شود زیرا چیز خوشمزه ای پیدا کرده است ، احتمال اینکه بعد از میان وعده خود برای شنا اقدام کند بسیار بیشتر می شود.

اگر واقعاً به کشات گل و گیاه علاقه دارید و یا می خواهید به حیوانات غذا دهید، این کار را تا آنجا که ممکن است از استخر خود دور کنید.

نصب حصار دور استخر شنا

برخی از حصارها در جلوگیری از ورود حیوانات کوچک از حیاط پشتی شما بهتر از سایرین هستند. یک حصار چوبی معمولی مانعی برای قورباغه نخواهد بود ، اما یک حصار محکم ، یا حصاری با شکاف های کوچک که تا زمین می روند ، ممکن است به طور موثر مانع از ورود جانواران به داخل آب شود.

استفاده از حصار بلند و پوشیده

استفاده از حصار بلند و پوشیده

این راه حل می تواند مقرون به صرفه تر از مابقی راه ها باشد. اگر قبلاً حصار نصب کرده اید ، تعویض آن می تواند سنگین باشد. اگر هنوز حصار ندارید ، باید ویژگی های ساختمان محلی خود را بررسی کنید و ببنید (در صورت لزوم) می توانید حصار محافظ مناسب را نصب کنید یا خیر.

آیا می خواهید بدانید که هزینه استخر جدید با نصب نرده ها شامل چه می شود؟ شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان شرکت آکام استخر از هزینه های لازم برای این کار اطلاع پیدا کنید.

استفاده از روکش استخر

اگر استخر شما پوشانده شده باشد ، جانواران نمی توانند به استخر شما بیفتند!

بسیار ساده به نظر می رسد ، اینطور نیست؟

بیشتر افراد برای جلوگیری از برگها و مابقی ضایغات، روکش استخر می گیرند ، اما یک پوشش مقاوم نیز می تواند یک شبکه ایمنی عالی برای حیوانات کوچک باشد.

استفاده از روکش استخر برای جلوگیری از ورود جاندارن موذی

استفاده از روکش استخر برای جلوگیری از ورود جاندارن موذی

هنگام در نظر گرفتن کاور استخر ، به دنبال مواردی باشید که از موادی ساخته شده اند که می توانند در برابر پنجه های کوچک مقاومت کنند. بسته به موقعیت مکانی شما ، ممکن است بیشتر از قورباغه ها و سنجاب و دیگر جانداران مانند گربه را نجات دهید و جوندگان به طور کلی پنجه های تیزی برای حفاری یا صعود دارند.

روکش های محکم استخر همچنین می تواند برای مخفی کردن یا پنهان کردن آب استخر شما مفید باشد و باعث جذابیت کمتر قورباغه ها و دیگر حیوانات وحشی شود و در نتیجه کمتر احتمال دارد که هر کدام از آنها بپرند یا بیفتند.

این امر مطمئناً می تواند هزینه های نگهداری طولانی مدت شما را پایین نگه دارد ، زیرا انواع خاصی از روکش استخر می تواند پرهزینه باشد ، به ویژه روکش های اتوماتیک مستحکم.

از شناورهای استخری با ظاهر ترسناک استفاده کنید

حیوانات مانند قورباغه ها به راحتی وحشت زده می شوند. غریزه به آنها می گوید که از هر چیزی که شبیه یک شکارچی است ، به خوبی مراقبت کنید ، مخصوصاً اگر در حال حرکت باشد.

به همین دلیل ، شناور یا قایق بزرگ و ترسناک استخر می تواند راهی کم هزینه برای ترساندن حیوانات وحشی از استخر شما باشد.

به کار گیری عروسک های شناور ترسناک

به کار گیری عروسک های شناور ترسناک

شناور به شکل تمساح ، اژدها ، ببر یا برخی دیگر از حیوانات ترسناک بزرگ ممکن است باعث جلوگیری از پریدن جانوران به استخر شما شود، قورباغه ها و سنجاب ها و امثال آنها وحشت کنند. طرح های رایج مانند فلامینگو نیز ممکن است به دلیل اندازه بزرگ و ظاهر ناآشنا این ترفند را انجام دهند.

نقطه ضعف این رویکرد این است که شناورهای استخر به طور کلی طوری طراحی نشده اند که همیشه در استخر شما شناور باشند. اگر استفاده از شناورهای خود را به عنوان بازدارنده حیات وحش شروع کنید ، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند ، صرفاً به این دلیل که آنها را فرسوده می شوند و باعث نشت می شوند ، حتی اگر هیچ حیوان زنده ای هرگز آنها را لمس نکند.

تمیز کننده خودکار استخر خود را در شب فعال کنید

تمیز کننده خودکار یا روباتیک استخر نیز می تواند به عنوان دلایلی مشابه که برای شناورهای استخر ذکر شده است ، بازدارنده باشد. این یک چیز نسبتاً بزرگ و ناآشناست که دائما در آب استخر شما در حال حرکت است. قورباغه ها و دیگر جانداران کوچک ممکن است این پاک کننده ها را در حال فعالیت ببینند و از ورود به داخل استخر منصرف شوند.

چراغ ها را خاموش کرده و آب نما (و هیتر) را روشن کنید

حیوانات در شب جذب نور می شوند. اگر از استخر خود استفاده نمی کنید ، نباید چراغ های آن را روشن کنید – اما می توانید ویژگی های آبنما مانند آبشارهای استخر ، جت ها و حباب ها را در شب فعال کنید.

قورباغه ها برای تخم گذاری به آب آرام احتیاج دارند ، بنابراین قورباغه های مادر احتمالاً از حوضچه ای با حجم زیاد آب در گردش دور می شوند ، خواه این گردش آب از طریق پمپ باشد یا آبنما ها.

روشن کردن جت ها و آبنماها موثر در دور کردن جانوران

روشن کردن جت ها و آبنماها موثر در دور کردن جانوران

با این حال ، سایر حیوانات ممکن است جذب آب جاری شوند ، به خصوص اگر در منطقه ای هستید که دارای نهرها و رودخانه های طبیعی است. شما باید ارزش بازدارندگی قورباغه ها را بر اساس احتمال جذب حیوانات دیگر بر اساس شرایط محلی خود بسنجید.

استخرهای گرم شده نیز می توانند قورباغه ها و دیگر جانواران را بازدارند ، فقط به این دلیل که حیوانات مانند ما انسان ها انتظار آب گرم را ندارند یا به دنبال آن نیستند. اگر استخر شما گرم باشد می تواند به عنوان یک هشدار برای جانداران اطراف خانه عمل کند … با این فرض که آنها بتوانند قبل از ورود به استخر ، داغ بودن آن را تشخیص دهند.

از عوامل بازدارنده طبیعی یا شیمیایی استفاده کنید

برخی از گیاهان به عنوان منابع دفع جانوران عمل می کنند. بو یا ظاهر آنها می تواند به قورباغه ها و سایر حیوانات کوچک دور از محیط استخر شما هشدار دهد. بو تند نعناع برای بسیاری از حیوانات خوشایند نیست و ریحان همچنین می تواند بازدارنده موثری در برابر برخی – اما نه همه – موجودات باشد.

همچنین می توانید برخی وسایل منزل را در اطراف استخر خود پخش کنید. سرکه رقیق شده برای بسیاری از حیوانات ناخوشایند است و می توان آن را به راحتی در حوضچه پاشید. آب لیمو و سایر اسیدهای سیتریک مشابه سرکه عمل می کنند – همه آنها بسیار اسیدی هستند ، که نشانه واضح این است که حیوانات باید از ورود خودداری کنند.

اگر مرتباً قهوه می نوشید ، از تفاله قهوه نیز به راحتی می توانید آن را در اطراف استخر خود بپاشید تا از نزدیک شدن جانوران جلوگیری کنید.

بدون نظر

  1. شایان بهمن 29, 1400

    میشوددیوار استخر رو با اب آهک شست؟

    1. کارشناس آکام استخر اسفند 11, 1400

      سلام وقت بخیر.
      خیر، معمولا با اسید رقیق شستشو میدهند.
      باز هم اگر سوالی بود در خدمتیم.
      در ضمن شما میتوانید با شماره های شرکت هم تماس بگیرید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید