ساخت استخر روی سطح زمین

ساخت استخر روی سطح زمین

ساخت استخر روی سطح زمین

با شنیدن اصطلاح ساخت استخر روی سطح زمین در مورد چه چیزی فکر می کنید؟ آیا یکی از آن استخرهای بادی آبی یا فلزی گرد با نردبان را تصور می کنید؟

اگرچه بسیاری از استخرها روی زمین به نظر می رسند، اما در واقع نمونه های زیادی از استخرهای داخل زمین (مانند بتنی یا فایبرگلاس) روی زمین نصب شده است. در واقع ، ما در شرکت آکام استخر، سازه خود را در بالای سطح زمین برای مشتریان در گذشته نصب کرده ایم. به این سوال که چه دلیلی برای این کار وجود دارد نیز پاسخ می دهیم.

چند دلیل خوب برای این امر وجود دارد. در این مقاله ، ما به توضیح منطقی پرداخته و توضیح خواهیم داد که استخرهای بتنی روی زمین با نوع زیر زمین ، هزینه آنها ، نگرانی های مربوط به تعمیر و نگهداری ، طراحی ها و موارد دیگر چه تفاوتی دارند.

انواع استخرهای روی سطح زمین

وقتی اندازه و شکل خود را انتخاب کردید، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام نوع استخر را می خواهید. دو نوع اصلی استخر روی زمین وجود دارد: سازه با دیواره های نرم (منظور همان استخرهای برزنتی و پلاستیکی بادی است) و سازه با دیواره های قالبی مانند چوب و فلز.

استخرهای پلاستیکی

اگر به دنبال چیزی سریع، آسان و مقرون به صرفه هستید ، استخر پلاستیکی ممکن است بهترین گزینه شما باشد. استخرهای روی سطح زمین پلاستیکی و نرم به طور معمول از 5 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند و در یک جعبه قرار می گیرند که شامل استخر ، پمپ و فیلتر است.

استخر روی سطح زمین بادی پلاستیکی

استخر روی سطح زمین بادی پلاستیکی

علاوه بر این ، امکان جمع آوری و جا به جایی مجدد دارند و باعث کاهش هزینه های عملکرد شما می شوند.

استخرهای  چوبی و فلزی

نوع دیگر استخرهای روی زمین از جنس دیواره های فلزی و چوبی می باشند که با تعدادی ستون به یکدیگر متصل می شوند و با استفاده از آستر ضد آب نصب شده در داخل آن به بهره برداری می رسند. هزینه این مدل از 15 تا 50 میلیون تومان می باشد.

استخر روی سطح زمین چوبی و فلزی

استخر روی سطح زمین چوبی و فلزی

مزایا این استخرها می توان به ارزان و زیبا بودن و همچنین نگهداری راحت اشاره داشت. معایب آن ها عدم مقاومت در برابر سرما و طوفان و زنگ زدگی و خوردگی به مرور زمان ذکر کرد.

آیا ساخت استخر بتنی بالاتر از زمین امکان پذیر است

بله ! روند ساخت و ساز کمی متفاوت است ، اما شما قطعاً می توانید یک استخر بتنی روی سطح زمین بسازید. بیایید بررسی کنیم که این چرا ایده خوبی است. در نظر بگیرید که هر مقدار که تجهیزات قالب بندی بتن شما بیشتر باشد، قادر به پیاده سازی اشکال مختلفی خواهید بود.

چرا باید یک استخر روی سطح زمین ساخت ؟

دو گروه از افراد وجود دارند که یک استخر روی زمین احداث می کنند :

  1. افرادی که مجبورند
  2. افرادی که می خواهند

افرادی که مجبور به ساخت استخر روی زمین هستند ممکن است این کار را انجام دهند :

  • آنها بیش از حد سنگ در زمین دارند تا بتوانند یک استخر درون زمین بسازند
  • سطح آب خیلی زیاد است ، یا آنها نگرانی هایی در مورد آب های زیرزمینی دارند
  • زمین موجود در ملک آنها بسیار ناهموار یا شیب دار است

افرادی که می خواهند استخر بتونی روی زمین بسازند ممکن است این کار را انجام دهند زیرا:

  • آنها به استخرهای بالای زمین علاقه دارند.
  • آنها نمی خواهند در زمین حفاری کنند.
  • ممکن است برای خانه های دارای کودک کمی ایمن تر باشند.

توجه: در صورت شیب دار بودن حیاط منزل شما کاملاً مجبور به ساخت استخر روی زمین نیستید و در صورت داشتن فرزند می توانید استخر زیرزمینی خود را کاملاً ایمن و مطمئن کنید. اینها تنها برخی از رایج ترین دلایلی است که افراد ممکن است برای ساخت استخر خود در سطح زمین انتخاب کنند.

هزینه ساخت استخر روی سطح زمین

این خبر بد است – هزینه ساخت استخر روی زمین شما بیش از یک استخر درون زمین خواهد بود. به طور دقیق نمی توان گفت که چقدر بیشتر ، اما اگر قیمت یک عامل اصلی برای شما است، می توانید این کار را انجام دهید ، یک ساخت و ساز داخلی می تواند گزینه بهتری باشد.

یک استخر روی زمین برای حفظ فشار هزاران گالن آب نیاز به دیوارهای نگهدارنده دارد. دیوارهای نگهدارنده می توانند گران قیمت باشند (هر کدام 20 تا 50 میلیون) ، بنابراین بیشتر هزینه های اضافه شده در آنجا است.

قیمت می تواند بسته به ارتفاع دیوار ، مواد و ضخامت بتن متفاوت باشد ، اما به طور کلی ، شما می توانید 300 تا 500 میلیون تومان برای ساخت استخر خود در بالای سطح زمین پرداخت کنید (قیمت پایه استخر درون زمین از 150 میلیون تومان شروع می شود).

مراحل ساختن استخر روی سطح زمین

مراحل ساخت استخر روی سطح زمین با سازه درون زمین کمی متفاوت است. شما به جای حفر سوراخ و قرار دادن توری میلگرد ، با ساختن دیوارهای اطراف استخر خود شروع می کنید (این جایی است که هزینه مواد به کار برده روی سطح زمین افزایش می یابد).

عکس مراحل ساخت استخر روی سطح زمین

عکس مراحل ساخت استخر روی سطح زمین

 از این جهت نیاز به سرمایه بیشتر خواهید داشت که این نوع سازه به اصطلاح نیاز به دیوارهای بتنی (برشی) با ضخامت بالا و در نتیجه آرماتور بندی بیشتر (میلگرد قوی تر) خواهد داشت. سایر مراحل بصورت حالت معمول است، اما روند کار با پیمانکار متفاوت خواهد بود.

انتخاب موقعیت مناسب : نسبت به ویزگی های زمین (شیب، جنس خاک ، فاصله از ساختمان و…) می توانید بهترین مکان را برای احداث مشخص نمایید.

طراحی و محسابات سازه : شما می توانید طرحی که در ذهن دارید را با کمک یک معمار پیاده سازی نمایید، سپس برای محاسبه سازه و لوله کشی و موارد مورد نیاز آن را در اختیار یک مهندس عمران و استخر قرار دهید.

مشخص نمودن نوع مصالح : بسته به بودجه خود می توانید در انتخاب نوع کاشی، لوله، سیستم تصفیه و… استخر خود تصمیم گیری نمایید.

در ادامه مراحل تکمیل و ساخت استخر همچون سازه های درون زمین می باشد.

طرح های مختلف استخر روی زمین

حالا برای قسمت باحالش! در مورد طراحی استخرهای روی سطح زمین گزینه های کاملاً محدودی وجود دارد. آن ها نسبت به سازه های درون زمین که قابلیت شکل دهی متنوع را دارند کمی کار را دشوار می کنند.

به عنوان اولین قدم ، باید شکل و اندازه استخر خود را انتخاب کنید. با این حال ، لازم به ذکر است که ممکن است برخی از محدودیت های عمق و اندازه وجود داشته باشد. به طور کلی ، استخرهای روی سطح زمین عمق بسیاری ندارند و در کل ابعاد آن ها معمولاً کوچک است.

هر متر مربع دیواری که برای ساختن آن احتیاج دارید هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت ، بنابراین اکثر مردم استخرهای روی زمین خود را کوچک و کم عمق نگه می دارند. تا آنجا که به زیبایی و عملکرد استخر مربوط می شود ، در اینجا چند ایده طراحی استخر روی زمین به شما پیشنهاد می دهیم :

استخر بی نهایت یا بیکران (لبه محو)

استخر بی نهایت و بیکران روی سطح زمین

استخر بی نهایت و بیکران روی سطح زمین

استخر دارای محوطه کناری

استخر روی زمین دارای محوطه کناری

استخر روی زمین دارای محوطه کناری

فضای سرگرمی و بار در کنار دیواره ها

به کار بردن ویزگی های مختلف در استخر روی زمین

به کار بردن ویزگی های مختلف در استخر روی زمین

آبنما و آبشارهای دیواری

استفاده از آبنما در استخر روی سطح زمین

استفاده از آبنما در استخر روی سطح زمین

دیوار شیشه ای در یک یا چند طرف

استخر روی سطح زمین شیشه ای

استخر روی سطح زمین شیشه ای

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید