فواید و تاثیرات هیدروتراپی یا آب درمانی

فواید و تاثیرات هیدروتراپی یا آب درمانی

فواید و تاثیرات هیدروتراپی یا آب درمانی

هیدروتراپی یا آب درمانی چیست؟

 در واقع این روش یک درمان مکمل است و بر پایه آب صورت میگیرد و روشی است که از دیرباز مورد توجه بوده. از این درمان بعنوان یکی از متد های موثر در فیزیوتراپی بکار گرفته میشود.

اکنون آب درمانی در بسیاری از استخرها در حال گسترش هست  زیرا با توجه به خواص فیزیکی آب، وقتی درون استخر قرار میگیرید، وزنتان کاهش پیدا کرده و فشار کمتری به عضلات و مفاصل تان وارد می‌شود و انجام تمریناتی که در حالت عادی برایتان سخت بوده و به بدنتان فشار وارد میکرده، آسان خواهد شد.

انجام دادن حرکت های ورزشی مختلف مربوط به آب درمانی می‌تواند تا حد زیادی خستگی عضلات را برطرف کند، به همین دلیل است که استخر و جکوزی محیطی مناسب برای ریکاوری میباشد و حتی برای ریلکس کردن و آرامش ذهن هم مفید واقع خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مقاومت هوا کمتر از مقاومت آب است و به همین دلیل تمرینات و حرکات ورزشی در آب عضلات و ماهیچه هایتان را بیشتر درگیر میکند. وجود مقاومت آب، باعث کاهش اسپاسم و نرم شدن مفاصل و ماهیچه‌ها می‌شود و همچنین عملکرد قلب و شش ها به حد زیادی بهتر میشود.  آب درمانی و حرکت های مرتبط با آن معمولا در آب گرم انجام می‌شوند چرا که گرمای آب باعث تسکین درد ‌های جسمی هم می‌شود و جریان خون را افزایش می دهد.

اگر استرس دارید یا دچار کمبود خواب هستید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما به استخر و جکوزی بروید چرا که جریان آن به بدن و ذهنتان احساس آرامش تزریق میکند و به ریلکس شدنتان کمک زیادی خواهد کرد.

آیا هر کسی میتواند آب درمانی انجام دهد؟

معمولا هر کسی با شرایط بدنی عادی قادر به رفتن به استخر و جکوزی و انجام آب درمانی می باشد اما کسانی که به تب، عفونت، نارسایی قلبی، فشار خون بالا، تشنج و یا کشیدگی و پارگی عضلات دچارند باید از انجام هیدروتراپی خودداری کنند.

مزایای آب درمانی

اگر برایتان سوال است که آب درمانی یا هیدروتراپی چه مزایایی دارد ما در ادامه به مهم ترین این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  1. کاهش و تسکین درد
  2. افزایش سوخت و ساز
  3. تقویت عضلات و مفاصل ضعیف شده
  4. بهبودی سریع بعد از تمرینات ورزشی
  5. بهبود سلامت روان
  6. بهبود علائم آرتروز
  7. کاملا بی ضرر
  8. کاهش احساس درد در انجام تمرینات فیزیوتراپی
  9. گشاد شدن عروق و بهبود جریان خون
  10. بهبود کارکرد کلیه ها
  11. رفع کم خوابی یا بی خواب
  12. جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات
  13. عدم نیاز به استفاده دارو
  14. افزایش دامنه حرکتی مفاصل

 

برای آب درمانی باید حتما به مراکز هیدروتراپی مراجعه کرد؟

اگر آسیب یا دردتان شدید نیست و صرفا برای رفع گرفتگی و ریلکس کردن یا ریکاوری نیاز به آب درمانی دارید میتوانید به استخر و جکوزی مراجعه کنید و نیازی به تجهیزات خاصی ندارید. در کل نحوه درمان، به هدف درمان بستگی دارد و اگر مشکلتان جدی است باید با پزشکتان مشورت کنید.

ساخت استخر آب درمانی

ساخت استخر آب درمانی در استخر خانگی، استخر عمومی , پارک آبی هم امکان پذیر است. تیم مجرب آکام استخر در اجرای پروژه های استخر آب درمانی بهترین خود را ارائه میدهد و میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه و قیمت ساخت استخر آب درمانی با مشاوران ما در تماس باشید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید