ویژگی های استخر شنا کوچک

ویژگی های استخر شنا کوچک

ویژگی های استخر شنا کوچک

واقعا کدام یک برای انتخاب بهتر است ، یک استخر شنا کوچک یا بزرگ ؟

اگر شما فکر می کنید که استخرهای بزرگ بهتر هستند این گفته بین خودمان باشد که استخرهای کوچک دارای ویژگی ها ، جذابیت و مزیت بیشتری هستند.

استخرهای شنا بزرگ برای برگزاری پارتی ، مسابقات ، تمرین ، شیرجه و سایر عرصه های مرتبط مناسب هستند. اما استخرهای کوچک چه چیزی را می توانند به ارمغان بیاورند که سایز بزرگ آن ها نمی تواند. برخی از دلایل اصلی انتخاب طرح های کوچک چیست ؟

در این مقاله، ما آنچه را که در مورد استخرهای کوچک در طول سال‌ ها به عنوان سازنده و طراح استخر یاد گرفته ‌ایم را به اشتراک می‌ گذاریم و به برخی از رایج ‌ترین سوالاتی که خریداران استخر از آن ‌ها می‌ پرسند پاسخ می‌ دهیم.

اجازه دهید با یکی از سوالاتی که اغلب می ‌شنویم شروع کنیم.

آیا یک استخر کوچک به اندازه کافی بزرگ خواهد بود ؟

گستره وسیعی از اندازه استخر وجود دارد که بعضی از آن‌ها بزرگ ‌تر از یک چشمه آب ‌معدنی سنتی نیستند. با این حال، متوسط استخر کوچک در حدود 4 تا 8 متر طول است که باید فضای زیادی برای شنا کردن، بازی کردن و استراحت برای خانواده با جمعیت معمول فراهم کند.

ویژگی استخر شنا کوچک

ویژگی استخر شنا کوچک

در اینجا نحوه تصمیم گیری در مورد اینکه آیا استخر شنا شما به اندازه کافی برای تعداد نفرات خانواده تان پاسخگو خواهد بود، نکاتی را بررسی می کنیم :

  • تعداد میانگین افرادی را محاسبه کنید که به احتمال زیاد استخر را در همان زمان اشغال خواهند کرد.
  • برای هر فرد در آب دو متر مربع فضا حساب کنید (استخر می ‌تواند یک محیط غیربهداشتی تبدیل شود اگر شما فراتر از میزان کاربر توصیه‌ شده استفاده کنید).
  • معین کنید که آیا تعداد نفراتی که می خواهند از استخر استفاده نمایند با اندازه آن همخوانی دارد یا خیر.

برای مثال، بیایید بگوییم که شما دوست دارید میزبان یک مهمانی در روز تولد بعدی فرزندتان باشید و از ۱۶ نفر از دوستان خود دعوت کنید. با فرض اینکه تمام ۱۷ کودک (۱۶ دوست به همراه کودک شما) در همان زمان در آب هستند، استخر شما باید یک ناحیه سطحی از 34 متر مربع داشته باشد. یک استخر 8 در 4 دارای مساحت سطحی است که 32 متر مربع را پوشش می ‌دهد، بنابراین باید به اندازه کافی بزرگ باشد که نیازهای شما براساس این محاسبه را برآورده سازد.

آیا هزینه نگهداری استخرهای شنا کوچک ارزان تر هستند ؟

به نظر می رسد که هزینه نگهداری و تعمیر استخرهای کوچک نسبت به بزرگترها کمتر باشد، این مسئله را بررسی می کنیم :

  • یک استخر با حجم کمتر آب به مواد شیمیایی کمتری نیاز دارد.
  • شما مجبور نخواهید بود سیستم تصفیه را برای مدت طولانی روشن نمایید.
  • نیاز به مصرف برق و انرژی کمتری خواهید بود.
  • استخرهای کوچک برای گرم شدن و سرد شدن به انرژی کمتری نیاز دارند.
  • بازسازی و تعمیر آن ها قطعا ارزانتر و سریعتر خواهد بود.
  • تمیز کردن استخر بعد از تخلیه آن (اسیدشویی و…) هزینه پایین تری دارد.

مهم: سهولت نگهداری و هزینه نیز به نوع استخر بستگی دارد. به عنوان مثال، یک استخر کوچک از جنس وینیل یا فایبرگلاس نسبت به یک استخر بتونی قطعا نیاز به رسیدگی بیشتری خواهند داشت. مقاومت استخرهای بتنی با لایه بیرونی کاشی بسیار بیشتر است.

اندازه استاندارد استخر شنا کوچک چقدر است ؟

شکل و اندازه استخر کوچک براساس پیمان‌ کار و سازنده متغیر خواهد بود. اما اندازه‌ های کمی وجود دارند که ما در تمام سازندگان استخر و طراحان می‌ بینیم.

این ابعاد عبارتند از

  • 2 * 4
  • 3 * 6
  • 4 * 8
  • 5 * 10

بیشتر استخرهای شنا  کوچک در حدود 18 تا 20 متر مربع فضا دارند. عمق استاندارد آن ها بین 80 سانتی متر تا 2 متر می باشد.

آیا استخرهای شنا کوچک به گرمکن نیاز دارند ؟

بیشتر استخرهای روباز به گرم ‌کن نیازی ندارند، اما این می‌ تواند به آب و هوایی که در آن زندگی می ‌کنید بستگی داشته باشد. برخی مناطق شمالی به طور مجازی به یک هیتر استخر شنا نیاز دارند، در حالی که آب و هوای گرم را تجربه نخواهند کرد.

خبر خوب این است که با یک استخر کوچک که حجم آب کمتری دارد، شما به یک گرمکن کوچک تری نیاز دارید چراکه آب سریعا گرم می شود. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که حداقل 3 ساعت در روز آفتاب دارید پیشنهاد می شود که از گرمکن های استخر خورشیدی استفاده کنید و با این کار نه تنها در هزینه انرژی صرفه جویی می کنید، بلکه به پایداری محیط زیست نیز کمک می کنید.

 

ساخت استخر شنا کوچک چقدر زمان می برد ؟

استخرهای کوچک بسته به نوع سازه ، طراحی و موقعیت اجرا می توانند زمانبر باشند. بیشترین زمان ساخت مربوط به سازه بتنی است که با توجه به عمر طولانی ارزشمند است. از نظر طراحی معمولا این مدل ها چون کوچک هستند دارای ویژگی ها و زیبایی های ظریفی می باشند که زمانبر خواهند بود. گاهی اوقات انتخاب کوچک بودن به خاطر کم بودن فضا است که این مسئله خود برای ساخت استخر در یک محیط کوچک از نظر جا به جایی خاک و مصالح و دست و پا گیر بودن زمانبر خواهد بود.

  • استخرهای فایبرگلاس: 2 تا 4 هفته
  • استخرهای وینیل:  4 تا 8 هفته
  • استخرهای بتونی: 3 تا 6 ماه

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید