سقف استخر

سقف استخر

سقف استخر

امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون و سازه تولید سقف استخر به یک امر عادی و کاربردی تبدیل شده است. شما می توانید با طراحی پوشش مورد نظر خود کاربری مجموعه خود را به سراسر سال افزایش دهید. از طرفی استفاده از سقف متحرک برای استخر می تواند هزینه های نگهداری شما را به شدت کاهش دهد، از این بابت می توان گفت به صرفه هستند.

همه می دانیم استخرهای روباز علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد خود دارای معایبی هم هستند. مواردی مثل:

  • ورود گرد و خاک و برگ و… به داخل استخر
  • تابش نور خورشید در تابستان و احتمال سوختگی پوست افراد در برابر آفتاب
  • سرمای شدید در زمستان و نیاز به انرژی بیشتر برای گرمایش آب
  • نداشتن ایمنی کافی برای کودکان و حیوانات

اغلب افرادی که در ویلای خود استخر روباز دارند به این فکر میکنند که :

  • چگونه می توانند از استخر خود به صورت چهار فصل استفاده کنند؟
  • یا بنا به دلایل مختلف دوست دارند بتوانند استخر سرپوشیده داشته باشند.
  • شاید کمی فراتر از آن چگونه می توانند استخری داشته باشند که هم روباز و هم سرپوشیده باشد؟

جواب این سوالات و راه حل رفع این نیازها سقف استخر  است. با پوشش استخر می توانید استفاده از مجموعه روباز را در تمامی شرایط آب و هوایی و فصول مختلف سال تجربه کنید. البته پوشش مورد نظر در اینجا متفاوت با کاورهایی است که فقط روی سطح آب را می پوشاند.

سقف های ثابت و متحرک استخر به افراد علاقه مند این امکان را می دهد که بتوانند استخری چهار فصل را داشته باشند و  در تمامی طول سال از آن لذت ببرند. همچنین این سقف های استخر به طراحان این اجازه را می دهد که با فراغ خاطر طراحی فضاهای متفاوت و زیبا برای محوطه استخر انجام دهند.

انواع پوشش استخر شنا

پوشش استخر علاوه بر زیبایی دارای استحکام بالا نیز می باشد. سازه اصلی بسته به فضای لازم و طرح معماری مورد نظر طراحی و از پروفیل های آلومینومی ساخته می شوند. برای پوشش شفاف از ورق های پلی کربنات استفاده می شود. ورق های پلی کربنات عایق حرارتی بوده و در رنگ های مختلف عرضه می گردند. همچنین این ورق ها دارای استحکام بالا هستند. در ادامه چندین نوع مختلف را بررسی می کنیم :

سقف های متحرک استخر

کلیات سقف متحرک استخر تقریبا مشابه به سقف های ثابت است با این تفاوت که این سازه متشکل از چندین سازه مجزا خواهد بود که در محوطه استخر نصب شده و هر یک از بخش های کوچک تر قابلیت حرکت به صورت تلسکوپی روی ریل هایی که تعبیه شده است را خواهند داشت.

سقف متحرک استخر خانگی

سقف متحرک استخر خانگی

سقف متحرک استخر

نیروی محرک برای باز و بسته شدن سقف متحرک می تواند به صورت دستی و یا با استفاده از موتور تامین شود. این سقف ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و در مواقع نیاز می توان از حالات مختلف آن استفاده کرد.

از مزایا سقف متحرک برای استخر می توان به افزایش بازدهی اشاره داشت تا جایی که شما با آن ها می توانید با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید. امکان استفاده از استخر در تمام فصول امکان پذیر خواهد بود. از طرف دیگر هزینه کمتری برای گرم کردن آب استخر و نگهداری و نظافت آن خواهید پرداخت. همچنین از ویژگی های دیگر این سقف استخر خانگی این است که می توانید در فصول گرم آن را باز کنید و از تابش آفتاب در کنار استخر لذت ببرید.

سقف ثابت استخر روباز

یک سقف ثابت برای یک استخر روباز یک امکان فوق‌العاده است که به شما اجازه می‌دهد از استخر خود در تمام فصول سال بهره ببرید. این نوع سقف معمولاً از موادی مانند شیشه، پلی کربنات، یا سایر مواد شفاف ساخته می‌شود تا نور طبیعی بیشتری به استخر ارائه دهد و در عین حال از باد، باران و عوامل جوی دیگر محافظت کند.

استفاده از یک سقف ثابت برای استخر روباز به شما این امکان را می‌دهد که استخر خود را به مدت زمان بیشتری در سال استفاده کنید، حتی در فصولی که شرایط آب و هوایی گرم یا سرد است. این نوع سقف همچنین به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های نگهداری و تمیزکاری استخر را کاهش دهید، زیرا با فعال بودن استخر، از انبوهی از آلاینده‌ها و گرد و غبار محافظت می‌شود.

علاوه بر این، اضافه کردن یک سقف ثابت به استخر خود می‌تواند به افزایش ارزش و زیبایی محیط کمک کند و استفاده از آن را برای خانواده‌تان و دوستانتان دلپذیرتر و راحت‌تر کند. امکانات دیگری همچون افزایش امنیت و حفاظت از کودکان و حیوانات خانگی نیز به امکانات اضافی این نوع سقف‌ها اشاره دارد.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید