نکات مهم قبل از خرید خانه استخردار

نکات مهم قبل از خرید خانه استخردار

نکات مهم قبل از خرید خانه استخردار

به خرید خانه با استخر شنا فکر می کنید؟ خرید منزل مسکونی با استخر درون زمین در حیاط پشتی یکی از سریع ترین و آسان ترین راه های رسیدن به استخر شخصی در سال جاری است.

اما برخی از نکات مهم که باید هنگام خرید خانه با استخر مراقب آنها باشید، کدامند؟ اشکالاتی که باید قبل از امضا  قرارداد در مورد آنها تحقیق کنید چیست ؟

ما در مجموعه آکام استخر به عنوان مجری ساخت استخرهای بتونی و متخصص تعمیر و نگهداری استخرهای فصلی ، شما را با نکات کلیدی آشنا خواهیم کرد که باید قبل از خرید خانه ای که از قبل استخر داخل آن ساخته شده است ، درباره آنها فکر کنید. در پایان این مقاله ، شما باید در مورد اینکه آیا خرید خانه با استخر سرمایه گذاری خوبی برای شما است یا خیر، قدرت تصمیم گیری داشته باشید.

 

استخر ممکن است به تعمیرات و بازسازی نیاز داشته باشد

هنگامی که خانه ای با استخر دست دوم خریداری می کنید ، می توانید استخری خراب یا نیاز به نگهداری داشته باشید. اغلب اوقات ، می توانید مذاکره کنید تا فروشنده قبل از فروش خانه تعمیر یا بازسازی استخر را انجام دهد ، اما مشکل این است که ممکن است قبل از خرید از تمام مشکلات استخر مطلع نشوید.

استخرهای وینیل (در ایران از این نوع استخر نداریم) نیاز به جایگزینی آستر به طور منظم دارند زیرا به راحتی می توانند سوراخ و پارگی ایجاد کنند. حتی بدتر اینکه ، در زیر آستر استخر در دیواره های استخر ممکن است زنگ زدگی یا آسیب دیدگی بزرگی وجود داشته باشد که شاید تا دیر نشده از آن اطلاع نداشته باشید.

در یک استخر بتونی سطح بیرونی کاسه شما ، مثلا کاشی ها شاید نیاز به تعویض و یا حداقل آب بندی داشته باشند و هزینه تعویض کاشی ها حداقل 20 ال 30 درصد هزینه کلی ساخت خواهد بود.

هر استخر به دلیل ساخت نادرست و رعایت نکردن اصول مهندسی می تواند نشت یا مشکل داشته باشد ، بنابراین قبل از خرید خانه دارای استخر شنا حتما از یک متخصص و کارشناس مجرب جهت بررس خرابی های احتمالی کمک بگیرید.

 

ضمانت معتبری در مورد استخر شما وجود ندارد

بسته به سن استخر و جزئیات ضمانت نامه ، هیچ تضمینی وجود ندارد که هنگام انتقال به خانه خریداری شده خود ، استخر شما با ضمانت پشتیبانی شود.

دقت در انتخاب خرید خانه استخردار

دقت در انتخاب خرید خانه استخردار

ما در شرکت آکام استخر در زمان ساخت بسته به نوع سازه آن را ضمانت می کنیم و این ضمانت نامه را تا یکبار در صورت فروش ملک به نفر جدید انتقال می دهیم ، به این معنی که وقتی کسی خانه را خریداری می کند می توان ضمانت را به مالک جدید منتقل کرد ، اما همه استخرها یکسان نیستند. ممکن است بسیاری از استخرها ضمانت نامه غیرقابل انتقال داشته باشند یا بسته به سن استخر ، ضمانت نامه منقضی می شود.

اگر استخر به دلیل مشکل سازنده، نیاز به تعمیر دارد ، نداشتن ضمانت می تواند هزینه زیادی برای شما به بار بیاورد. قبل از خرید حتما در مورد ضمانت نامه ساخت استخر و هرگونه ضمانت قطعات و لوازم از فروشنده خانه سوال کنید.

ممکن است استخر برای شما مناسب نباشد

بسیاری از افراد خانه ای با استخر را خریداری می کنند و به این موضوع می رسند که استخر مناسب آنها نیست. ما هر ساله استخرهای زیادی را بازطراحی ، بازسازی و یا بروزرسانی می کنیم زیرا صاحبان خانه متوجه می شوند که استخر داشتن را دوست دارند ، اما نگهداری زیاد آن ها را از داشتن استخر منصرف می کند. (بازطراحی و بازسازی استخر قطعا هزینه زیادی را بر دوش شما خواهد گذاشت، پس در هنگام انتخاب و خرید خانه جدید حتما دقت نمایید که از عهده نگهداری استخر بر می آیید یا خیر)

در نهایت ، هزینه بازسازی استخر بیشتر از ساخت استخر جدید است.

 

ایمنی استخر اولویت اول است

اگر فرزند دارید ممکن است بخواهید آماده باشید تا پول اضافی را صرف تجهیزات ایمنی استخر کنید. این ممکن است به معنای تهیه روکش خودکار استخر (10 تا 20 میلیون تومان) یا به روزرسانی حصار استخر باشد.

حتی ممکن است بخواهید ترکیبی از تجهیزات امنیتی استخر مانند دزدگیرها ، سنسورها ، دوربین ها و روکش استخر را تهیه کنید.

 

تعمیر و نگهداری استخر ارزان نیست

بیشتر خریداران استخر از اینکه می دانند هزینه نگهداری یک استخر شنا چقدر است ، متعجب شده اند.

در طی یک دوره ده ساله ، ممکن است نزدیک به 50 میلیون تومان برای استخر بتونی و 20 میلیون تومان برای استخر فایبرگلاس هزینه کنید.

مشکلات پنهان در خرید خانه دارای استخر شنا

مشکلات پنهان در خرید خانه دارای استخر شنا

هزینه های معمول شما در تمام انواع استخرها مواد شیمیایی و برق برای نگهداری استخر خواهد بود ، اما استخرهای آستر وینیل نیز به جایگزینی آستر (هر بار حدود 15 میلیون تومان) نیاز دارند و استخرهای بتونی نیاز به اسید شویی و تغییر سطح دارند.

همچنین ممکن است دریابید که برای نگهداری استخر بتونی خود باید با یک متخصص استخر حرفه ای قرارداد ببندید که هزینه کار را گران می کند.

علاوه بر این ، بیمه خانه شما ممکن است با استخر در حیاط شما افزایش یابد ، بنابراین شما باید این هزینه را نیز در هزینه های نگهداری کلی خود لحاظ کنید.

 

گزینه انتخابی کمتری خواهید داشت

ساخت استخر شخصی به شما گزینه های مختلفی از جمله نوع استخر ، اندازه ، مواد ، محل استخر و ویژگی های داخلی را می دهد.

به عنوان مثال ، شما می توانید بهترین نوع استخر را برای سبک زندگی خود انتخاب کنید (فایبرگلاس یا بتن) و می توانید اندازه ای متناسب با نیاز خود انتخاب کرده و طراحی متناسب با سلیقه خود را پیاده سازی نمایید.

با این وجود ، وقتی خانه ای با استخر می خرید ، با اندازه و طرحی که دارید به مشکل می خورید. شاید بتوانید آن را با کاشی های جذاب یا برخی از لوازم جانبی زیبا مانند سرسره استخر ارتقا دهید ، اما کنترل بیشتری بر سایر عناصر طراحی نخواهید داشت.

پیشنهاد ما به شما برای داشتن استخر در خانه خود این است که در صورت داشتن سرمایه کافی این کار را متناسب با نیاز و سلیقه خود انجام دهید و ساخت استخر شخصی خود را به صورت اختصاصی انجام دهید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید