استخر شنا روباز یا سرپوشیده ؟

استخر شنا روباز یا سرپوشیده ؟

استخر شنا روباز یا سرپوشیده ؟

آیا سرانجام آماده ساخت استخر هستید ؟ اگر اینگونه باشد ، ممکن است شما در انتخاب بین استخر روباز و سربسته دچار سردرگمی شوید. ما در شرکت آکام استخر به عنوان پیمانکار ساخت استخرهای خانگی و ویلایی می دانیم که شما قطعا در انتخاب بین این دو گزینه شک دارید.

اگر در حال حاضر در میانه این بحث هستید ، ما می خواهیم به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که مناسب ترین گزینه برای شما چیست تا بتوانید بدون شک بدانید که استخر رویاهای خود را خواهید ساخت.

در این مقاله ، ما جوانب مثبت و منفی استخرهای داخلی و خارجی را ذکر کرده و نکات کلیدی را که باید در نظر بگیرید ، تحلیل خواهیم کرد. در پایان ، شما باید این ایده را داشته باشید که آیا یک استخر سرپوشیده یا روباز برای نیازهای شما مناسب تر است.

اجازه دهید با این موضوع شروع کنیم که ۹۹ % خریداران استخر در ابتدا این سوال را می پرسند : تفاوت هزینه.

ساخت استخر سرپوشیده چقدر هزینه دارد ؟

یک استخر سرپوشیده به اندازه یک استخر در فضای باز به همراه هزینه ‌های فضای بسته هزینه خواهد داشت. اغلب اوقات، این به حدود 300 تا 700 میلیون تومان می ‌رسد.

چرا انقدر زیاد ؟

به جای ساختن یک اتاق ساده با چهار دیوار و یک در، شما به یک محیط مجهز به سیستم تهویه مطبوع و رطوبت زدا، گرمایش خوب و سرمایش برای کنترل دما و کنترل رطوبت و عایق مناسب نیاز دارید. و این ها تنها اجزای آن نیستند.

استخرهای سرپوشیده نیز به گرمکن نیاز دارند. یک هیتر استخر به راحتی دمای آب را تضمین می‌ کند، همچنین مواد اولیه بیشتری برای عایق سازی استخر و محیط برای جلوگیری از نشتی نیاز پیدا خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که اگر فضا شما از قبل وجود داشته باشد مثلا زیر زمین شما خالی باشد و بخواهید در آن یک استخر شنا خانگی بسازید، هزینه همچنان بالاتر خواهد بود.

بیایید بگوییم شما در حال اضافه کردن استخر خود به یک ساختار موجود ، مانند یک اتاق در خانه خود هستید. هنوز هم می خواهید مبلغ خوبی را صرف اصلاح سیستم های تهویه ، روشنایی ، عایق کاری و سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان کنید. سرمایه گذاری روی مواد مقاوم در برابر رطوبت و قالب همچنین می تواند هزینه را افزایش دهد (به عنوان مثال ، مقاومت در برابر رطوبت می تواند هزینه بیشتری در هر متر نسبت به محیط معمولی و خشک داشته باشد.)

به طور خلاصه ، هزینه اصلی ساخت استخر سرپوشیده شما شامل موارد زیر است :

  • تهویه
  • سیستم رطوبت زدایی
  • عایق ها و مواد مقاوم در برابر رطوبت
  • نصب سیستم گرمایشی و خنک کننده درجه یک
  • خود ساختار
  • پوشش استخر
  • هیتر استخر

کنترل رطوبت استخر سرپوشیده

برای کنترل مناسب رطوبت محیط استخر سرپوشیده و نگه داشتن آن در سطح ۴۰ درصد توصیه ‌شده، باید دمای هوا و آب را به دقت تنظیم کنید. به عنوان یک قاعده کلی، دمای هوا در اتاق استخر باید ۲ درجه تا ۵ درجه فارنهایت در بالای دمای آب استخر (۱ تا ۲.۵ درجه سانتی گراد) حفظ شود.

اجازه دادن به سطوح رطوبت برای خارج شدن از محدوده توصیه‌ شده، می‌تواند منجر به رشد کپک، باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و قارچ‌ ها شود و می ‌تواند منجر به تخریب مواد ساختمانی و بدنه شود.

استخر سرپوشیده در فضای باز چیست ؟

برخی از افراد ممکن است فضای بسته ای را در فضای باز حیاط خود برای ساخت استخر در نظر بگیرند تا هر دو محیط را همزمان با هم در اختیار داشته باشند، این موارد معمولاً شامل پنجره های بزرگ ، پانل های قابل جابجایی یا کشویی است که به بیرون باز می شوند (سایه بان استخری)، یا حتی استخرهایی که نصف داخل خانه و نیمی خارج از منزل اجرا شده اند.

اضافه کردن این عناصر طراحی می تواند هزینه پروژه شما را افزایش دهد و ممکن است گرم کردن استخر در زمستان گران تر یا چالش برانگیز باشد.

مزایا استخرهای سرپوشیده

  • امکان شنا کردن و بهره مندی از استخر در تمام طول سال.
  • نیاز به زمان کمتر برای تمیز کردن استخر – شما مجبور نخواهید بود با کثیفی ها مانند برگ‌ ها و خار و خاشاک سر و کار داشته باشید.
  • دارای امنیت بیشتر ، به دلیل بسته بودن فضا امکان حفاظت بیشتری وجود دارد و دیگر دغدغه کودکان و حیوانات خانگی را نخواهید داشت.

معایب استخرهای شنا سرپوشیده

  • نیاز به هزینه بیشتر برای ساخت و اجرا – گرمایش، تهویه و هزینه ‌های تعمیرات و نگهداری بیشتری در طول سال دارد.
  • کنترل رطوبت – شما باید توجه دقیقی به دما و رطوبت محیط استخر داشته باشید و به طور مداوم آن را چک کنید.
  • نگهداری از آن نیاز به زحمت بیشتری دارد (تمیز کردن فیلترها و اسید شویی استخر بصورت سالانه)

استخر سرپوشیده برای چه کسانی مناسب است ؟

اگر می خواهید در تمام طول سال شنا کنید و از استخر در فصول مختلف استفاده نمایید، اگر شما امنیت و حریم خصوصی ای که یک استخر محصور می ‌تواند ارائه دهد را دوست دارید؟ ، اگر داشتن یک استخر سرپوشیده در داخل منزل برای شما مهم است قطعا بهترین گزینه همین است.

اگر می خواهید از استخر خود برای سرگرمی تابستانی، برگزاری مهمانی ها و فعالیت‌ های مشابه استفاده کنید و اینطور است که نمی‌خواهید پول اضافی را صرف ساخت استخر خود در داخل خانه کنید قطعا نوع روباز آن بهترین انتخاب است. اکثر مردم تنها در ماه‌ های گرم از استخر خود استفاده می‌ کنند و داشتن یک استخر فصلی برای صرفه‌ جویی در برق، مواد شیمیایی و تعمیر و نگهداری بسیار خوب است.

هزینه ساخت استخر روباز چقدر است ؟

از آنجا که شما مجبور نیستید در مورد تهویه، عایق، گرمایش، سرمایش، یا ساختار واقعی که استخر را احاطه کرده ‌اند نگران باشید، یک پروژه استخر در فضای باز ارزان ‌تر از یک پروژه استخر سرپوشیده، در حدود 250 تا 350 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

نمونه عکس استخر شنا روباز خانگی

نمونه عکس استخر شنا روباز خانگی

قیمت ساخت با توجه به نوع آن که می تواند بتونی ، وینیل و فایبرگلاس باشد، متفاوت است. استخرهای بتونی به طور معمول گران تر از بقیه و همچنین با دوام تر هستند و نوع وینیل که به نسبت بتن هزینه کمتری دارند و هر چند سال یکبار باید لایه آن ها تعویض شود و در آخر استخرهای از جنس فایبرگلاس که در برخی مکان ها می تواند کارا باشد و قیمت و سرعت ساخت آن ها نیز بسیار مناسب است.

این قیمت‌ ها بسته به مدل اجرا و طراحی های مختلف می تواند متغیر باشد و همچنین هزینه نهایی بسته به استفاده شما از چه فناوری برای تصفیه و به کارگیری چه مواد اولیه ای می تواند افزایش یابد.

مزایا استخرهای روباز

  • هزینه کمتر برای ساخت – عدم نیاز به عایق سازی محوطه و پیاده سازی سیستم تهویه مطبوع ، گرمایش و سرمایش.
  • مناسب برای تابستان – از آفتاب گرفتن در فصل تابستان لذت ببرید.

معایب استخرهای شنا روباز

  • عدم استفاده از ان در طول سال
  • نیاز به نگهداری و تمیز کردن بیشتر
  • نداشتن امنیت کافی در برابر کودکان و حیوانات خانگی
  • امن نبودن در برایر طوفان ها و گرد و غبار

بدون نظر

  1. خزاعی مهر 16, 1399

    با سلام واحترام. از راهنمایی شما عزیزان .تابستان امسال اقدام به ساخت استخر روباز در محوطه باغچه خود نمودم. اما بزرگترین مشکل این کار دیر اقدام کردن نسبت به تهیه سیستم تصفیه بود .که بعد از چند مرحله اب گیری و تخلیه و در مرحله اخر ماندگاری اب بمدت یک هفته متاسفانه شاهد رشد و نمو برخی جانوران از جمله بچه قورباعه شد. الان با توجه به اینکه مخزن استخر الوده به این جانوران شده راه حل اساسی چیست ؟ سپاسگزارم

    1. کارشناس آکام استخر مهر 17, 1399

      با سلام ، ممنون از دیدگاهتون

      شما قطعا نیاز به اضافه کردن سیستم تصفیه به استخر خود خواهید داشت و این امر نیازمند لوله کشی از قبل شما و پیش بینی کارهای لازمه بوده است.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید