بزرگترین استخرهای جهان

بزرگترین استخرهای جهان

بزرگترین استخرهای جهان

اندازه احتمالا قابل مقایسه ترین ویژگی در جهان است و استخرهای شنا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حالی که برای اکثر مردم استخر چیزی است که شما در حیاط خانه خود، در هتل یا در یک استراحتگاه همه جانبه دریافت کرده اید ، 10 استخر بزرگ دنیا غیر قابل درک است.

در اینجا نگاهی خواهیم انداخت به 10 استخر بزرگ جهان ، از مکانهایی مانند شرم الشیک در کشور مصر تا سن آلفونسو دل مار ، در شیلی. بعد از مطالعه در مورد این استخرها و لوازم استخری ، استخرهایی که معمولاً در ذهن خود دارید در مقایسه با آنها کم رنگ می شوند.

استخر سیتی استارز شرم الشیخ – 29 هکتار

استخر citystars sharm el sheik مصر

استخر citystars sharm el sheik مصر

Citystars Sharm El Sheik با مساحت 23.9 هکتار ، بزرگترین استخر جهان امروز است که دارای رکورد جهانی گینس برای بزرگترین توده آب ساخته شده توسط بشر است. این مجموعه در یک شهر تفریحی مصر واقع شده است و به یک دریاچه طبیعی شباهت دارد که آن را به یک منظره چشمگیر تبدیل می کند.

هزینه ساخت استخر یا تالاب Citystars در وسط صحرای سینا در سه مایلی ساحل مصر 5.5 میلیون دلار بوده است و با توجه به اندازه عظیم آن ، پر کردن آن با آب نمک چندین هفته طول می کشد.

استخر سان آلفونسو دل مار – 20 هکتار

استخر san alfonso del mar شیلی

استخر san alfonso del mar شیلی

San Alfonso Del Mar شیلی با ابعاد حدود 20 هکتار و نگهداری 66 میلیون گالن آب ، به طور تقریبی به اندازه 6000 استخر خانگی است. استخر توسط همان شرکت  Citystars Sharm El Sheikh در موقعیتی به همان شکل ساخته شده است ، بنابراین آنها شباهت های زیادی دارند.

استخر سان آلفونسو دل مار درست در کنار یک ساحل واقع شده و پر از آب نمک است ، اما به طور مداوم متعادل و تصفیه می شود و همیشه گرمتر از دریا در این نزدیکی است.

استخر MahaSamutr ، تایلند – 17 هکتار

استخر mahasamutr تایلند

استخر mahasamutr تایلند

سومین استخر بزرگ در لیست ما، MahaSamutr  تایلند (در ترجمه “اقیانوس”) ، یک استخر قابل توجه 17 هکتاری از یک باشگاه روستایی نفیس و مجلل است.

این اندازه در اینجا همه چیز نیست ، زیرا استخر برای اعضای باشگاه کشور مانند یک دریاچه کوچک شخصی است و سواحل و ورزش های آبی مانند کایاک ، تخته پد و حتی قایقرانی را ارائه می دهد. یک جزیره نیز در وسط وجود دارد که پر از ویلاهای لوکس است.

استخر Orthlieb کازابلانکا ، مراکش – 9 هکتار

استخر the orthlieb pool of casablanca مراکش

استخر the orthlieb pool of casablanca مراکش

اگرچه برخی افراد ممکن است بگویند که این استخر نباید در لیست باشد ، اما این داستانی است که باید بدانید. برای یک دوره طولانی در گذشته ، استخر Orthlieb در کازابلانکا ، مراکش بزرگترین استخر در جهان تصور می شد ، که مساحت شگفت انگیز 8.9 هکتار را دارد و طول آن 480 متر و عرض 75 متر است. به نظر قابل توجه است ، اما حتی از آن تأثیرگذارتر این است که امروزه نشانه کمی از آن وجود دارد.

با تنها گزارشی که چندین دهه از آن باقی مانده و هیچ عکسی برای اثبات آن وجود ندارد ، این بیشتر شبیه افسانه است تا واقعیت. تنها چیزی که می تواند وجود استخر را ثابت کند ، برخی کارت پستال های باستانی است.

استخر Las Brisas ، شیلی – 5 هکتار

استخر las brisas شیلی

استخر las brisas شیلی

مجتمع مسکونی لوکس Las Brisas در شیلی دارای یک استخر زیبا با آب شور پنج هکتار است. برای تصور بزرگی می توانید با اندازه 16 استخر شنای المپیک مقایسه کنید. و بهترین قسمت آن این است که مشرف به اقیانوس آرام و آبهای زلال و آبی آن است.

استخر Laguna Bahia ، شیلی – 3.9 هکتار

استخر laguna bahia شیلی

استخر laguna bahia شیلی

ششمین استخر بزرگ دنیا نیز به شیلی تعلق دارد، جایی که استراحتگاه مجلل Laguna Bahia استخری را ارائه می دهد که بیش از 150،000 فوت مربع است. در کل ، حدود 3.5 هکتار می باشد، به اندازه کافی بزرگ برای سرگرمی در آب با کایاک سواری و گشت و گذار در باد. یک منطقه کم عمق برای بچه ها و یک ساحل طولانی با فضای کافی برای آرامش وجود دارد.

استخر Hayman Island Resort ، 2.2 هکتار – استرالیا

استخر hayman island resort استرالیا

استخر hayman island resort استرالیا

در نزدیکی Great Barrier Reef استرالیا استخر Hayman Island Resort وجود دارد که اخیراً بازسازی شده و وسعت آن را به 2.2 هکتار رسانده است. آنها به داشتن بزرگترین استخر در نیمکره جنوبی افتخار می کنند. درست است یا نه ، هنوز هم یک منظره چشمگیر است.

استخر این استراحتگاه مانند هفت استخر المپیک است که کنار هم قرار گرفته اند ، اما موارد دیگری نیز در آن وجود دارد. یک استخر آب شیرین را با بار و همه تصور کنید که توسط یک استخر غول پیکر آب نمک احاطه شده است. به نظر شگفت آور نمیاد؟

استخر Dreamworld Fun Lagoon ، پاکستان – 2 هکتار

استخر dreamworld fun lagoon پاکستان

استخر dreamworld fun lagoon پاکستان

شما فکر می کنید که فقط دنیای غرب بهترین و بزرگترین استخر را دارد ، اما پاکستان اینجاست تا ثابت کند اشتباه می کنید. Dreamworld Fun Lagoon در پاکستان دارای یک استخر 2 هکتاری است ، اما همه چیز این نیست.

این پارک تفریحی و میزبان بزرگترین استخر آب شیرین در جهان است که حاوی حدود دو میلیون گالن آب چاه محلی است. در میان این فعالیت ها ، قایق های پارویی ، تاب و سرسره های بادی آماده هستند تا مهمانان از آن لذت ببرند.

استخر Piscine Alfred Nakache ، فرانسه – 1.8 هکتار

استخر piscine alfred nakache فرانسه

استخر piscine alfred nakache فرانسه

نهمین استخر پهناور جهان Piscine Alfred Nakache واقع در فرانسه است. این ساختمان که در دهه 1950 با معماری Art Deco ساخته شده است ، یکی از قدیمی ترین مجموعه استخرهای موجود در جهان است. این مجموعه دارای استخرهای سرپوشیده و روباز است و فضای زیادی را برای بازدید کنندگان فراهم می کند.

استخر Hansen Dam Recreation ، کالیفرنیا – 1.5 هکتار

استخر hansen dam recreation center کالیفرنیا

استخر hansen dam recreation center کالیفرنیا

مرکز تفریحی سد هانسن در لس آنجلس ، کالیفرنیا واقع شده و دارای یک استخر شنا برای سورپرایز شدن است. اندازه آن 1.5 هکتار است ، دارای دو سرسره و یک و نیم متر عمق دارد. این استخر درست در کنار یک دریاچه واقعی قرار گرفته است ، دریاچه ای که دیگر برای شنا مناسب نیست. بنابراین با دریاچه ها و مناطق شنی آن ظاهر دریاچه را به خود می گیرد. می توانید از اندازه استخر ایده بهتری بگیرید ، 3000 شناگر را همزمان در آب تصور کنید. یک استخر کاملا بزرگ ، اینطور نیست؟

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید