انواع کفپوش بتونی محوطه استخر شنا

انواع کفپوش بتونی محوطه استخر شنا

انواع کفپوش بتونی محوطه استخر شنا

آیا می دانید بتن از حداقل 6500 سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است؟ این زمان بیش از 8000 سال پیش و گذشت 240 نسل است. بنابراین زمانی که شما از پیاده رو بتنی خود پایین می روید و در کف بتنی اطراف استخر شنا خود استراحت می کنید، در واقع با یک تکه بزرگ از تاریخ بشر ارتباط برقرار می‌ کنید.

به همان اندازه که این موضوع جالب است ، ولی به نظر نمی آید دلیل اصلی شما برای داشتن یک کفپوش بتونی در محوطه استخر این پیشینه تاریخی باشد، حداقل دو بحث وجود خواهد داشت :

اینکه سطوح بتنی برای مقاومت بالا خود در کفسازی استفاده می شوند و از طرفی قیمت اجرا پایین آن ها نسبت به ظاهر و دوام اشن بسیار به صرفه است.

ما در شرکت آکام استخر در طول سالیان گذشته تعداد زیادی ساخت استخر را به طور صفر تا صد انجام داده ایم و با سلیقه های مشتریان خود آشنا می باشیم و آن ها خواشتار اجرا کفسازی بتونی برای محوطه خود بوده اند. مجموعه ما نه تنها نحوه استفاده علمی از بتن را می داند بلکه با نگهداری آن در بلند مدت آشنا است و به همبن دلیل تصمیم گرفتیم آن چه را که می دانیم و برخی مزایا و معایب این روش را به اشتراک بگذاریم.

انواع کفپوش های بتنی محوطه استخر شنا

بتن برای بسیاری از دلایل یک انتخاب خوب است، اما بهترین گزینه برای همه نیست. با این حال ، اگر شما به نبال چیزی ساده ، کلاسیک و مقرون به صرفه هستید، بتون می تواند برای شما یک انتخاب مناسب باشد.

حتی اگر تصمیم به استفاده از یک جنس متفاوت مانند سنگ یا چوب داشته باشید، ممکن است هنوز هم بخواهید بتون را برای چند دلیل مهم در کفسازی اطراف استخر خود د نظر بگیرید. بیایید این دلایل را با بررسی انواع مختلف بتن کف ببینیم.

بتن جاروکش (Broom Finish)

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل جاروکش Broom Finish

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل جاروکش Broom Finish

بتون جاروکش یک بتن بافت دار است که سطح مقاومت بیشتری در برابر لغزش نسبت به بتون ساده ایجاد می ‌کند. این کار با کشیدن جارو روی سطح بتون قبل از اینکه سطح آن خشک شود، انجام می گیرد.

بتن استمپی (Stamped)

اگر تا الان می خواستید که در محوطه اطراف استخر خود از سنگ و یا چوب استفاده نمایید و از پس هزینه های آن برنمی آمدید، ما یک راه جایگزین را به شما پیشنهاد می دهیم، استفاده از کفسازی بتونی طرح دار یا استمپی.

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل استامپی Stamped

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل استامپی Stamped

بتن استمپی نه تنها می تواند از طرح مواد اولیه کفسازی های مختلف همچون چوب و سنگ تقلید کند بلکه یک جایگزین بادوام و مقرون به صرفه در مقایسه با همتایان خود است. همچنین برخی از طرح هایی که می توانید با این نوع بتن پیاده سازی کنید عبارتند از :

  • آجری
  • چوب
  • تراورتن
  • کوبیک
  • ورقه ای

این روش بسیار ارزان تر از مواردی است که بتن از آن ها تقلید می کند و به شکل ان ها در می آید. به عنوان مثال اگر بخواهید از سنگ تراورتن و یا مالون برای کفسازی محوطه استفاده نمایید هزینه شما بسیار بالا می رود، در حالی که با بتن استمپی قیمت این کار را تا 50 درصد می توانید کاهش دهید.

یکی از جنبه های منفی بتن طرح دار این است که می تواند کمی لیز باشد و اگر دارای کودک در خانواده هستید که پر جنب و جوش می باشند می توانید از یک گزینه جایگزین برای کفسازی استفاده نمایید. همچنین کفپوش های بتونی به کمی تعمیرات و نگهداری دوره ای نیاز خواهند داشت.

بتن طرح دار (Textured)

شما می توانید به بتون طرح دار همچون چیزی بین یک کفپوش استمپی و جاروکش نگاه کنید. این مدل فقط دارای یک طرح کلی بر روی خود است و نیازی به قالب زدن و رنگ کاری نمی باشد. و از این بابت اجرا ان ارزان تر و راحت تر است.

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل طرح دار Texture

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل طرح دار Texture

در اکثر موارد مشتریان از این مدل کفپوش برای محوطه استخر شنا خود بهره می برند و در تصویر بالا می بینید که اطراف استخر خوب به نظر می رسد و نیازی نیست نگران کودکان و مهمانان خود باشیم. به طور کلی قیمت اجرا این مدل کفپوش بتونی ارزان تر از شکل استمپی می باشد.

کفپوش های بتونی درخشان

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل درخشان

کفپوش بتونی محوطه استخر مدل درخشان

این کفپوش می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا عناصر طراحی منحصر بفردی را اضافه کند و یک منبع نور تجدید پذیر را برای هر نوع کاربرد بتن تزئینی داشته باشد. فقط با 40 ثانیه مقابل نور افتاب بودن می توانند تا 15 ساعت بدرخشند.

رنگ کفپوش های بتونی محوطه استخر

طیف وسیعی از رنگ های اصلی را می توان در کفپوش های اطراف استخر شما مانند قرمز ، بژ ، سبز و قهوه ای را ترکیب کرد. بتون با مدل استمپی معمولا از دو رنگ برای رسیدن به اثر مطلوب استفاده می کند. (بسته به موادی که شما سعی دارید از ان تقلید کنید و شبیه ان شود.)

علاوه بر زیبایی ، شما باید فاکتورهای دیگری را در انتخاب رنگ پوشش کف محوطه استخر خود در نظر بگیرید همچون طراحی و رنگ کلی مورد نظرتان و از طرفی به کاربرد رنگ ها هم دقت نمایید که هر چقدر تیره تر باشند امکان سوختن پاهایتان در روزهای داغ تابستان بیشتر است !

مزایا و معایب کفپوش های بتونی

در حالی که بتن با انتخاب ‌های زیادی همراه است، مزایا و معایبی وجود دارد که باید آن‌ها را نیز در نظر گرفت. در اینجا نکات مثبت و منفی انتخاب یک محوطه بتونی استخر را بررسی می کنیم :

مزایا

  • مقرون به صرفه
  • امکان انتخاب طرح های مختلف
  • شبیه سازی به مواد دیگر و گران تر
  • با دوام و محکم

معایب

  • تطبیق رنگ ها ممکن است دشوار باشد
  • بتن مسلح می تواند لعزنده باشد
  • امکان ترک خوردن وجود دارد (بستگی به اجرا دارد و همیشگی نیست)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید