آیا کلرزن نمکی باعث آسیب استخرهای بتونی می شود؟

آیا کلرزن نمکی باعث آسیب استخرهای بتونی می شود؟

آیا کلرزن نمکی باعث آسیب استخرهای بتونی می شود؟

خود را وسط خیابان تجسم کنید که هوا سرد است و کامیون برف روبی نمک را به سطح خیابان ها و پیاده روها برای تسهیل عبور و مرور پخش می کند. سپس بعد از مدتی شاهد خواهیم بود که سطح های مورد اصابت نمک دارای ترک های سفید رنگی شده اند و شکاف هایی روی آن ها ایجاد شده است.

بتون مشکلات خاص خود را دارد، اما اجازه دهید راجع به لکه های نمک برای یک لحظه فکر کنیم. این فقط مربوط به مدت زمان کمی از سال است که سطح خیابان ها و پیاده روها نمک را تحمل می کنند و باید ان ها را نگهداری و بازسازی نمود.

آب در یک استخر شنا بتنی هر روز با سطوح ان در تماس است و هم اکنون فرض کنید که یک کلرزن نمکی به آن اضافه کنید. نمک + آب + بتن دقت کنید که این مساله چگونه می تواند مشکل آفرین باشد.

در این مقاله موضوعات زیر را شرح خواهیم داد :

  • این که آیا آب شور به استخرهای بتونی خسارت وارد می کند یا نه ؟
  • طریقه نگهداری سیستم تصفیه کلرزن نمکی
  • و اینکه آیا این مدل سیستم تصفیه برای استخرهای وینیل و فایبرگلاس هم ضرر دارد یا خیر ؟

آیا آب شور به یک استخر شنا بتونی آسیب می رساند ؟

آیا سیستم های تصفیه آب شور یک مشکل برای استخرهای بتونی هستند؟ این سوال به این معنا نیست که تعداد زیادی از استخرهای شنا با این سیستم تصفیه در حال حاضر خراب هستند.

استخر با سیستم تصفیه آب شور

استخر با سیستم تصفیه آب شور

اما آیا طول عمر استخر را کوتاه می کند؟ ما معتقدیم که این اتفاق می افتد. طبق تجربه استفاده بیش از حد کلرین و نمک در هر استخر به ان و تجهیزات وابسته اش آسیب می رساند.

با این حال ما فکر می کنیم که آب شور طول عمر روکش و سطح سیمانی استخر شنا را به طور خاص کاهش می دهد. به آنچه نمک در یک پیاده رو بتنی تاثیر می گذارد فکر کنید.

آب نمک می تواند تا 5 برابر خورنده تر از آب کلرین باشد. شما مجبور خواهید شد که هر چند وقت یکبار استخر را صفر شویی و سرویس نمایید که البته همراه با هزینه خواهد بود.

نمک به تدریج با روکش بتونی واکنش می دهد و وارد آن می گردد، اما اگر از کاشی برای رویه استفاده کرده اید باید بگویم که آن خیلی خیلی کمتر تحت تاثیر خرابی توسط نمک قرار دارد.

استفاده از این روش تصفیه چه مقدار طول عمر استخر را کوتاه خواهد کرد ؟

ما اعداد دقیق را نمی دانیم چرا که سیستم های نمک فقط 5 تا 8 سال است که محبوب شده اند و باید در این مورد از کسانی که از این سیستم استفاده می کنند اطلاعات کسب کنیم. اگر هم از این روش استفاده می کنید نتایج و تجربه های خود را با ما در میان بگذارید.

عوامل نگهداری از سیستم کلرزن نمکی

بعضی اوقات مردم از سیستم های کلرزن نمکی به خاطر خراب نشدن و نیاز نداشتن به تعمیرات حمایت می کنند، اما صادقانه بگوییم که چنین چیزی وجود ندارد.

مزایای اصلی برای استخرهای شنا آب شور عبارتند از :

  • هزینه نگهداری سالانه پایین
  • آب با کیفیت بهتر و سبک تر
  • مجبور نیستید در اطراف استخر سطل های بزرگ کلر قرار دهید

دقت نمایید که عدم نیاز نگهداری اصلا درست نمی باشد.

به یاد داشته باشید که یک استخر آب شور همانند یک استخر کلر است و هر دو آن ها از کلرین برای تمیز نگه داشتن آب خود استفاده می کنند. تفاوت اصلی در این است که چگونه کلر را به آب اضافه نمایید.

بنابراین مثل یک استخر معمولی با سیستم تصفیه کلر شما باید مرتبا شیمی آب را زیر نظر داشته باشید :

مقدار نمک موجود

سطح کلر

سیستم کلرزن نمکی استخر شنا

سیستم کلرزن نمکی استخر شنا

مقدار نمک استخر

یک عامل مهم سطح نمکی است که صاحب استخر حفظ می کند.

اگر شما میزان نمک موجود را در بیشترین حالت خود نگه دارید بسیار سریع تر با سطح واکنش ایجاد می کند تا اینکه ان را در حالت تعادل بگذارید.

به یاد داشته باشید نمک زیاد باعث تمیزتر شدن بهتر شدن اوضاع نمی شود و این کار بی فایده است.

میزان کلر موجود

با یک سیستم تصفیه نمکی شما باید دائما سطح کلرین آب خود را بررسی کنید.

اکثر آلودگی های سطحی در استخرهای نمک به دلیل غفلت ایجاد می شوند. آب صاف است و شما بوی کلر را حس نمی ‌کنید، پس تحت ‌تاثیر این قرار می ‌گیرید که مشکلی نیست. شواهد خارجی وجود دارند که نشان می ‌دهند شما باید همه چیز را بررسی کنید. با این حال، سطح کلرین ممکن است پنج یا ده برابر بیشتر از حد لازم باشد و شما هیچ نظری ندارید.

واقعیت تاسف ‌بار این است که اغلب مالکان استخر با اجازه دادن به سطح کلر بیش از حد به استخر خود بی‌ توجهی می ‌کنند. این کار را نکنید.

اگر به طور مناسب استخر آب شور خود را نگهداری کنید، خوب است. مدیریت آن آسان ‌تر خواهد بود – درست مثل این است که کارهای خود را اگر تقسیم کنید انجام ان وظایف آسانتر خواهد بود. شما نیز بررسی کلر و نمک خود را چند روز در میان انجام دهید تا رسیدگی به ان آسان باشد.

آیا سیستم تصفیه نمکی به استخرهای با جنس وینیل و فایبرگلاس هم آسیب می رساند ؟

نمک واقعا بر روی خط لوله تاثیری ندارد، اگر پنل های دیواری پلیمری دارید، نمک هم ان ها را خراب نخواهد کرد.

با این حال، اگر پنل های دیوار فلزی دارید، مراقب باشید. خط لوله در نهایت نشت خواهد کرد و پنل های فلزی را خورده، که پشتیبان ساختاری استخر است. آب نمک به راحتی می‌تواند از شکاف یا لبه عبور کند و در فلز باعث فرسایش شود. پانل‌ های دیوار می ‌توانند به شکل بد زنگ بزنند.

دقت کنید که نمک موجود در آب می تواند به مرور زمان بر روی روکش های وینیل استخر از این مدل تاثیرگذار باشد.

در صورتی که این سیستم تصفیه هیچ اثر مخربی بر روی سطوح فایبرگلاس نمی گذارد.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید