ضخامت دیواره استخرهای شنا بتنی

ضخامت دیواره استخرهای شنا بتنی

ضخامت دیواره استخرهای شنا بتنی

بهترین میزان ضخامت برای دیواره بتنی استخر شما چقدر می باشد ؟ اگر این سوال برای شما پیش آمده باید بگوییم که احتمالا با پیمانکاران ساخت در منطقه خود جلساتی داشته اید و نظر آن ها را مقایسه نموده اید. اکثر قریب به اتفاق ان ها نمی توانند جزئیات مهندسی یک استخر بتنی را محاسبه نمایند.

این روند کمی پیچیده است و شما برای ساخت استخر خود می بایست از یک شرکت کاردان و فنی استفاده کنید. همچنین از صداقت و تخصص آن ها در این کار مطمئن شوید و آن ها باید بتوانند به تمامی سوال های شما در این زمینه پاسخگویی مناسبی داشته باشند.

ما در شرکت آکام در اجرا استخرهای بتنی تخصص داریم و و این اطمینان را به شما می دهیم که تمام اطلاعات مورد نیاز شما را به بهترین نحو ممکن در اختیارتان می گذاریم.

هر مجموعه ای برای اثبات اینکه آن ها بهتر از سایر رقبا هستند ، ممکن است در صورت داشتن معلومات به شما بگویند که ضخامت دیواره های آن ها چقدر ضخیم تر از بقیه می باشد. اما اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید و ندانید استاندارد چیست ، به شما کمک نخواهند کرد !

بهترین ضخامت دیواره بتنی استخر

مقاومت متوسط بتن 3500-4000 psi است. مقاومت فشاری فوق العاده بالایی دارد (خرد کردن آن بسیار دشوار است) اما استحکام کششی کمی دارد – در صورت تلاش برای نابود کردن و جدا کردن آن ، شکستن آن بسیار آسان است. به همین دلیل است که باید آن را با فولاد (میلگرد و آرماتوربندی) پشتیبانی کنید.

شبکه ای از فولاد (همان میلگرد) بتن را طوری قاب بندی می کند که قابل انعطاف باشد. ضخامت بتن و میلگرد مورد استفاده به محیط بستگی دارد زیرا استخر قادر به تحمل نیروهای تحت فشار در برابر آن (خاک خارج و آب در داخل) باشد.

از نظر ساختاری یک دیواره استخر بتونی معمولا باید حدود 6 اینچ (15.5 سانتی متر) ضخامت داشته باشد. بسته به مهندس و شرایط خاک ممکن است بیشتر باشد.

سازه مورد نظر باید حتما استانداردهای ملی را رعایت کند. اگر می خواهید مشخصات فنی سازه خود را بدانید می توانید از سازنده و مهندس استخر شنا خود یک نسخه درخواست کنید و اگر دوستان آشنا به رشته عمران داشتید با ان ها مشورت نمایید.

ضخامت دیواره استخرهای شنا بتنی

ضخامت دیواره استخرهای شنا بتنی

ساخت استخر بتنی حدود 3 تا 6 ماه بسته به نوع و اندازه ان طول می کشد و شما 3 6 روز بعد از زمان گودبرداری می توانید مراحل آرماتوربندی استخر و میلگرد کشی خود و همچنین لوله گذاری را ببینید؛ که بعد از این، نوبت به قالب بندی و بتن ریزی می رسد و میتوانید ضخامت دیواره های خود را از نزدیک بررسی کنید.

ترک خوردن بتن و مشکلات آن

مشکلاتی که ترک در بتن ایجاد می کند می تواند یا در داخل سازه باشد و یا در پوسته و قسمت سطحی آن.

ترک ساختاری معمولاً در اثر طراحی نادرست یا ساخت و ساز نامناسب ایجاد می شود. یک مهندس باید استخر شنا را طوری طراحی کند تا در برابر خاک ناپایدار گسترده مقاومت کند و در این صورت تیم ساختمانی باید آن را طبق آنچه مشخص شده است بسازد. اگر ساخت استخر به صورت اشتباهی انجام شده و یا محاسبات دارای مشکل می باشد، ممکن است از نظر ساختاری خراب و سبب نشتی آب شود.

ترک های سطحی معمولا اتفاق می افتند و زیاد مهم نیستند و باعث نشتی اب نمی شوند. اما می توانند موجب ایجاد مکانی برای تجمع و تکثیر جلبک ها و رسوب های کلسیمی شوند.

جایگزین استخرهای بتنی

اگر استخرهای شنا بتنی از آن چه که فکر می کنید پیچیده تر هستند، می توانید از جنس فایبرگلاس استفاده کنید. ضخامت این دیواره های فایبرگلاس حدود 1 اینچ (2.5 سانتی متر) است.

این نوع استخرها از بسیاری از جهات مستحکم هستند و هرگز ترک های سطحی نخواهند داشت. البته باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که آن ها بصورت آماده در محل تعیین شده شما نصب می شوند و دارای الگوهای آماده محدودی هستند و اندازه مشخصی دارند.

در هر صورت اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم باید بگوییم که استخرهای شنا بتونی از نظر طول عمر و کارایی بهترین هستند، فقط به شرط اینکه بسته به شرایط محیطی شما درست محاسبه و پیاده سازی شوند و با این کار شما می توانید از داشتن استخری زیبا برای سال های طولانی لذت ببرید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید